Flashback bygger pepparkakshus!
2015-07-29, 09:37
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Här är några exempel på vad företrädare för andra partier säger i "privata samtal".
https://www.youtube.com/watch?v=31DYyDX10Pw

Med Jespers logik ska minst 50% av alla övriga partiers medlemmar hoppa av.
Jag vill gärna ha en källa på dessa 50%. Att dra upp en video med massa kommunpoitiker som är helt dum i huvudet stödjer ju inte dig.

Jag stödjer inte den munkavel som idag styrs av Twitter men att påstå att 50% av alla medlemmar i varje enskilt parti inte stödjer deras respektive partis värdningar är något jag vill ha källa på.
Citera
2015-07-29, 09:38
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao

Men det är ju redan massa invandrare i Sverige som behöver hjälp? Och SD har inget svar på dessa frågor.

Ja, och inte blir det bättre av att man fyller på ännu mera, det borde vara en logisk slutsats hos alla men uppenbarligen så leder multikulturell idealism till kognitiva blockeringar.
När man nästan har stängt gränsen, (SD talar om att 90% av invandringen ska bort) så är det lättare att planera för de som redan befinner sig i Sverige.
För övrigt har jag aldrig förstått vad det är med invandringen och islam som gör dem så heliga för sådana som du, till och med heligare än svenska folkets välfärd.

Citat:
I deras största fråga har de inge svar, det säger ju allt om deras urholkade ideologi. Och jag håller nog Jesper där många SDare är egentligen SVPare. Det är ingen chock, en duktig politiker för SVP skulle kunna få riksdagsplats i SD.

SVP stod för (de har lagt ner partiet förresten) antisemitism och renrasighet.
SD står för kärnfamilj, svensk tradition och kritik mot islamismen.

Citat:
Och du tror alltså att på SSU-möterna sitter man och diskutera vilket förebild Stalin var? Eller ifrågasätter när någon säger nyanländ?

Komiskt nog. Jag lever inte någon PK-bubbla däremot verkar du lida av masshypnosen som Flashback är duktiga på att utöva.

SSU tror jag vad som helst om! Ni uppmuntrar extrema islamister att hata och förakta judar och svenska folket. Ni offrar allt för muslimerna, till och med demokratin och yttrandefriheten. Jag anser om sanningen ska fram att hela sjuklövern och svensk media vara en samling landsförrädare av gigantiska mått.
Senast redigerad av thewellovedone 2015-07-29 kl. 09:41.
Citera
2015-07-29, 09:39
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Jag vet också att SD ungdomsparti samarbetade med Nordisk Ungdom.
Återigen äventyrar du med sanningen..

SDU har aldrig samarbetat med Nordisk Ungdom. Däremot har deras ordförande Kasselstrand (som förövrigt är utesluten numera) låtit en passiv medlem från NU vara dubbelansluten.

Och då ska vi inte prata om dem enorma problem som vänstern har i sina ungdomsförbund, med revolutionära fronten och andra extrema vänstergrupperingar.
Senast redigerad av Tubleros 2015-07-29 kl. 09:41.
Citera
2015-07-29, 09:42
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Återigen äventyrar du med sanningen..

SDU har aldrig samarbetat med Nordisk Ungdom. Däremot har deras ordförande Kasselstrand (som förövrigt är utesluten numera) låtit en passiv medlem från NU vara dubbelansluten.

Och då ska vi inte prata om dem enorma problem som vänstern har i sina ungdomsförbund, med revolutionära fronten o dylikt.

Äventyrar med sanningen? Enligt SD skall det varit tydliga band bland flera personer inom SDUare och NU. Det kallar jag för samarbete. Kul av allt jag skrev väljer du ut en sak och argumenterar emot det. Och ändå står inte ens ditt parti bakom det du säger. Vad sa vi om indoktrin nu igen?

Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
almedalen rerun .
Återigen, jag är inte Socialdemokrat. Har du några egna värderingar eller skall du citera SD från Almedalens vecka hela tiden?
Senast redigerad av Cambijao 2015-07-29 kl. 09:45.
Citera
2015-07-29, 09:45
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Jag vill gärna ha en källa på dessa 50%. Att dra upp en video med massa kommunpoitiker som är helt dum i huvudet stödjer ju inte dig.

Jag stödjer inte den munkavel som idag styrs av Twitter men att påstå att 50% av alla medlemmar i varje enskilt parti inte stödjer deras respektive partis värdningar är något jag vill ha källa på.
Du läste nog lite snabbt. Jag skrev inte att 50% stödjer det de säger i klippet. Jag skrev tvärtom att med Jespers logik (att man lämnar partiet för vad andra medlemmar säger privat) skulle minst 50% lämna sina partier med tanke på vad deras medlemmar säger privat.

