Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-18, 16:37
Bannlyst
Citat:
Du som röstar på Sverigedemokraterna för att sätta press på de andra partierna: är din röst värd så lite att du kan slänga bort den på ett parti vars medlemmar uttrycker sig rasistiskt, homofobiskt och sexistiskt?

Du som röstar på 7k för att sätta stopp för SD: är din röst värd så lite att du kan slänga bort den på ett parti vars medlemmar är mördare, pedofiler, knarklangare, rasister, nazister, kommunister, islamister osv osv.
Citera
2015-08-18, 16:54
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
nej, de söker ju stöd ifrån HBTQ världen med. Se bara pride demonstrationen genom järva. SD har ingen traditionell värdegrund eftersom populism går ut på att vända kappan efter vinden.

SD är ett populistiskt parti som kommer göra allt för att hetsa vanligt folk mot utlänningar.
Nja det är många år sen homosexualitet avkriminaliserades i Sverige. Och därför kan man säga att det är traditionellt svenskt att erkänna hbtq:ares rättigheter. Tycker jag iallafall.
Citera
2015-08-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Ifall man röstar på SD röstar man för partiprogrammet, ifall partiprogrammet inte är rasistiskt är inte partiet rasistiskt.

Att det finns rasister inom SD är inte konstigare än att det finns kommunister inom V.

Nja, flertalet väljare läser knappast partiprogram. På sin höjd röstar man på några kandidater, som man tycker verkar hyvens. Flertalet bryr sig nog bara om det intryck, som partiledaren gör. Gäller således för Åkesson att ytterligare charma väljarna samt smila in sig lite bättre hos journalistkåren, så att han får rätt sorts frågor vid intervjuer och presskonferenser.
Mer "hemmahosreportage" med familjen Åkesson i stora myssoffan måste till.
Gamle charmknutten C H Hermansson kunde konsten. Om kommunistpartiet istället presenterat en stålhård, stalinistisk kommissarietyp som partiledare, hade partiet hjälplöst ramlat ur riksdagen.
Citera
2015-08-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vad är rasistiskt, homofobiskt och sexistiskt i SDs partiprogram?
Förklara dig.
Ingenting vad jag kan se. Jag syftade på att personer inom SD, både väljare och högt uppsatta personer uttryckt sig rasistiskt, homofobiskt och sexistiskt. Det händer hela tiden vilket gör att några av mina varningsklockor ringer.
Citera
2015-08-18, 21:51
Medlem
Han har aldrig varit Sverigedemokrat. Kolla hopkoket av typiskt trams han skriver. Att tönten lägger till floskler som "söker enkla lösningar på svåra problem" är ju riktigt patetiskt att skåda Ingen som nyligen varit Sverigedemokrat skulle plötsligt skriva en sån rappakalja. Det är ju uppenbart att han haft avsikten hela tiden att göra så här eller att det inte är han själv som skriver utan någon vänsterextrem nolla som har aftonbladet som bibel.
Citera
2015-08-18, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1126
Han har aldrig varit Sverigedemokrat. Kolla hopkoket av typiskt trams han skriver. Att tönten lägger till floskler som "söker enkla lösningar på svåra problem" är ju riktigt patetiskt att skåda Ingen som nyligen varit Sverigedemokrat skulle plötsligt skriva en sån rappakalja. Det är ju uppenbart att han haft avsikten hela tiden att göra så här eller att det inte är han själv som skriver utan någon vänsterextrem nolla som har aftonbladet som bibel.
Klart det är infiltratörer. Jesper var tvungen att ge upp sina försök att sabotera partiet inifrån då suget efter lusekoftan och grönt te blev för stort.
Citera
2015-08-18, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Tycker inte om HBTQ och anser att vi bör ha ett mer konservativt samhälle.

Skillnaden mellan mig och en vanlig SD är att jag faktiskt håller med om resterande punkter utöver invandringen
Dock kan man ju inte riktigt styra över sin läggning och därför känns HBTQ som en självklarhet. Är du exempelvis emot homoäktenskap- och adoption? Om ja, varför?
Citera
2015-08-19, 09:16
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Dock kan man ju inte riktigt styra över sin läggning och därför känns HBTQ som en självklarhet. Är du exempelvis emot homoäktenskap- och adoption? Om ja, varför?

Du vet att transsexualitet och liknande klassas som en mental sjukdom i alla länder förutom Frankrike tror jag det var.

Jag har inget personligt emot homos men mer politiken runt om dom.
Citera
2015-08-19, 10:16
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Självklart så får man räkna med att ta kritik så in i h-vete om man sticker ut/upp som SDare, han pallade inte trycket helt enkelt. Inte hans fel, men tråkigt ändå att man ska bli stigmatiserad för att man är öppet Sdare.

Kanske beror det på att kritiken utifrån alltid avfärdas medan den inre kritiken är obefintlig?
Citera
2015-08-21, 18:11
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Kanske beror det på att kritiken utifrån alltid avfärdas medan den inre kritiken är obefintlig?

Nu har SD rensat rätt kraftigt och har nolltolerans mot rasism.
Vilket parti tillhör du, så vi kan titta närmare på det?
Citera
2015-08-21, 18:14
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Ingenting vad jag kan se. Jag syftade på att personer inom SD, både väljare och högt uppsatta personer uttryckt sig rasistiskt, homofobiskt och sexistiskt. Det händer hela tiden vilket gör att några av mina varningsklockor ringer.

Men dina varningsklockor ringer inte när pengarna är slut till vård, skola och omsorg?
Var ska du ta alla pengar ifrån för att hjälpa alla människor i hela världen?
Eller snarare, ifrån VEM?
Citera
2015-08-21, 23:49
Medlem
Skitkatapults avatar
Är det bara jag som reagerar på att texten är så patetiskt genomskinligt skriven? Det är ju bara en massa helt skamlöst styltiga floskelformuleringar som ser ut att vara plockade rakt ur en avhandling från Södertörn.

Finns det bevis på att han verkligen har varit engagerad eller hade han ett vilande medlemsskap i några för att kunna låtsas att han varit medlem och göra en false flag wallraffning?

Det här känns som något en högstadieelev har fantiserat ihop för att visa sin lärare hur duktig hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in