2021-03-28, 13:25
Medlem
Opaques avatar
Zara : "Alltså,det är så sjuka ideal en ung tjej ska följa hela tiden"

Nå Zara, dags att lägga spacklet på hyllan, strunta i bantningen och sluta posera som ett sexuellt objekt, och göra som du lär ?

Nejustdetja. Det är ju din försörjning Vad gör det om man förpackar sig som en lyxhora några år när man kan bli ekonomisk oberoende till slut. Allt för konsten
Citera
2021-03-28, 13:37
Medlem
Hon förälskar sig i svarta män. Så det är klart att hon tycker så som hon gör.

Hennes föräldrar förberedder sig på att få svarta barnbarn.
Citera
2021-03-28, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Zara Larsson är en produkt skapad av media och något musik bolag. Hon har tidigare bevisat sig kunna ljuga utan samvete ifall det skulle gynna henne. Hon har inga problem med att snacka om kamp och feminism medans hon egentligen inte är något mer än en ytlig och tom talanglös nolla som i praktiken fått sin karriär på silverfat av de hemska männen. Hon skriver inte sina egna låtar ens. Typisk skivbolagsprodukt, sjukaste med såna här personer är att de på något vis faktiskt inbillar sig att detta är det minsta de förtjänar och ser sig som överlägsen alla andra. Sjukt att hon snackat om feminism i en herrans massa år samtidigt som hon bidrar till att så många unga kvinnor mår dåligt och de facto står för och representerar så mycket som så många seriösa feminister snackat om i typ 30-40 år? Kroppsideal, att hon är en prydnad, gör enbart karriär på sitt utseende etc. Extremt vidrig person och jag kommer ha svårt att förstå varför samhället ger sånt här bottenskrap berömmelse och miljoner på kontot.

Vad ljuger hon bevisligen om? Jag tvivlar inte på vad du säger, blev bara nyfiken.
Citera
2021-03-28, 13:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
I Söndagsintervjun idag på P1 intervjuades Zara Larsson.

Hon hade fört en feministisk kamp på nätet men lade ner efter ett tag då:

"Jag orkade inte tjafsa med de här Flashbacktrollen."

Fast jag tror hon har missuppfattat grejen. Bara för att man är ett nättroll innebär ju inte detta att man hänger på Flashback.

Från: (hon säger det i slutet av intervjun)

https://sverigesradio.se/avsnitt/1698178

Man kan ju undra under vilken signatur hon skrev. Det finns ju en handfull fullständigt galna vänsteraktivister på FB som återkommer i tråd efter tråd med sitt mans-hat och sitt vithets-hat.

OBS: Jag försöker inte outa någon och jag har inte skrivit några exempel på vem hon skulle kunna vara.

Som flera sagt, hon är en talanglös skivbolagsprodukt som med ett typiskt svenskt vitt yttre som enda fördel tillåts få sin musik spelad. I utbyte mot detta används hon som ett politiskt verktyg att hjärntvätta andra unga. Hade hon växt upp i Tyskland 1933 hade hon varit övertygad nazist.
Citera
2021-03-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
Ni är allt bra avundsjuka eller hur!
Det är nog för att hon bara ligger med svarta män. Kan inte vara roligt att vara ung man i Stockholm idag när man blir så dissad. Hennes syster är likadan. Föräldrarna mår nog inte så bra. Jag gissar att det går som för Kardashians att hon blir dumpad av sin kille för det kan inte vara så kul att vara ihop med någon pga av en etnisk fetisch.
Citera
2021-03-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Ja hon är en efterbliven korkad subba som häver ur sig saker i affekt utan att någon som helst utkräver något ansvar för vad man säger, välkommen till 2021, året då idioter fick bäring för deras åsikter . Hon är bara 1 av tusen i vårt land som lapar käft om saker som de inte vet ngt om / inte stämmer
Huvudet på spiken. Jämnåriga med mig eller yngre har fan ingen koll på grundläggande historia, hur samhället fungerar eller ekonomi. Ändå häver de ur sig skit om både det ena eller det andra och har starka åsikter kring saker de inte förstår.
Citera
2021-03-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Zara Larsson är en produkt skapad av media och något musik bolag. Hon har tidigare bevisat sig kunna ljuga utan samvete ifall det skulle gynna henne. Hon har inga problem med att snacka om kamp och feminism medans hon egentligen inte är något mer än en ytlig och tom talanglös nolla som i praktiken fått sin karriär på silverfat av de hemska männen. Hon skriver inte sina egna låtar ens. Typisk skivbolagsprodukt, sjukaste med såna här personer är att de på något vis faktiskt inbillar sig att detta är det minsta de förtjänar och ser sig som överlägsen alla andra. Sjukt att hon snackat om feminism i en herrans massa år samtidigt som hon bidrar till att så många unga kvinnor mår dåligt och de facto står för och representerar så mycket som så många seriösa feminister snackat om i typ 30-40 år? Kroppsideal, att hon är en prydnad, gör enbart karriär på sitt utseende etc. Extremt vidrig person och jag kommer ha svårt att förstå varför samhället ger sånt här bottenskrap berömmelse och miljoner på kontot.
Det roliga är att hon berättar hur svårt det är för kvinnor i livet ändå så tjänar hon miljoner och åker på turneringar som kvinna? Är hon undantaget eller varför är hon ens "känd" om nu kvinnor är så förtryckta.

