2015-07-28, 18:20
Medlem
rabbithearts avatar
Undra om det är yrkesutbildningen "ansvarsfull alkoholhantering" som han ska gå?
http://www.utbnord.se/sv/vara-utbildningar

Tycker på riktigt synd om de elever som redan går på utbildning nord i Övertorneå om det är där han ska gå och bosätta sig.
Citera
2015-07-28, 18:27
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Undra om det är yrkesutbildningen "ansvarsfull alkoholhantering" som han ska gå?
http://www.utbnord.se/sv/vara-utbildningar

Tycker på riktigt synd om de elever som redan går på utbildning nord i Övertorneå om det är där han ska gå och bosätta sig.
Är det inte möjligt att de andra eleverna kommer att bojkotta kursen, då de upptäcker att deras nya "kurskamrat" är Niklas "Hagamannen" Lindgren? Eller skall Niklas Lindgren erbjudas privatundervisning? Vilken lärare kan tänkas ta sig an honom? Kan lätt föreställa mig att lärare skulle kunna neka att undervisa Niklas Lindgren överhuvudtaget, vare sig det förväntas ske i grupp eller privat.
Citera
2015-07-28, 18:31
Medlem
Ett väldans ståhej ang detta och N.L är det för att han är etnisk svensk?Har detta brott begåtts av en simpel blatte tror jag knappast det blivit sådan publicetet.Rätt?
Citera
2015-07-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Låt Niklas vara nu han har sonat sitt straff nio år på kåken är fan ingen lek. Vet att han är i Umeå just nu hos ett par bekanta.

Jävligt troligt att någon som är/var bekant med Hagamannen skulle bjuda in honom på kaffe så fort han blir frisläppt.
Citera
2015-07-28, 18:43
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bempa11
Ett väldans ståhej ang detta och N.L är det för att han är etnisk svensk?Har detta brott begåtts av en simpel blatte tror jag knappast det blivit sådan publicetet.Rätt?
Det är för att han är en vidrig väldtäktsman som har förstört ett ganska ansenligt antal liv för all framtid. De allra flesta har väldigt svårt att respektera en sådan människa.
Citera
2015-07-28, 18:43
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Hur fan kommer han våga gå omkring själv på Umeås gator?

Jag väntar på att Anders Eklund ska komma ut någon gång i framtiden, och när han gör det kommer jag slå ihjäl honom. Annars hade jag letat upp och dödat NL...
Men någon lär väl göra det förr eller senare ändå.

Fy fan för det svenska rättssystemet.
Citera
2015-07-28, 19:08
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
Kan någon förklara detta för mig!?

Alma Berlin
Den enkla förklaringen är att en återfallsrisk på t ex 25-49 % fortfarande är hög, fast den är under 50 %.

En annan förklaring är att KVV uttalar sig om individen NL som de utrett och bedömt så gott det går. Psykiater NL däremot uttalar sig utifrån statistik och hans syfte är att prångla ut sin forskningsstatistik och posera lite. Det finns utrymme för att båda har rätt samtidigt.
Citera
2015-07-28, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Den enkla förklaringen är att en återfallsrisk på t ex 25-49 % fortfarande är hög, fast den är under 50 %.

En annan förklaring är att KVV uttalar sig om individen NL som de utrett och bedömt så gott det går. Psykiater NL däremot uttalar sig utifrån statistik och hans syfte är att prångla ut sin forskningsstatistik och posera lite. Det finns utrymme för att båda har rätt samtidigt.

Okej. Tack för förklaring!

Alma Berlin
Citera
2015-07-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
"Föräldrarna förlåter sin son, det kan man förstå, men de förblöder inombords, det vet man."

Föräldrarna borde ge ALLT vad de äger o har till brottsoffren därför att de har fött,
gött o uppfostrat en sådan son.

I stället gör papzen allt för att skinna offren/brottsoffermyndigheten m fl
genom att med hjälp av sonen o Silbersky lura brottsoffren/brottsoffermyndigheten
på huset - och Förblöder INTE - UTAN SKRATTAR HELA VÄGEN TILL BANKEN

De förblöder inombords. Inga tillgångar i världen kan ändra på det. Kalla det Karma om du vill. Ingen kan leva med det här.
Citera
2015-07-28, 19:38
Medlem
Citat:
Därför släpps Hagamannen

Citat:
Hagamannen blev i dag villkorligt frigiven trots att han bedöms ha en hög återfallsrisk och inte har beviljats några obevakade permissioner.
"Det är unikt", säger Sven-Erik Almhem, tidigare överåklagare.

http://www.nsd.se/nyheter/tornedalen/darfor-slapps-hagamannen-9431660.aspx

Citat:
Hagamannen har släppts. Men han kan troligen inte räkna med något enkelt liv i frihet.
Många är frustrerade och enligt myndigheterna finns en hotbild mot den ökände serievåldtäktsmannen, vars återfallsrisk bedöms vara hög.

Citat:
Enligt Ingvar Näslund, chefredaktör för Västerbottens-Kuriren, är stämningen i Umeå hätsk.

Det finns en frustration över att Hagamannen kan gå på Umeås gator igen. Att hata är dock ingen väg framåt, men det kommer nog ta många år innan det kan bli någon sorts försoning, säger han.

http://www.nsd.se/nyheter/hagamannens-nya-liv-i-frihet-9431763.aspx
Citera
2015-07-28, 19:39
Bannlyst
Lyssnade litet extra på vad justitieminister Morgan Johansson egentligen sade i SR:s Eko-sändningar.
Han sade bl a så här (min fetning):

<Om det finns synnerliga skäl kan beslutet om villkorlig frigivning skjutas upp med ett halvår i taget. Om Morgan Johansson får som han vill så kommer också bedömningar om återfall i brottslighet och allmän samhällsfara räknas som synnerliga skäl.

– Det kommer vara fler som får sitta en längre tid. De kommer vara de som bedöms som farliga och det där det finns hög risk för återfall.>

... and now we're talking business!

@Morgan Johansson: Det där låter ju förtroendeingivande och skall väl försöka gjuta olja på många svenskars upprörda känslor en sån här frigivningsdag gissar jag. Men det var väl ändå en liten detalj som du i hastigheten "glömde" att informera om, så jag frågar dig därför: Vem anser du skall göra dessa farlighetsbedömningar av de intagna på svenska fängelser?
För när det handlar om att t ex bedöma NL:s farlighet, så går det ju egentligen inte att göra professionellt med mindre än att hela NL:s psykiatriska och personlighetsmässiga status fortlöpande granskas.

Det var ju därför som NL redan från början skulle satts in på RPV och inte i fängelse.
Det var där som svenska folket i kollektivt vanvettstänkande körde vilse: Man drömde om strängare straff, men fick istället ut en precis lika farlig NL som den som sattes in
Gratulerar!

Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6220922
Citera
2015-07-28, 19:40
Medlem
Hans fru verkar inte ha några problem att leva vidare i parazithuset.

O frun o Niklas föräldrar är rika - i motsats till många av Niklas offer.

Niklas har + 400,000 i skulder pga brottet efter det att de lyckats att
få in endast 23,000 o då bodde han i lågbelånat hus - hade massor
av bilar scooters verktyg and whatever

Mats Alm o hans föräldrar verkar inte heller ha några problem att
leva vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in