Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-29, 06:00
Medlem
Tubleross avatar
Bra att han lämnar!

Han verkar ju vara nån humorlös vänstermupp som hamnat fel och verkar inte ens ställa sig bakom SDs grundläggande politik.

Han skriver ju bl.a. "Jag förespråkade i vanlig ordning homosexuellas rätt till adoption" och sedan beklagar han sig över att ingen hållde med honom. Konstigt va? Ditt parti som alltså är emot homoadoptioner, håller inte med dig.

Han kanske borde läsa partiprogrammet innan han går med i ett parti nästa gång.
Citera
2015-07-29, 06:09
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Jag tror nog snarare att det kommer att bli så att de flesta av alla dessa exsossar och exmoderater kommer att försöka införa socialdemokratisk politik och moderat politik i Sverigedemokraterna så som den såg ut INNAN den politiska korrektheten ockuperade S och M, som på 80-talet ungefär. Redan idag är SD ett utpräglat mittenparti på grund av att det är en smältdegel av S&M-människor (kan misstolkas )

Jag är före detta Mp/S, och det är precis det jag vill. Helt korrekt.

När det gäller blogginlägget så var det lite intressant även om skribenten verkar väldigt överkänslig. SD har sunktendenser, det är inget tvivel om det, men lite sunkighet för att rädda Sverige undan invandringshaveriet är lätt att ta ändå, väldigt lätt i detta läge när det skenar helt utan kontroll.

Sen gällde ju detta ungdomsrörelsen mest, och det är klart att där är det ju säkert högt till tak ibland om man säger så.

Men detta kommer såklart glömmas snart, SDs oerhörda framgångar och det desperata politiska läget överskuggar allt just nu.

Jaja, vad händer härnäst. Jag förväntar mig tydliga interna konflikter i vissa sjupartier framöver. Hur kan inte skenande invandring, granatkrig i Malmö, vapenkrig i GBG, korruption på Migverket, bostadsbrist för våra egna och en tung PK-dimma skapa slitningar inom partierna nu när deras siffror börjar närma sig skräcknivåer. Något kommer hända i desperationen, frågan är bara vad..

Längtar till nya OUs.. Kämpa Sverige!
Senast redigerad av RingRing2014 2015-07-29 kl. 06:14.
Citera
2015-07-29, 06:21
Medlem
envokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27

Har du skrivit något inlägg någon gång utan att nämna kommunist?
Man skulle nästan kunna tro att du beroende....

Har du någonsin kollat upp posthistoriken på någon innan du yttrar dig?

Går du någonsin attack med riktiga svar på någons inlägg förresten? Tycker inte det verkar så
Senast redigerad av envoke 2015-07-29 kl. 06:30.
Citera
2015-07-29, 07:07
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nortexius
Han nämner att han är en person som söker gemenskap och identitet. Han pluggar i nuläget till att bli statsvetare och som många vet så är universiteten i Sverige (och i synnerhet de humanistiska linjerna) dominerade av folk på yttersta vänsterkanten som vanligtvis röstar på MP, V och FI. Hur ska vi veta att detta inte bara är ännu ett sett för en desperat gemenskapstörstande kille att "bli en i gänget". I texten märker man att han använder många ord och fraser direkt hämtade från identitetsvänstern med ett kopiöst användande av ord som "rasism", "homofobi" och "sexism". På Twitter kan man läsa att han låtit en sympatisör till Feministiskt Initiativ "hjälpa" han med utformandet av texten och man kan lugnt säga att det märks. Jag tycker att det är synd att många före detta SD-medlemmar som avslutar sitt medlemskap känner ett behov av att smutskasta SD och deras före detta partikamrater för att åter igen bli en del av de "respektabla" sällskapen, det visar hur stark den sociala stigmatiseringen av SD-sympatisörer är i dagens samhälle.

