Citat:
Ursprungligen postat av
wilsnbe
Du vet verkligen inget om konflikten, ska du inte hålla dig till Serbien?
Turkmener kommer aldrig att få ett skit i Rojava och Turkiet munbajsar som vanligt. Åk ner till Turkiet och se vilka PKK är, inte ens Erdogan med massvis vakter vågar röra Abdullah Örcalan. Om vi hade all på backning som ni serbiska konverterade muslimer hade, ja vi skulle knulla upp burken. Turkiet har Nato bakom sig och kurder har inget förutom lätta ryska vapen men ändå räds burken och hela den muslimska världen. Förutom Iran då, men jag hoppas att de dödar sunniterna.
Öcalan hänger dom inte eftersom han numera arbetar för den Turkiska staten. Han är ett användbart kort som är mer värd levande än död.
När fan har NATO hjälpt oss mot PKK?

Som jag sade tidigare i tråden så var PKK helt utrotat under sena 90-talet i början av 2000-talet. Sedan kom AKP till makten och gav bergsturkarna fulla minoritetsrättigheter och införde "fredsprocessen". Jag upprepar det igen, PKK misstog Turkiets välvilja att lösa konflikten på ett fredligt sätt för svaghet och detta var ett stort misstag. HDP som ska vara ett demokratiskt parti som representerar
hela Turkiet bedriver öppet kurdisk nationalism och PKK propaganda.
AKP som tidigare var kurdernas vän och som kritiserades för att vara för släpphänta mot PKK har blivit det parti idag som vid sidan av MHP förespråkar hårdast krafttag mot PKK.
Nu har ni tvingat Turkiet ta till krafttag och diplomatiska knep som jag nämnde ovan och detta kommer att sluta med att YPG och PKK kommer helt att utrotas.
Citat:
Håll dig till det falska folkmordet "Sebrenica" som aldrig ägde rum, börja med cetnics och sen kan du komma hit och hylla turken som våldtog din kristna arv och ättlingar.
Efter sunniterna (som ska dödas av perserna), turkarna, araberna, turkmenerna lägger nu kurderna också muslimerna på balkan på sin "ovänner" lista.