2015-07-29, 02:32
Medlem
Crumbzzzs avatar
Krogen troligen. Kanske lite droger också.
Citera
2015-07-29, 02:36
Bannlyst
Det här en tråd som jag gillade att läsa nu fick vi bevisat vilka skit ungar NI är (muhahanuha) Nej seriöst jag har varit dålig på att stötta mina barn förutom de vanliga 500 när dom fyllde år så sparade vi 500 varje månad var till våra barn mamman och jag gick isär 92.

Jag har ingen aaning vad som dom fick då dom blev 18?

Sen fick jag en unge till och hans mamma 40 år bränner pengar snabbare än jag sveper en jäger där har jag gjort att eftersom han är under 18 år så får han pengar genom min försäkring från jobbet/facket (om) jag dör han fyller 18 i November. Nu bor han hos mig gratis säkert 7 år till för möjligheten att få något eget har våra nya vänner sabbat.

Jag måste så klart säga vad jag fick när jag var 18 år Körkort 2100 spänn samma år så jobbade jag på linan på Saab vi fick ut 2500 2 gånger i månaden Så inan jag var 19 hade jag en lägenhet som staten betalade när jag gjorde lumpen och under tiden i lumpen så köpte jag mig en helfrän Opel Monza.

Det dyraste jag köpte före 1986 var en 26 tums färg TV med text den kostade 4900 kr.
Citera
2015-07-29, 03:17
Medlem
link71s avatar
Fick en klapp på axeln , inge mer .
Citera
2015-07-29, 03:35
Medlem
pimpovics avatar
Haha vilka pengar?
Citera
2015-07-29, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Vad gjorde ni för pengarna ni fick av era föräldrar när ni fyllde 18?

Själv använde jag dem för min utbildning och en simpel resa, fick inte allt för mycket!

Dela med er av vad ni själva valde att göra med pengarna!

och som vanligt, Ifall tråden är felplacerad får mod gärna flytta på den!
Jag hittade ingen tråd om detta här på flashback men om det finns är det ju bara o ta bort denna!

Fick ledigt ifrån jobbet. I min familj jobbar vi för pengarna.
Citera
2015-07-29, 05:08
Medlem
Minns dagen väl! Fick ett brev från Swedbank och sprang genast dit när jag blev 18. Tog ut max summa i kontanter (10 000) och gick sedan vidare mot krogen. Efter ett halvår var allt slut. Ångrar de otroligt mycket.

Mitt sparande till mina barn ska ske i mitt namn så det inte händer samma för dom.
Citera
2015-07-29, 05:24
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
Man kom dock inte undan det. Det kom senare en lagändring pga att det utnyttjades och numer får man inte äga bil om man är under 18.
Tidigare minderåriga ägare är dock fortfarande skuldsatta.

Inte bara bilar utan allt möjligt gick att skriva på ungarna för inte så många år sen.
Citera
2015-07-29, 06:06
Medlem
Ah en tråd i stil med My Super Sweet 16.

Själv fick jag en Porsche 911 Carrera men bad naturligtvis föräldrarna att dra åt helvete då man valt en vit modell.
Vad som hände med skiten efter jag vägrat ta emot den vet jag ej men förhoppningsvis gick den rakt till skroten.
Föräldrarna har jag ingen kontakt med.
Citera
2015-07-29, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timtjuv
Jag som ej blivit curlad har förstått att man ej kan få allt på silverfat.

90-talisterna idag är söndercurlade av sina föräldrar.

När dom senare i livet flyttar/flyttade hemifrån så är de invanda att få allt utan ansträngning. Så då lånar de sönder sin ekonomi för att kunna fortsätta få allt på engång.

Jag är en stolt 70-talist och sparar tillsammans med min fru ca 30k varje månad.

Om jag är avundsjuk på folk som blir curlade så är mitt svar nej.

Klart det finns folk som är söndercurlade, inte bara 90 talister utan även 70 talister.

Jag har själv stått på egna ben sedan jag var i vuxen ålder. Men det har inte med saken att göra.

Jag står för att om man som förälder inte har råd att lägga undan 1000kr i månaden , då ska man ej skaffa barn. Du får barnbidrag av staten som exempelvis går att slänga in på ett konto.

Förnekar du att det är bra att spara åt sina ungar så dom har kapital att få en bättre start i livet då vet jag ifan.
Citera
2015-07-29, 06:43
Medlem
1luvs avatar
fick inga pengar heller när jag fyllde 18 därimot så gav jag cirka 9k av min 14k lön till mina föräldrar min första lön strax efter jag hade fyllt 18 för hjälpa till med lite räkningar då det hade vart en liten seg period för dem.

det bästa jag har spenderat pengar på, a good feeling att ge tbx lite
Citera
2015-07-29, 06:47
Medlem
speeeds avatar
En hel del resor, en bil och insatsen på första lyan.
Citera
2015-07-29, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Skulder kan inte ärvas, sluta trolla. Du ärvde i alla fall inte kunskap om språket.
Jasså inte det, en jag känner fick prick hos fogden för att han va snäll nog att stå på ett telefonabonnemang för sin "snälla" moder.
Fast det e klart han inte ärvde en skuld direkt men vad gör man inte för sin mor lixom när man e barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in