Bra skrivet och en utmärkt sammanfattning av den stackars förvirrade "mannens" långa text om sin osäkerhet och räddhågsenhet för allt ifrån sig själv till att knulla.
Patetisk liten "man" som nu gör en Feministkommunistavbön för att bli accepterad av den nya kretsen som vill acceptera honom.
Ja, han är ett bevis på att SD växer fort när en sådan rädd liten osäker figur kan "stiga" snabbt i organisationen.
Nåja, det löser sig.
Vi önskar Jesper all lycka till på sin nya färd mot kommunistfeministHBTQXYZ-världen där han nu känner sig hemma och trygg.
Alla finner till sist sin plats och även lilla rädda Jesper.

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen stat och regering!
Citera
2015-07-29, 07:17
Medlem
Stercoriuss avatar
Tänkte bidra med lite bakgrundsinformation.

Jag har ett antal gånger pratat med denna Jesper då vi bott i samma område tidigare. Har även bekanta som haft närmre anknytning till honom. Jesper har haft en snabb karriär uppåt inom SD, han har varit nära den lokala partiledningen i en kommun i Västmanland och antagligen setts som en väldigt lovande medlem med tanke på att han ofta representerat SD ute i fält på skolor och liknande, där han fått beröm och stöd i efterhand på Facebook från den lokala partiledningen.

När Jesper var yngre var han uttalat vänster (har för mig att han kan ha kallat sig själv kommunist till och och med). Med tanke på detta så är det kanske inte lika stor chock till varför han uttrycker sig som han gör nu. Varför Jesper gick över till SD vet jag inte dock.

Detta är skrivet från mobilen så ursäkta eventuella fel.
Citera
2015-07-29, 07:38
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stercorius
Tänkte bidra med lite bakgrundsinformation.

Jag har ett antal gånger pratat med denna Jesper då vi bott i samma område tidigare. Har även bekanta som haft närmre anknytning till honom. Jesper har haft en snabb karriär uppåt inom SD, han har varit nära den lokala partiledningen i en kommun i Västmanland och antagligen setts som en väldigt lovande medlem med tanke på att han ofta representerat SD ute i fält på skolor och liknande, där han fått beröm och stöd i efterhand på Facebook från den lokala partiledningen.

När Jesper var yngre var han uttalat vänster (har för mig att han kan ha kallat sig själv kommunist till och och med). Med tanke på detta så är det kanske inte lika stor chock till varför han uttrycker sig som han gör nu. Varför Jesper gick över till SD vet jag inte dock.

Detta är skrivet från mobilen så ursäkta eventuella fel.

Först vänster sedan SDU och nu F!. Känns som en typisk identitetssökande ungdom det där. Man ska överlag inte ta ungdomspolitiker direkt seriöst. Det är bara och se på dagens MUF för ett skräckexempel.

Vad gäller den svenska högskolans status idag så tror jag tyvärr det är så att de samhällsorienterade programmen har hamnat totalt fel. Vänsteragendan finns idag inskrivet direkt i kursplanerna, och det är förkastligt. Förr eller senare måste en ordentlig reform av den svenska högskolan genomföras, främst för att avpolitisera utbildningen. Annars kommer man tappa status i världen och bli någon form av utbildningsmässig bananrepublik.
Citera
2015-07-29, 08:05
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stercorius

Det kallas entrism och är något kommunister sysslar med regelmässigt. Man infiltrerar en organisation i syfte att antingen påverka den i önskad riktning eller förstöra inifrån.
Citera
2015-07-29, 08:08
Medlem
En människa som uttrycker sig på detta viset har aldrig någonsin hyst några SD-sympatier, han är troligtvis den mest tydliga och därmed den absolut sämsta infiltratören inom svensk partipolitik någonsin. Han låter smått mentalt handikappad, och har enligt egen utsago uttryckt väldigt tydligt avvikande åsikter inom partimöten men ändå inte blivit exponerad för vad han är. SD behöver alltså ett tydligt program för att upptäcka och utesluta infiltratörer, det gäller även de som till synes verkar vara såpass obegåvade att de ej kan tänkas vara kapabla att göra skada.
Citera
2015-07-29, 08:12
Medlem
Cambijaos avatar
Fast det är ju ingenting nytt som presenteras förutom lite nya anekdoter. SD är ett parti som grundat sig i massa inavel och idioti, klart det finns kvar såna idioter i kommunerna runtom i Sverige. Även fast Jimmie försöker polera upp den fina fasaden, gång på gång.

