Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Jag har inte den synen längre på mig själv. Jag är fri. Vilket inte kan sägas av den extrema majoriteten utav männen där ute som mer än gärna går kvinnors ärenden. Ju bättre dom gör det ju mer hyllas dom. Och mer manliga känner dom sig. Hur kan man känna sig stolt som man för att alltid vara redo för kvinnans lust och behag? Hur kan det vara manligt att sluta leva för sig själv och istället leva för kvinnan.
Jag tycker iallafall en individ är så mycket sexigare än en toffla.
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Du tycker det ser ut så i samhället? Pojkar blir indoktrinerade av att aldrig höja handen mot en flicka, gör flickorna något dumt så är det andras fel. Märk väl, man nämner inte människa utan man menar klart och tydligt att en kvinna skall inte utövas något våld på eller läggas något ansvar på. Kvinnor är "sköra ting" som måste "vårdas och respekteras".
Sa aldrig att samhället ser ut så, men att jag vill bli behandlad så.
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
En fråga: Tycker du att en kille som är hälften så stor som mannen han attackerar förtjänar stryk av samma mynt av den stora killen?
"Jag hade däremot tyckt det varit fel om en kille som varit fysiskt överlägsen mig slagit mig,
men inte mer fel än om han hade slagit en underlägsen kille." Läste du ens mitt svar?
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Du skriver att du bryr dig inte ett piss om privilegierna som kommer med att vara kvinna....... se mitt svar nedan till ditt kommande stycke.
Det är tragiskt att män och kvinnor bli misshandlade, MEN!
Och nu kommer alla dessa ursäkter... När en kvinna gör någon illa som mot en man t ex så mår hon inte bra. Hon är inte frisk, hon behöver hjälp. Det är samhällets fel, det är strukturer, det är inte hennes fel att hon handlar som hon gör.
Varför ni mer än gärna försvarar dessa kvinnors handlingar med dessa irrationella argument är för att kvinnan visar att kvinnor är som män. Att dom är kapabla att fysiskt skada män som män kan göra mot kvinnor. Eran bild som sköra varelser krossas. Och det får ju inte komma ut till männen. För då kommer männen att behandla er annorlunda, och det vill ni inte. Sen att du även förringar att män inte kan vara offer för en kvinna visar bara att män inte ses som människor, utan som objekt.
Självklart när en man slår så är det traditioner och kulturer. Han kan absolut inte vara sjuk, eller mentalt instabil, det var inte någon annan som påverkade honom när han slog kvinnan. Absolut inte.
Du bryr dig inte ett piss om privilegium av att vara kvinna säger du? Ändå gör du skillnad på vilket kön förövaren har och det bestämmer om det är "friskt" eller inte.
Bara för det finns en anledning till det innebär det inte att det är någon ursäkt. Obviously är båda könen mentalt instabila om de slår sin partner. Men varför tror du att våldet mot kvinnor i hemmet är så mycket vanligare än mot kvinnor? Som sagt år av gamla normer och synen på kvinnan som vi ser spår av än idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Kass kvinnosyn i utlandet? Många olika kulturer och normer därute. Vill du precisera eller gäller detta alla länder utanför Sverige? Fast det behöver du inte precisera, det är en illusion att männen har makten. Varför stå i fronten och riskera att ta all skit och ansvar och allt jobb när man så fint kan stå bakom och skörda frukterna? Du vet, bakom varje framgångsrik man står en kvinna......
Jag skulle vilja säga att kvinnor är mer förtryckta än män över hela världen ja. Även i Sverige ser vi spår av detta. Det var ju inte så länge sen som kvinnorna behandlades som handelsvaror i liknelse med tvångsgifte som ofta förekommer i andra kulturer. Menar du att detta inte har fått några konsekvenser idag?
Varför är alla världens ledare och chefer män då? Och nej jag menar inte att man ska könskvotera in kvinnorna, men synen på makt hör oftast samman med en man. Jag är fullt medveten om att jag inte pratar för alla kvinnor nu men jag vill iallafall tjäna mina egna pengar och inte vara beroende av en man.
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Du vill ha samma förutsättningar ja, men inte skyldigheterna det bär med sig. Ett exempel som är väldigt talande: En del kvinnor vill mer än gärna vara ambulansförare. Bara det att männen måste bära den tyngsta sidan av båren för att sedan bli sjukpensionär pga att ryggen inte höll. Innan kunde han rotera med sin andra manliga ambulansförare och dela upp det tunga arbetet. Hade han bett kvinnan att bära den tyngre delen av båren så hade han väl varit en kvinnohatare eller en person som ser ner på kvinnor som beordrar henne att lyfta tunga saker. För inte kan man kräva av en kvinna att träna upp muskulaturen så hon kan göra dessa tunga lyft?
Som sagt alla kvinnor tänker inte så att dra den slutsaten visar bara hur påverkad av normen du egentligen är. Varför skulle man inte kunna turas om att ta den tyngre sidan? Du verkar har en väldigt skev bild av kvinnor som offer.