EDIT: Om det är så att det finns en stor skillnad mellan det medlemmarna säger privat och det partiet står för när det gäller den grundläggande politiken, då har vi ett ännu större problem än det som diskuteras här.
Senast redigerad av kuntakinte55 2015-07-29 kl. 09:49.
Citera
2015-07-29, 09:49
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Äventyrar med sanningen? Enligt SD skall det varit tydliga band bland flera personer inom SDUare och NU. Det kallar jag för samarbete. Kul av allt jag skrev väljer du ut en sak och argumenterar emot det. Och ändå står inte ens ditt parti bakom det du säger. Vad sa vi om indoktrin nu igen?
Jag valde att argumentera mot den delen som inte bestod av innehållslösa känsloargument.

Och nej, det är inget man kunnat bevisa. Att någon har varit dubbelansluten är inget sammarbete. Isåfall hade ju vänsterns ungdomsförbund samarbetat med i princip alla vänsterextrema grupperingar i landet.

Ganska kul ändå hur lite självrannsakan ni i vänstern har. Hur vore det att sköta sina egna ungdomsförbund innan man kritiserar andras?
Senast redigerad av Tubleros 2015-07-29 kl. 09:54.
Citera
2015-07-29, 09:51
Medlem
guderis avatar
Citat:

Vad är det dig med engelska? Skriv på svenska, ser ju bara dumt.

Varför har du problem med ironi? Jag antar att du uppskattade Per-Olof Henningsons islamskämt? Eller var det fullständigt oacceptabelt?

Justja glömde: Pathetic inbred.

Du kanske har missat att jag citerar Richard Dawkins synpunkt på den svenska vänstern, som jag anser ger en ganska bra bild på hur den uppför sig.

Sen är jag aktiv ateist och religionsmotståndare, så att någon gör sig löjlig över bronsålderssagor och dess patetiska följeslagare ser jag snarare som någonting hälsosamt. Och det oavsett om det är en SD politiker som förlöjligar Islam eller en vänsterpartist som förlöjligar kristendomen.
Citera
2015-07-29, 09:53
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Nej, det är inget man kunnat bevisa. Att någon har varit dubbelansluten är inget sammarbete. Isåfall hade ju vänsterns ungdomsförbund samarbetat med i princip alla vänsterextrema grupperingar i landet.

Ganska kul ändå hur lite självrannsakan ni i vänstern har. Hur vore det att sköta sina egna ungdomsförbund innan man kritiserar andras?
Fast jag stödjer inte extrema vänstergrupperingar av något slag. Däremot gör du allt för att beskydda SDU och deras värderingar. Kanske där skillnaden går? Indoktrin är här igen och knackar på.
Citera
2015-07-29, 09:55
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Fast jag stödjer inte extrema vänstergrupperingar av något slag. Däremot gör du allt för att beskydda SDU och deras värderingar. Kanske där skillnaden går? Indoktrin är här igen och knackar på.
Om du vill att SD ska vara ansvariga för vad deras ungdomsförbund gör så förutsätter jag självklart att du gör detsamma.

Och att döma av dina tidigare inlägg så skriver du ju att du är vänsterpartist.
"Nu tycker jag varken om SD eller Ultima Thule utan är vänsterpartist"

(FB) Media rapporterar: Jimmie Åkesson festade med Ultima Thule

Som sagt kanske vore dags att sköta sitt egna ungdomsförbund innan man kritiserar andras?
Senast redigerad av Tubleros 2015-07-29 kl. 10:41.
Citera
2015-07-29, 10:04
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:

Återigen, jag är inte Socialdemokrat. Har du några egna värderingar eller skall du citera SD från Almedalens vecka hela tiden?

Eftersom du attackerar SD och inte mig så måste jag framföra vad SD står för och inte mina personliga avvikelser.

En sjuklöverperson är du i alla fall.
Citera
2015-07-29, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskkork
http://jesperwhu.blogg.se/2015/july/darfor-lamnade-jag-sd.html

Väldigt intressant läsning!

Vad har ni för tankar runt texten?
Han bekräftar det alla i sunda vätskor redan har begripit. SD gör sitt yttersta för att verka rumsrena. De misslyckas hela tiden. De får ändå inte färre sympatisörer. De är nämligen likadana.
Citera
2015-07-29, 10:17
Medlem
Vänstern har börjat med en ny taktik för att smutskasta SD som annars växer så det knakar. Taktiken är att infiltrera SD och sen hoppa av och då passa på att smutskasta så mycket som möjligt den lilla tid de har, de vet att all svensk media gladeligen kommer skriva om det.

Samma taktik har de använt igen där de skickar pulver till en redaktion så folk ska tro att det är en Sverigedemokrat som skickat. Dessa smutskampanjer är för att "vanligt" folk ska skrämmas från att rösta på SD. Vi får se om det hjälper, en sak är säkert, de kommande åren kommer vi få se mycket mer av detta fula spel.

Hot mot SVT efter SD-publicering
http://www.metro.se/nyheter/hot-mot-svt-efter-sd-publicering/HdzogC!A9TfXfkjvHPYpMYsuLw@6g/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in