2015-07-28, 10:42
Medlem
Nio år på kåken utan kvinnlig kontakt, om han hade begär förut lär dom vara värre nu.
Citera
2015-07-28, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Tror du har helt rätt ang vilken utbildning Niklas vill gå. Är precis som du säker på att han vill bli lastbilschaufför.

Troligtvis har hans bäste kompis Anders Eklund berättat vilka enorma möjligheter det yrket medför

Vad ser vi då i framtiden?

Jo: Niklas kommer kuska runt som lastbilschaffis i länder som Albanien, Georgien osv. Det är troligtvis där som Niklas kommer våldta och även troligtvis mörda framöver.

Lustigt att du nämner just Albanien och Georgien.

Jag råkar ha viss kunskap om just de länderna och vågar påstå att sexualsadistiska och våldtäktssugna lastchaufförer inte ses med blida ögon i någon av de länderna.
Det hjälper då inte att om lille Niklas torskar(!), han då försöker vifta med sitt svenska pass, det kan jag tala om!
Citera
2015-07-28, 10:47
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
"..har aldrig fått några obevakade permissioner under fängelsetiden. Orsaken är inte misskötsamhet. Han har skött sig väl under fängelsetiden, men återfallsrisken har ansetts för stor."

Hur i helvete kan man släppa ut en sådan människa?!
I dagens Sverige är allt möjligt (om det är galet). Jag börjar känna att vi lever i det upp-och-ner vända landet. När ska folket vakna upp och kräva hårdare straff?
Citera
2015-07-28, 11:03
Medlem
massepojkens avatar
Här är bästa polarn på jakt efter offer.
http://www.bt.se/nyheter/anders-eklund-kartlaggs-har-fangas-han-pa-bild-i-tolkabro/

Detta liv verkar locka även Nicke
Citera
2015-07-28, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
I dagens Sverige är allt möjligt (om det är galet). Jag börjar känna att vi lever i det upp-och-ner vända landet. När ska folket vakna upp och kräva hårdare straff?

Var har du befunnit dig under de senaste två decennierna? Legat och sovit?

(det fetade)
Det är ju precis vad svenska folket har krävt.
Man slutade med att lämna över sexualsadister som t ex NL till RPV just för att det dumma svenska folket ansåg att dessa farligt skruvade psykopater istället skulle sitta i fängelse.
Man fick vad man bad om.

Varsågod! Här ser du resultatet. Dags för dig och andra att vakna upp. Det är litet sent bara.
FYI: Hagamannen has just left the building..
Citera
2015-07-28, 11:22
Medlem
han flyttades tydligen till skänninge igår och släpptes därifrån
Citera
2015-07-28, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
"..har aldrig fått några obevakade permissioner under fängelsetiden. Orsaken är inte misskötsamhet. Han har skött sig väl under fängelsetiden, men återfallsrisken har ansetts för stor."

Hur i helvete kan man släppa ut en sådan människa?!

Alma Berlin

Ja det kan man undra!

Han släpps dessutom utan att ha haft en enda obevakad permission vilket kriminalvården påstår är på grund av återfalls risken. Dom som tar besluten måste var värsta skämtet. Har dom kastat pil, dragit lott, hoppat kråka eller rullat ägg om när var hur det ska gå till ?

Det är väl för fan lika stor återfallsrisk nu som då ?

Men det egentliga problemet är han själv som åker tillbaks till den stad där han begick brotten utan att ens inse att han blir igenkänd så fort han sticker ut skallen och att han aldrig kommer kunna "Börja om" i samma stad. Hade det varit en människa som kommit så långt att han verkligen insett vad han gjort så hade han inte ens velat tillbaks till samma stad. Bara detta är ett orostecken.

Jag sätter pitten i pant på att han återfaller i brott!
Citera
2015-07-28, 12:58
Medlem
Iloveludas avatar
Är han släppt ännu? Har för mig att det var idag dåren blir fri.
Citera
2015-07-28, 13:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Ja, det är en extremt märklig historia det här.

Han var ju ökänd för väldigt brutala och sadistiska överfall, helt hänsynslösa. Och alltså suttit inne i 9 år utan en enda obevakad permission på grund av återfallsrisken. Att då bara släppa ut honom känns som ett skämt.
Att han dessutom själv vill återkomma till Umeå är ju extremt märkligt.

Ska man vara extremt konspiratorisk så skulle man kunna säga att han blir utsläppt för att begå nya brott, varvid etablissemanget ytterligare kan skylta med denne helvite "sveriges värsta våldtäktsman". Men så mycket foliehatt är inte jag
Citera
2015-07-28, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag tror han njuter av all uppståndelse och publicitet. Han behandlas nästan som en rockidol och ska eventuellt skyddas av polisen så ingen kastar sig över honom typ? Fattas bara att han får bli ICA-Stig så småningom.
Vilket struntprat...
Han behandlas på intet sätt som någon rockidol och kommer i nuläget inte att få något skydd. Det finns ingenting som ens pekar på att han någonsin kommer accepteras i samhället i någon större utsträckning, än mindre bli någon ICA-Stig.

Däremot så har du sannolikt rätt i att han inte har något emot uppståndelsen kring hans person.
Senast redigerad av Foolson 2015-07-28 kl. 13:05.
Citera
2015-07-28, 13:14
Bannlyst
Låt Niklas vara nu han har sonat sitt straff nio år på kåken är fan ingen lek. Vet att han är i Umeå just nu hos ett par bekanta.
Citera
2015-07-28, 13:21
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Var har du befunnit dig under de senaste två decennierna? Legat och sovit?

(det fetade)
Det är ju precis vad svenska folket har krävt.
Man slutade med att lämna över sexualsadister som t ex NL till RPV just för att det dumma svenska folket ansåg att dessa farligt skruvade psykopater istället skulle sitta i fängelse.
Man fick vad man bad om.

Varsågod! Här ser du resultatet. Dags för dig och andra att vakna upp. Det är litet sent bara.
FYI: Hagamannen has just left the building..

De som kräver hårdare straff är nog generellt av åsikten att en person som begått de handlingarna som NL har gjort inte bör släppas ut överhuvudtaget. Fängelse eller RPV blir då främst en akademisk fråga.

Men nu har vi ju ett system som på många sätt är det sämsta av två världar. Där man i uppmärksammade fall drar sig för att döma till vård då det anses för lindrigt (plus, gissar jag, att man som oinsatt Svensson ofta vill att den som begår onda handlingar ska vara en ond person snarare än en sjuk person), samtidigt som man inte vill ge långa fängelsestraff eftersom "hårda straff inte hjälper mot brottslighet". Och även om man ger relativt långa fängelsestraff så slussar man ändå tillbaka fångarna i frihet innan de suttit av sitt straff pga praxis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in