2015-07-27, 19:38
Medlem
Jag funderar på familjen.
Som jag förstått det har de kontakt och att just det är en anledning till varför han vill komma tillbaka till Västerbotten och Umeå.
Föräldrarna förlåter sin son, det kan man förstå, men de förblöder inombords, det vet man.
Frun borde vara iskall, allt annat är psykologisk mumma för den som vill grotta ner sig i det här fallet.
Barnen då?
Kan man komma hem och svara svävande på deras frågor i stil med att "det var en tid jag inte mådde så bra, det blev inte så bra, det gick åt helvete".
Så kan man säkert försöka förklara för barnen varför allt blev som det blev.
-Men nu ska vi ha kul! Nu ska vi ta igen allt vi missat under några år, kanske han tänker.

Det kommer inte bli så. Du kan inte ens dra några valser inför dina barn. Dina barn kommer växa upp och läsa om allt som hänt.

Flytta till Umeå kan aldrig sluta väl.
Citera
2015-07-27, 19:44
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det blir Norrbotten som blir drabbat. Han ska tydligen gå någon utbildning. Kan det vara Luleå som blir drabbat?
Han har besök Utbildning Nord i Övertorneå så misstänker det där dit han ska!
Citera
2015-07-27, 19:48
Medlem
glutfargass avatar
Har inte läst tråden men fick höra att han ska bosätta sig i Norrbotten.
Som född och uppvuxen där (flyttade när jag var 21) kan jag med säkerhet säga att han ej kommer kunna gå säkert på gatan. Finns oändligt mycket hat mot denna man där uppe och de är många som har någon som helst relation till hans offer.
Skulle inte förvåna mig om han inom en väldigt snar framtid blir ordentligt sönderslagen.
Jag hoppas bara inte att någon av dessa människor råkar gå för långt och får sitt liv förstört pga detta jävla svin. Dödsstraff hade vart att föredra i vissa fall här i Sverige.
Låt Niklas Lindgren fortsatta liv bli de vidrigaste lov någon person någon någonsin behövt utstå!
Citera
2015-07-27, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
Så då finns det en möjlighet att han släpptes i natt? Eller menar du nu i natt?
Usch!

Alma Berlin

Han är ute redan!
Citera
2015-07-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallebromsvagn
Han är ute redan!

Gissning eller du vet?
Han skulle ju släppas den 28 juli, tror inte att kriminalvården får släppa han tidigare.
Citera
2015-07-27, 19:57
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det förstår nog de flesta utom just han själv! Normala människor skulle försöka gömma sig och ligga under radarn resten av livet. Kommer inte att gå en sekund utan att han blir igenkänd överallt i Umeå. Han borde ligga lågt och skona sina barn, för det är dom som kommer att lida om dom är kapabla att förstå. Gör dom det så är det mycket synd om dom.

Jag tror inte du förstår vad jag menar. Han kommer inte att vara i Umeå.

Sen kan man fundera över det enorma mediala intresset kring Hagamannen. Tidningarna hetsar. Det skulle dom aldrig ha gjort om det varit någon av alla dessa invandrade våldtäktsmän som är lika vidriga eller vidrigare än denna gosse. Och som helt lämnas i fred.

Klart fall av medial rasism.
Citera
2015-07-27, 20:16
Medlem
"Föräldrarna förlåter sin son, det kan man förstå, men de förblöder inombords, det vet man."

Föräldrarna borde ge ALLT vad de äger o har till brottsoffren därför att de har fött,
gött o uppfostrat en sådan son.

I stället gör papzen allt för att skinna offren/brottsoffermyndigheten m fl
genom att med hjälp av sonen o Silbersky lura brottsoffren/brottsoffermyndigheten
på huset - och Förblöder INTE - UTAN SKRATTAR HELA VÄGEN TILL BANKEN
Citera
2015-07-27, 21:18
Medlem
ekorren72s avatar
Nu sägs det att han skall flytta till Norrbotten.

En övervakare från frivården har utsetts av myndigheten i Luleå och det ryktas om att han varit och kollat en utbildning här uppe i slutet av december 2014.

Var verkar dock vara mer osäkert. Luleå, Kiruna och Övertorneå är dom olika bud jag läst om.

(Finns att läsa på kuriren.nu men bara om man har betaltjänsten och det har jag inte)

Jag förstår inte hur dom tänker. Ingen av dessa orter är direkt större än Umeå (underdrift) och han kommer kännas igen. Han kommer inte få det lätt var han än hämnar här uppe.

Känns som om dom tänkte lite galet när dom drev igenom detta (om det stämmer).
Citera
2015-07-27, 21:35
Medlem
Spelar ingen roll var han bor för han kommer bli igenkänd. Det kommer stå på fb alla steg han tar.
Citera
2015-07-27, 21:45
Medlem
massepojkens avatar
Hade Niklas varit svart så hade aftonhoran inte skrivit en rad.
Citera
2015-07-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Tja, varför inte prata med honom? Alla förstår ju att det kommer att bli en mycket överjobbig grej att att acklimatisera mannen i Umeå. Myndigheterna lägger ut dimridåer. Han lär inte synas i närheten av Teg och Haga.
Jag tror han vill tillbaka till brottsplatsen för att njuta av minnet. När inte det hjälper blir det nya rövarstråt.
Citera
2015-07-27, 22:11
Medlem
massepojkens avatar
Allt snack om Utbildning nord i Övertorneå och en återkomst till Umeå.
Är inte det ganska givet att dom uppgifterna är planterade och skall verka som sidospår? Jag menar med en sådan uppenbar hotbild.

Jag gissar att han åtminstone första året bosätter sig en en större stad, antingen Malmö eller Göteborg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in