Citat:
Det är ju här hela ert problem ligger."Sida".
Ni kan verkligen inte tänka i individform.
Och varför är det "lättare"? Men den logiken så är ju kvinnomisshandel det sista man skall jobba med om man vill minska misshandel i samhället, för det är relativt sällsynt jämfört med andra former.
Citat:
3-4 män som ingen bryr sig om alls.
I genomsnitt 17 kvinnor av mans hand, 3-4 män av kvinnors hand.
Citat:
Ja, man kan alltid hitta argument till att inte hjälpa och stödja utsatta män, liksom man alltid kan hitta argument till varför det är så synd om kvinnor.
Jag kan hålla med om att det inte är rätt. Men tror att det kan finnas en flera anledningar:
Känns som att jag upprepar mig här.
Märkligt att det aldrig räknas upp anledningar till att tex kvinnor tjänar mindre. Jo, en anledning förstås; "Patriarkatet".
Citat:
Varför finns de då alls, om inga män söker hjälp för nånting? Är det deras kuvade och misshandlade fruar som tvingar dem att gå dit?
[*] Män är inte lika öppna till att söka hjälp, så det kommer inte lika många till mottagningarna. Om en mottagning inte får några besökare, eller indikationer på att besökare vill ha någonstans att gå, så öppnas inga mottagningar.
Citat:
Det finns ingen budget för män.
[*] Personer som lägger ut budget per år ser saker på ett rent statistiskt plan och ser att det är fler rapporter om misshandel mot kvinnor som inte är accidental eller från okända personer.
Har visat exempel på en organisation som blev av med sina statliga bidrag för att de hjälpte män.
Citat:
Ingen lever i illusionen att inga män behöver hjälp, förutom de allra mest hatiska av de mest rabiata feministerna.
[*] De skapar program utefter vad som personer som söker dit verkar behöva. De skapar nog inte vissa stödgrupper som ingen kommer på.
Anledningen till att det inte finns mansjourer för att hjälpa utsatta män är precis samma anledning som att man inte satsar på mäns arbetsmiljö eller på pojkars skolgång; Det är män som drabbas.
Citat:
Varför ska det jämföras?
Även om jag kan hålla med om att det kan finnas behov av fler stödbaserade mottagningar för män så tror jag ändå inte det är jämförbart med kvinnors utsatthet.
Vi har inga mottagningar alls för män som behöver stöd. Socialtjänsten behöver inte "särskilt beakta" män som behöver stöd.
Citat:
Män är ungefär dubbelt så starka som kvinnor på överkroppen så dödsfall borde bli en sisådär fyra gånger vanligare enbart av den anledningen (slår dubbelt så hårt mot en kropp som är hälften så stark).
Det är i alla fall i mitt huvud i princip omöjligt att 17 kontra 4 kan bli dödade av sin partner utan att den ungefärliga ration håller sig även för generell misshandel.
Citat:
Samtliga gånger jag har fått smäll har varit oprovocerade. Tre gånger var det bakifrån av människor jag aldrig sett förr.
För mig handlar det inte om vem det är synd om, utan om vart problemet ligger. Det är inte ett likartat problem om två män som båda är berusade slår varandra
Citat:
Finns också gott om undersökningar som visar att de flesta par där det förekommer misshandel är dysfunktionella på en mängd plan. Feministernas påstående att det är vilken man som helst är alltså inte sant.
men det är ett större problem om berusade män slår oberusade kvinnor (vilket verkar vara det statistiken understryker)
Citat:
Ja, det är det. Du är bra på att komma på anledningar till att inte hjälpa män, det får jag ge dig. De tar aldrig slut.
Det är också en helt annan nivå
Citat:
Kvinnor blir väldigt sällan överfallna på stan. Inte ens om de själva är fulla och viftar så slår män tillbaks.
Din argumentation hade varit bättre om det hade jämförts med att slå en kvinna.
Vi vet ju hur samhället ser på saken.
En könsfråga, skulle man kunna säga.
Citat:
Jaha. Att det inte satsas nåt alls på att män är underrepresenterade är inget konstigt, såklart.
Bra.
Citat:
Nej, det är inte som jag tycker, utan parafraser av riktiga citat från riktiga feminister.
Tycker du ja.
Citat:
Säger du fel nu eller? För det är verkligen inte ett större antal kvinnor än män som blir misshandlade oprovocerat.
Det viktiga här, tycker jag, är att det känns som ni som argumenterar emot inte ens kan hålla med om den idén att det är ett större antal kvinnor som blir misshandlade oprovocerat än män, och att det är ett problem.
Citat:
Männen glömdes för 15 år sen.
Det blir liksom en "Men det är synd om vissa män också, så tyst!" istället för en "Okej, det är ett problem. Kanske borde jobbas på. Men glöm inte männen".
Man skulle kommit ihåg männen för minst 20 år sedan, så hade det kanske gått att argumentera idag.
Men att idag säga "Glöm inte männen" till en feminist är som att be en nazist ta det lite försiktigt.
Citat:
Problemet är fascismen.
Eller att det hanteras på fel sätt
Det är inget problem att man satsar på kvinnor.
Det ÄR ett problem att man aldrig någonsin stöder män. Att man hatar män. Att man drar in stöd till organisationer som stöder män. Att man sprider hatpropaganda.
Citat:
Något som INTE minskar mängden våld är propaganda för att utrota alla män.
vilket får ner den totala mängden våld i samhället på lång sikt.