Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-28, 17:43
  #1
Medlem
Vad gjorde ni för pengarna ni fick av era föräldrar när ni fyllde 18?

Själv använde jag dem för min utbildning och en simpel resa, fick inte allt för mycket!

Dela med er av vad ni själva valde att göra med pengarna!



och som vanligt, Ifall tråden är felplacerad får mod gärna flytta på den! :)
Jag hittade ingen tråd om detta här på flashback men om det finns är det ju bara o ta bort denna!
Citera
2015-07-28, 17:44
  #2
Medlem
RedXs avatar
Jag var lite wild and crazy och använde dem som alternativ till studiemedel under mitt första universitetsår.
Citera
2015-07-28, 17:54
  #3
Medlem
Scarabeos avatar
Köpte mig en Suzuki rmz 450 och gräs.
Citera
2015-07-28, 17:55
  #4
Medlem
svengörans avatar
Jag fick inga pengar men jag fick lite begagnade tallrikar och bestick när jag flyttad ehemifrån.
Citera
2015-07-28, 17:57
  #5
Medlem
Jagarjagarens avatar
Jag fick inga. Då. Det fanns helt enkelt inga pengar då... Jag fick emellertid 20000 när jag fyllde 25. Dem använde jag som en del i en klätterresa i Himalaya, på den tiden.
Citera
2015-07-28, 18:40
  #6
Medlem
Du får det att låta som att alla fått denna hjälp TS? du vet om att inte alla föräldrar kunnat ge denna möjlighet till start?

Jag fick ingen klumpsumma på det viset men dom stöttade mig väldigt mycket när jag behövde hjälp med hyror om jag supit upp för mycket av min låga lön jag hade då....
Citera
2015-07-28, 18:43
  #7
Medlem
aislings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Vad gjorde ni för pengarna ni fick av era föräldrar när ni fyllde 18?

Själv använde jag dem för min utbildning och en simpel resa, fick inte allt för mycket!

Dela med er av vad ni själva valde att göra med pengarna!



och som vanligt, Ifall tråden är felplacerad får mod gärna flytta på den!
Jag hittade ingen tråd om detta här på flashback men om det finns är det ju bara o ta bort denna!

Aldrig hört talas om! Skulle detta vara någon slags standard att föräldrar ska ge sitt barn en massa pengar när de fyller 18? Sjukt märkligt... Varför liksom? Vad har barnen, du, gjort för att förtjäna en massa pengar när du fyllde 18? Man tycker tvärtom, att det borde vara signalen att kunna ta till vara och ansvar för sig själv...
Citera
2015-07-28, 18:47
  #8
Medlem
Har typ inte använt dom. Handlar inte om några större summor heller för den delen men började jobba 3 dagar efter studenten sen har det rullat in pengar sen dess.
Citera
2015-07-28, 18:52
  #9
Medlem
AlmaBerlinWalterss avatar
Min far hade inte råd att ge mig några pengar. Eller saken för den delen.
Aldrig fått något eftersom han aldrig har haft råd. Heller aldrig frågat under åren eftersom jag inte ville få honom att känna skam.

Alma Berlin
Citera
2015-07-28, 18:58
  #10
Medlem
Lip-Tips avatar
Fick väl inga pengar riktigt utan fick helt enkelt ta över mitt sparkonto på runda 200k, har aldrig varit killen som behöver nyaste mobilen, bilen & datorn. Pengarna har ja inte rört och försöker arbeta upp dom så mycket jag kan...
Citera
2015-07-28, 19:17
  #11
Medlem
Jag fick massa skulder av mina föräldrar =)
Citera
2015-07-28, 19:18
  #12
Medlem
Jobbade du mycket eller hur sprade du ihop 200k innan du fyllde 18?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback