2015-07-29, 15:43
Medlem
Rokushikis avatar
Folk som skriver att "Jag skulle minsann betala om det fanns någon bra tjänst" pratar ganska mycket skit, självklart så är det faktum att det inte kostar pengar det som lockar dom flesta (100 % när det gäller underåriga)
Citera
2015-07-29, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chev.Chelios
Är du allvarlig? Folk som går på bidrag gör det för att kunna leva.
Kan du inte leva utan film?

Jämförelsen är som en fyraåring hade kläckt ur sig.
Pinsamt!

Fortfarande så finns det mycket bidragsfusk osv.
Citera
2015-07-29, 15:56
Medlem
Fizzbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Tjuven Ol* Joh*nsson har delat ut inte bara en Beck-film utan massvis med filmer...

Är du säker på det? Finns det några bevis på att det är just han som laddat upp filmen och spridit den?
Citera
2015-07-29, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Folk som skriver att "Jag skulle minsann betala om det fanns någon bra tjänst" pratar ganska mycket skit, självklart så är det faktum att det inte kostar pengar det som lockar dom flesta (100 % när det gäller underåriga)

Faktum är att dom tjänster som kostar oftast inte har alla säsonger av serier, och inte nya filmer. Syftar på Netflix m.m
Citera
2015-07-29, 16:00
Medlem
fj6A8io4i23wfjks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsunghassan
Nej det gör det inte. Eller har du pålitlig källa på ditt påstående som vi kan ta del av (ej vinklad undersökning)?
Citera
2015-07-29, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsunghassan

Ja det gör det såklart, men att jämföra det är ganska korkat
Citera
2015-07-29, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livefreetree
Faktum är att dom tjänster som kostar oftast inte har alla säsonger av serier, och inte nya filmer. Syftar på Netflix m.m

Nej men dom kanske inte kan tillgodose allas behov, det borde du väl kunna förstå?

En licens kostar liksom inte 50000kr , t ex netflix köper rättigheter en viss tid, sen löper det ut.
En sida som hade haft alla serier och filmer hade nog kostat oss mer är 89kr som netflix gör.
Du betalar ju inte en förmögenhet för netflix, alltså borde du också förstå att allt inte finns där.
Citera
2015-07-29, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chev.Chelios
Nej men dom kanske inte kan tillgodose allas behov, det borde du väl kunna förstå?

En licens kostar liksom inte 50000kr , t ex netflix köper rättigheter en viss tid, sen löper det ut.
En sida som hade haft alla serier och filmer hade nog kostat oss mer är 89kr som netflix gör.
Du betalar ju inte en förmögenhet för netflix, alltså borde du också förstå att allt inte finns där.

Ja jag förstår jag det, jag bara förklarade an av anledningarna till varför ungdomar föredrar tex Swefilmer utöver att det är gratis. Just för att utbudet av filmer/serier inte är tillräckligt bra när det gäller betaltjänster
Citera
2015-07-29, 16:11
Medlem
Håll er till torrents (Dock ej DC+ !!!) så är ni "home free"

Ska staten stoppa torrentdelning så måste man fimpa internet. Men internet är ju bara en fluga så....
Citera
2015-07-29, 16:12
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryskedamer
Herregud, ingen tvingar dig. 00-talist?
90-talist. Om du läser, inlägget jag citerade, mellan raderna så förstår du varför jag skrev att bolagen ska inte tvinga oss köpa något. Eller köpa mer bara för att vi har det bra ställd nu än början av 90-talet. Vad jag ville säga är att den ekonomiska situationen är irrelevant. Jag väljer att streama eftersom det finns högre utbud än vad netflix eller hbo erbjuder.

Är du 90-talist?
Citera
2015-07-29, 16:29
Medlem
Fan vad tråkigt. Inte min favvo streamsida men kollat på massvis av filmer där.
Citera
2015-07-29, 16:35
Medlem
Problemet när vi talar om fildelning är att filmbolaget anser varje nedladdad film är en förlust. Säg att jag är 17 år och har laddat ner 400 filmer på två månader. Ingen människa kan väl hävda att filmbolagen har förlorat pengar på dessa 400 filmer? I realiteten kanske jag hade köpt 2 filmer (för ett ockerpris som har drivit människor till fildelning)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in