2015-07-28, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Exakt citat från henne: "....., där på gården"

Hon bekräftar att de fynd som är kända som reportern räknar upp och när de pratar om det, blir detta med gården nåt hon lägger till. Lyssna så hör du det tydligt.

Delar av mobil hittades ja, men just betydelsen av "delar av" blir underförstått att det finns fler delar, och dessa tycks då ha hittats på gården.

Japp, 00:42 in i intervjun: "...på platsen här på gården." (Frågan ställd 00:31).

Ang. fynden som journalisten räknar upp bemöter åklagaren det med att säga att det var en g a n s k a bra uppräkning av fynden som hittats på platsen här på gården.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6220692
2015-07-28, 17:12
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja, det undrar jag över med.
Maginnehåll brukar vara träffsäkert oavsett kroppens skick. Men det kan finnas ett mer obehagligt skäl till att det dröjer. Att de vet att Lisa levde under en tid efter hon försvann. Polisen vill då av förståeliga skäl vänta med detta. Men jag hoppas verkligen att jag har fel.

Det finns ytterligare en aspekt som kanske är ett tecken på att kroppen inte var i något gott skick......det finns ingen som har bevittnat då kroppen transporterades bort av någon politivagn, begravningsbil, etc.

Vid ett flertal tillfällen så har jag i tråden efterfrågat om någon har information om en sådan transport?

Jag är ju övertygad om att hade en politivagn hämtat upp kroppen så hade journalisterna skrivit något om det.

Men inte ett pip......
2015-07-28, 17:14
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Kan säkerligen ha varit illa åtgången men inte styckad för att föräldrarna hade gjort en identifiering men o andra sidan.. Ett huvud kan man också identifiera.. Beror väl på hur kvacklig man är.

Nja....det räcker med att polisen tar ett foto på ansiktet eller något speciellt "särskilt kännetecken" och visar detta för någon nära anhörig.
2015-07-28, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det finns ytterligare en aspekt som kanske är ett tecken på att kroppen inte var i något gott skick......det finns ingen som har bevittnat då kroppen transporterades bort av någon politivagn, begravningsbil, etc.

Vid ett flertal tillfällen så har jag i tråden efterfrågat om någon har information om en sådan transport?

Jag är ju övertygad om att hade en politivagn hämtat upp kroppen så hade journalisterna skrivit något om det.

Men inte ett pip......

Ja det är lite skumt.. Isf fanns väl mer svarta säckar eller andra påsar som kom ut ur byggnader som poliser höll i?
2015-07-28, 17:17
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Då är det väl klart då?
De spred hennes prylar mot deras egna hus som ett villospår för att peka ut sig själva och sedan hävda att de är utpekade bara för att de är litauer.
Antar att du är skeptiker. Men hur skulle MGM ha tillgång till Lisas tillhörigheter menar du?
Att dådet verkar vettlöst är ungefär det sämsta försvar man kan krysta fram.
2015-07-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Han ÄR INTE STYVPAPPA! Detta har dementerats. Läs inte bara lite här och där! Läs även kommentarer till påståenden som dessa!

Vem har dementerat? Det finns väl bara en som kan veta med någorlunda säkerhet och det är mamman. Det hela känns som desinformation från Litauernhatarna.
2015-07-28, 17:28
Medlem
valleros avatar
Citat:

Men inte ett pip......
Mer troligt att de ville bespara Lisas anhöriga horpressens bilder med "Här förs Lisas kropp bort" som rubrik...
2015-07-28, 17:37
Medlem
Citat:
Mer troligt att de ville bespara Lisas anhöriga horpressens bilder med "Här förs Lisas kropp bort" som rubrik...
Mycket möjligt el så ville de inte flytta kroppen på plats utan transporterade även "skåpet" till rättsläkarestation o politifordon är inte skåp/frys anpassade
2015-07-28, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Mycket möjligt el så ville de inte flytta kroppen på plats utan transporterade även "skåpet" till rättsläkarestation o politifordon är inte skåp/frys anpassade
Med tänk på media i hemmets trädgård, så är det senast nämnda mest troligt
2015-07-28, 17:48
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ja det är lite skumt.. Isf fanns väl mer svarta säckar eller andra påsar som kom ut ur byggnader som poliser höll i?

Det är väl just det som ställer till med ett frågetecken.

Jag har i debatten försökt att hitta information som ger fog för att det går att utesluta att gärningsmannen förstört/gjort åverkan på kroppen....men tyvärr så ser det ut som om det fortfarande är en öppen fråga.
2015-07-28, 17:49
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:

Det ville vi nog alla.....men hur döljer man det för en hord av journalister?
2015-07-28, 17:50
Medlem
Citat:
Det är väl just det som ställer till med ett frågetecken.

Jag har i debatten försökt att hitta information som ger fog för att det går att utesluta att gärningsmannen förstört/gjort åverkan på kroppen....men tyvärr så ser det ut som om det fortfarande är en öppen fråga.
Min gissning är stor åverkan, baserat på en del detaljer som framkommit

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in