SD har som sagt ingen lösning på invandring. De vill stoppa den men har ingen idé hur de skall lösa problemet med att integrera personer som redan är här.

Jesper vinner inte min respekt, naivt eller inte, han valde att umgås med dessa personer gång efter gång. Trots att de öppet haft en dålig syn på kvinnor eller sympatiserat världens kändaste nazist.
Det är ungefär som "Jag dödade honom för att mina kompisar hade dödat flera andra. Jag vill ju egentligen inte göra det"
Citera
2015-07-29, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Vore kanske bra om Jesper hade läst parti -och principprogrammet innan han engagerade sig alltför mycket. Klart han blir besviken när partiet inte lever upp till hans felaktiga förväntningar.

Om Jimmie kunde gå med 96 när Sd fortfarande stod och heilade är det väl inte så otroligt att den här killen gjorde samma sak?
Citera
2015-07-29, 08:25
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Fast det är ju ingenting nytt som presenteras förutom lite nya anekdoter. SD är ett parti som grundat sig i massa inavel och idioti, klart det finns kvar såna idioter i kommunerna runtom i Sverige. Även fast Jimmie försöker polera upp den fina fasaden, gång på gång.

SD har som sagt ingen lösning på invandring. De vill stoppa den men har ingen idé hur de skall lösa problemet med att integrera personer som redan är här.

Jesper vinner inte min respekt, naivt eller inte, han valde att umgås med dessa personer gång efter gång. Trots att de öppet haft en dålig syn på kvinnor eller sympatiserat världens kändaste nazist.
Det är ungefär som "Jag dödade honom för att mina kompisar hade dödat flera andra. Jag vill ju egentligen inte göra det"

Det finns ingenting, helt utan undantag, bland dessa anekdoter som är exklusivt på något sätt för Sverigedemokrater i något avseende. Alla snackar som de exempel denne Jesper drar upp, tro mig på mitt ord, du minns väl de ökända valstugereportagen.

Det finns ingen annan lösning på invandrarproblematiken än att stoppa den av den enkla och logiska anledningen att problematiken är överbelastning.

Jesper är en idiot och du lever i en PK-bubbla fjärran från vanligt folk.
Senast redigerad av thewellovedone 2015-07-29 kl. 08:30.
Citera
2015-07-29, 08:39
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Det finns ingenting, helt utan undantag, bland dessa anekdoter som är exklusivt på något sätt för Sverigedemokrater i något avseende. Alla snackar som de exempel denne Jesper drar upp, tro mig på mitt ord, du minns väl de ökända valstugereportagen.

Det finns ingen annan lösning på invandrarproblematiken än att stoppa den av den enkla och logiska anledningen att problematiken är överbelastning.

Jesper är en idiot och du lever i en PK-bubbla fjärran från vanligt folk.

Men det är ju redan massa invandrare i Sverige som behöver hjälp? Och SD har inget svar på dessa frågor. I deras största fråga har de inge svar, det säger ju allt om deras urholkade ideologi. Och jag håller nog Jesper där många SDare är egentligen SVPare. Det är ingen chock, en duktig politiker för SVP skulle kunna få riksdagsplats i SD.

Och du tror alltså att på SSU-möterna sitter man och diskutera vilket förebild Stalin var? Eller ifrågasätter när någon säger nyanländ?

Komiskt nog. Jag lever inte någon PK-bubbla däremot verkar du lida av masshypnosen som Flashback är duktiga på att utöva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in