Citat:
Ursprungligen postat av
bedlund
Zara Larsson: orkade inte tjafsa
Jag skulle önska att hon och andra tog en debatt utanför sin egen bubbla av medhållare.
"Jag hatar killar. Hatar hatar hatar"
Zara Larsson
Senare har hon försökt nyansera sig och gått över till
"Jag hatar inte ALLA män" ... "men jag hatar män i grupp"
Zara Larsson
Det senare är ju fortfarande ren sexism.
Vidare skyller hon sitt sexistiska hatande på patriarkatet
"manshatet är riktat till patriarkatet"
Zara Larsson
Problemet med detta är att patriarkatet inte finns. Jag som man har inget telefonnummer dit jag kan ringa för att få en befordran. Tvärtom, män konkurrerar mot varandra. Anledningen till att det i huvudsak är män i toppen av makten är att det inom gruppen män finns en större spridning av begåvning, medan kvinnor generellt är mer medelmåttiga.
Den större spridningen av begåvning bland män, innebär att det också finns väldigt många fler män än kvinnor som är svaga i samhället, och som har det mycket svårt. Så genom att hata män som grupp, slår hon mot en mycket stor grupp människor som är svaga i samhället. Att ställa sig bakom en politisk rörelse som vill införa ytterligare diskriminering mot alla dessa svaga män, enbart för att de är män, tycker jag är osmakligt.
Kanske inte konstigt att vi ser många artister bli på det här sättet. Som artist är man nog extra utsatt för medhållare. Och det är farligt menar jag.
Jag tycker Zara är duktig, och hon verkar i grunden trevlig. Jag respekterar att Zara står upp mot enskilda bolagspampar och managers när det är befogad.
Det generella manshatet kommer uppenbarligen från att hon blivit vilseförd och skadats av en otäck och en på individnivå orättvis politisk ideologi. Vill jag se henne våldtagen och död? Nej. Jag hoppas vi kan reda ut saker och ting genom dialog. Men om hon och en hel generation som henne inte tar dialogen, utan bara fortsätter sina monologer, där de repeterar och sprider de lögner de dresserats till utan att lyssna på kritik, då kanske vi hamnar där till slut, där de olika grupperna inte ser någon annan utväg än våld.