2015-07-26, 15:57
Medlem
Jag har en fråga om smakråd, http://www.casualclothing.dk/shop/nemen-189c1.html av de fem kvarvarande jackorna från NemeN, vilken tycker ni är snyggast? Inte köpt en jacka på väldigt länge, abstinensen är total.
Citera
2015-07-26, 17:03
Medlem
SYSTEMexes avatar
Khakijackan imo
Citera
2015-07-26, 17:36
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Aldrig besökt butiken själv men köpt över internet från stuartslondon några gånger, trevligt utbud.

Tack för tipset! Hur är prisläget allmänt i London? Ungefär som i Sverige va?

Fler tips på butiker i London mottages gärna
Citera
2015-07-26, 17:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Tack för tipset! Hur är prisläget allmänt i London? Ungefär som i Sverige va?

Fler tips på butiker i London mottages gärna
Det var bättre för nåt år sen när pundet låg runt 9-10kr, nu är det 13-15kr, det blir märkbart. Men finns oftast bra realisationer så där får man passa på.
Citera
2015-07-26, 22:31
Medlem
Vad har ni för tips på butiker i London? Förutom de stora varuhusen samt SI, Barbour och Aquascutum flagshipstore vad rekommenderas? Ska nämligen dit nu i veckan.
Citera
2015-07-27, 07:08
Medlem
Kul ni ska till London!
Älskar den staden och brukar åka dit två gånger per år och shoppa, äta gott och eventuellt se någon fotboll. Men nu på senare tid har pundet blivit så starkt så man får så lite för pengarna. Skulle köpa en CP Company jacka där när jag var där i våras. Kostade 350£, och hemma inte ens 3500kr. Det blev i princip 1000 kr dyrare att köpa den där. Priserna ligger kvar där så att vi bör ta 10X priset för att få det i svenska, men i själva verket får vi ta ca 13-14X priset vilket gör dyra plagg ännu dyrare.
Men, det bästa med London är ju att man kan hitta kläder som inte finns här hemma och så kan man prova och klämma på alla godbitar man annars bara ser på nätet.
Selfridges är ett måste, stor SI shop inne i varuhuset samt andra Casual märken. Harrod har även de blivit mer ungdomliga, stor SI shop inne där också samt CP och Paul & Shark finns där på deras sportavdelning. Hakett, Lacoste, Barbour, Aquascutum och massa annat! Hackett har ju även flagship butik på Regent Street precis som Aquascutum och Barbour med flera. CPs butik ligger nära Size om du behöver sneakers och sen SI flagship ligger nära Picadilly.

Edit: Undrar också föresten om det är någon butik i centrala London som har bara Casual kläder av olika märken? Alltså typ en Terrace elr CC?
Senast redigerad av Pelle-Kanon 2015-07-27 kl. 07:23.
Citera
2015-07-28, 18:37
Medlem
vanligvaniljs avatar
Någon som har tips på en Stone Island sommarjacka, som är tunn.
Citera
2015-07-29, 14:42
Medlem
SLR-08s avatar
Någon som vet hur Edwin's jeans är i storlekarna jämfört mot Levis 508?
Tänkte beställa ett par men alltid lika jobbigt med då man inte har möjlighet att pröva något par innan
Citera
2015-07-29, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligvanilj
Någon som har tips på en Stone Island sommarjacka, som är tunn.

http://www.stoneisland.com/se/stone-island/men/coats-jackets/secondary#macro=cat_224&gender=U&season=P&sortRule =PriorityDescending&agerange=Adult&page=2&products PerPage=20&macroMarchio=269

Kolla in en du gillar och läs beskrivningen så brukar det stå om den är lightweight etc. Tror alla sommarjackor är hyfsat tunna dock.
Citera
2015-07-29, 16:03
Medlem
Har C.P Company lanserat sin aw'015'016 kollektion ännu? Brukar alltid finnas något schysst.
Citera
2015-07-29, 16:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
Någon som vet hur Edwin's jeans är i storlekarna jämfört mot Levis 508?
Tänkte beställa ett par men alltid lika jobbigt med då man inte har möjlighet att pröva något par innan
Jag har bara erfarenhet av deras carrotfit/tapered fit modeller (bl.a ED-55) och de är väldigt rymliga, där tar jag min vanliga jeansstorlek och har bra med utrymme i dom. Tyvärr vet jag inte hur Levis 508 är, däremot har jag inte lyckats hitta ett par levis jeans som jag kan ha förutom fula losefit modeller...om det säger dig nåt?
Citera
2015-07-29, 17:30
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag har bara erfarenhet av deras carrotfit/tapered fit modeller (bl.a ED-55) och de är väldigt rymliga, där tar jag min vanliga jeansstorlek och har bra med utrymme i dom. Tyvärr vet jag inte hur Levis 508 är, däremot har jag inte lyckats hitta ett par levis jeans som jag kan ha förutom fula losefit modeller...om det säger dig nåt?

På jakt efter just tapered
ED-55 är relaxed/tapered som jag förstår det, kikar lite på ED-80 som är slim/tapered.
Ser dock inte så slim ut så kör nog min vanliga storlek på dom isåfall

508an är tapered men jag har gått ner en storlek i midjan på dom för att dom ska sitta bra, helt okej byxa med tanke på det normalt låga priset, tror inte jag har betalat över 3-400kr för något av mina par på rea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in