Varför får hon uttrycka sina åsikter i offentlig radio om hon är så förtryckt? Borde inte nmr och afs vara inbjudna i radion på daglig basis? Eller vem är det som egentligen är förtryckt?

Men du har såklart rätt. Hon är anställd på ett musikbolag och måste ha en viss policy. Har för mig hon blev anklagad för att vara högervriden innan hon tog anställning.
Citera
2021-03-28, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FancyTarsier0
Ungefär som du då.
Du har ju redan gett henne rätt, mer eller mindre
nix
Citera
2021-03-28, 14:49
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Ja hon är en efterbliven korkad subba som häver ur sig saker i affekt utan att någon som helst utkräver något ansvar för vad man säger, välkommen till 2021, året då idioter fick bäring för deras åsikter . Hon är bara 1 av tusen i vårt land som lapar käft om saker som de inte vet ngt om / inte stämmer

Hon ser dessutom ut som 35 och är 21 år. Antar att kokain och chemsex tar på en.
Citera
2021-03-28, 15:01
Medlem
Quid pro quos avatar
Z är en oinsatt, svagbegåvad och allmänt meningslös virrpanna, som lever för att skapa negativa reaktioner genom att häva ur sig stolligheter.

Hon är således själva definitionen av ett troll.
Citera
2021-03-28, 15:04
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
Zara Larsson: orkade inte tjafsa

Jag skulle önska att hon och andra tog en debatt utanför sin egen bubbla av medhållare.

"Jag hatar killar. Hatar hatar hatar"
Zara Larsson

Senare har hon försökt nyansera sig och gått över till
"Jag hatar inte ALLA män" ... "men jag hatar män i grupp"
Zara Larsson

Det senare är ju fortfarande ren sexism.

Vidare skyller hon sitt sexistiska hatande på patriarkatet

"manshatet är riktat till patriarkatet"
Zara Larsson

Problemet med detta är att patriarkatet inte finns. Jag som man har inget telefonnummer dit jag kan ringa för att få en befordran. Tvärtom, män konkurrerar mot varandra. Anledningen till att det i huvudsak är män i toppen av makten är att det inom gruppen män finns en större spridning av begåvning, medan kvinnor generellt är mer medelmåttiga.

Den större spridningen av begåvning bland män, innebär att det också finns väldigt många fler män än kvinnor som är svaga i samhället, och som har det mycket svårt. Så genom att hata män som grupp, slår hon mot en mycket stor grupp människor som är svaga i samhället. Att ställa sig bakom en politisk rörelse som vill införa ytterligare diskriminering mot alla dessa svaga män, enbart för att de är män, tycker jag är osmakligt.

Kanske inte konstigt att vi ser många artister bli på det här sättet. Som artist är man nog extra utsatt för medhållare. Och det är farligt menar jag.

Jag tycker Zara är duktig, och hon verkar i grunden trevlig. Jag respekterar att Zara står upp mot enskilda bolagspampar och managers när det är befogad.

Det generella manshatet kommer uppenbarligen från att hon blivit vilseförd och skadats av en otäck och en på individnivå orättvis politisk ideologi. Vill jag se henne våldtagen och död? Nej. Jag hoppas vi kan reda ut saker och ting genom dialog. Men om hon och en hel generation som henne inte tar dialogen, utan bara fortsätter sina monologer, där de repeterar och sprider de lögner de dresserats till utan att lyssna på kritik, då kanske vi hamnar där till slut, där de olika grupperna inte ser någon annan utväg än våld.
Citera
2021-03-28, 15:21
Medlem
BuckshotBills avatar
Varför tjafsade hon från början då kan man undra? Framför vanlig argumentation så gott det går utan livserfarenhet istället.

Citat:
Ursprungligen postat av FancyTarsier0
Ungefär som du då.
Du har ju redan gett henne rätt, mer eller mindre
Ditt mongo, hade du inte legat med näsan neråt i din egen spya av dumhet och ignorans så hade du vetat sedan tidigare att Zara är en hopplöst blåst brud som kapitaliserat på vår tids stora massa av obildbara fruktkakor som dig.
Senast redigerad av BuckshotBill 2021-03-28 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in