2015-07-28, 12:22
Medlem
papsols avatar
de är underbart spana in deras rumpor och bröst o lår o mage på badhhusen
Citera
2015-07-28, 12:25
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
de är underbart spana in deras rumpor och bröst o lår o mage på badhhusen
Det gör även jag som kvinna. Spanar in kvinnors kroppsdelar precis som de gör på mig då vi badar bastu ihop eller duschar tillsammans och man har en naken fin rumpa framför sig osv
Jag kan få se de mest vackra kroppar som finns och de mest underliga som finns.
Citera
2015-07-28, 12:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja då får du tycka det men jag har inga behov av att näcka mig för dig utan för att jag tycker att det är skönt och då helst inga andra i närheten, du bland annat.
Ja det är mycket praktiskt med bh och speciellt om man har modell tyngre. Skulle helst av allt vilja slippa ha bh men naturen försett mig med stora och jag är tacksam att det finns bh som bär upp dem åt mig.
Jag badar till exempel naken i badkaret hemma. Inte med badkläder.

Vart skrev han att du skulle näck för honom? Varför känner du behovet av att tala om för oss att du har stora bröst?
Citera
2015-07-28, 13:01
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vart skrev han att du skulle näck för honom? Varför känner du behovet av att tala om för oss att du har stora bröst?
Behov har jag inte men jag har stora bröst och pratar om varför jag ej vill ha dessa bröst framme till beskådning. Och varför jag har på mig BH
Förstår du skillnaden?
Det pratas om topless så att säga. Och nakenhet. Och att jag väljer att ibland bada naken utomhus men ej inför andra människor. Och för att jag tycker att det är skönt
Citera
2015-07-28, 14:05
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Behov har jag inte men jag har stora bröst och pratar om varför jag ej vill ha dessa bröst framme till beskådning. Och varför jag har på mig BH
Förstår du skillnaden?
Det pratas om topless så att säga. Och nakenhet. Och att jag väljer att ibland bada naken utomhus men ej inför andra människor. Och för att jag tycker att det är skönt

Förstår ändå inte varför du måste prata om dina stora bröst... hade räckt med att du sagt att kvinnor inte vill visa dem för allmänbeskådning, känns nästan som du vill "skryta" om dina bröst.

Vad roligt för dig att du tycker om att bada naken, själv är det ingen aktivitet jag sysslar med men respekterar dem som gör det, om dem gör som du och håller sin nakenhet för sig själv.
Citera
2015-07-28, 14:21
Medlem
Citat:
Förstår ändå inte varför du måste prata om dina stora bröst... hade räckt med att du sagt att kvinnor inte vill visa dem för allmänbeskådning, känns nästan som du vill "skryta" om dina bröst.

Vad roligt för dig att du tycker om att bada naken, själv är det ingen aktivitet jag sysslar med men respekterar dem som gör det, om dem gör som du och håller sin nakenhet för sig själv.

På ett närmast Freudianskt vis tolkar du det som att hon "vill skryta" Du har aldrig funderat på att det kan vara precis tvärtom, det drar till sig blickar med större byst och du visar genom din tolkning om skryt att du hade reagerat just med att titta mer på en storbystad kvinna....förstår du då att storbystade känner sig än mer obekväma av bara den anledningen. Sen tillkommer det att det kan vara skönt att ha en bh om man har stor byst men det kanske är svårt att förstå eller kanske man kan föreställa sig hur det känns om en man ställer sig naken och gör helikoptern oavbrutet medan andra tittar på, det sliter och det drar blickar till sig.

Det är ju hela tiden en sexualisering av kroppar och är någon utanför normen när det kommer till kroppen så bemöts dem med starkt varierande reaktioner, allt från avsky till beundran.

De bilder som visats i denna tråd som fått diverse kommentarer om hur "underbara" de tjejerna var, är alla unga smala och småbröstade, jag har inte läst någon negativ kommentar om de bilderna...skryter de tjejerna eller är de blyga...eller är de naiva och tror att ingen märker dem....eller njuter de av allas blickar....eller är de för unga för att ha insikten om hur män kan tänkas reagera...eller följde de bara grupptrycket att följa det rådande modet att sola topless...
Citera
2015-07-28, 14:29
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Det är din åsikt om saken. Varför tror du att jag vill skryta om det när det är en del av mig?
Ämnet var ju topless och att det påstods att det var feminismens fel att vi kvinnor ej vill springa omkring med brösten framme på stranden.
Jag förklarade varför jag personligen ej vill ha mina bröst framme. Och vet ej om jag tänkt annorlunda om jag hade haft små bröst.
Jag tycker dessutom att det är sexigare och finare med små bröst på en kvinna. Men jag skulle aldrig göra om mig för det.
Citera
2015-07-28, 14:34
Medlem
Fattar inte att det finns så många desperata killar , skaffa en hobby typ!??!?
Citera
2015-07-28, 14:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
På ett närmast Freudianskt vis tolkar du det som att hon "vill skryta" Du har aldrig funderat på att det kan vara precis tvärtom, det drar till sig blickar med större byst och du visar genom din tolkning om skryt att du hade reagerat just med att titta mer på en storbystad kvinna....förstår du då att storbystade känner sig än mer obekväma av bara den anledningen. Sen tillkommer det att det kan vara skönt att ha en bh om man har stor byst men det kanske är svårt att förstå eller kanske man kan föreställa sig hur det känns om en man ställer sig naken och gör helikoptern oavbrutet medan andra tittar på, det sliter och det drar blickar till sig.

Det är ju hela tiden en sexualisering av kroppar och är någon utanför normen när det kommer till kroppen så bemöts dem med starkt varierande reaktioner, allt från avsky till beundran.

De bilder som visats i denna tråd som fått diverse kommentarer om hur "underbara" de tjejerna var, är alla unga smala och småbröstade, jag har inte läst någon negativ kommentar om de bilderna...skryter de tjejerna eller är de blyga...eller är de naiva och tror att ingen märker dem....eller njuter de av allas blickar....eller är de för unga för att ha insikten om hur män kan tänkas reagera...eller följde de bara grupptrycket att följa det rådande modet att sola topless...

Eftersom ingen efterfrågat om hennes byst så ja då känns det jäkligt konstigt när hon själv börjar beskriva sina bröst.
Nej det hade jag inte eftersom jag inte är speciellt intresserad av stora bröst. Så du kan ju ta dina påståenden och stoppa upp dem
Tror inte jag skulle kolla när en man gör helikoptern heller.

Det går åt båda hållen att man sexualiserar kroppen, har aldrig hört en kille gnällt om att tjejerna står och kollar in hans kropp dock.

Har dessa tjejer börjat prata på om sina bröst som gör att alla män stirrar på dem? Vad dessa tjejer har/hade för uppfattning om dessa bilder vet jag inte, själv kunde jag inte bry mig mindre om dessa kvinnor och deras bröst.
Citera
2015-07-28, 14:45
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det är din åsikt om saken. Varför tror du att jag vill skryta om det när det är en del av mig?
Ämnet var ju topless och att det påstods att det var feminismens fel att vi kvinnor ej vill springa omkring med brösten framme på stranden.
Jag förklarade varför jag personligen ej vill ha mina bröst framme. Och vet ej om jag tänkt annorlunda om jag hade haft små bröst.
Jag tycker dessutom att det är sexigare och finare med små bröst på en kvinna. Men jag skulle aldrig göra om mig för det.

Varför ens blanda in dina bröst och topless, när det inte är det som är ämnet utan att kvinnor känner sig otrygga på badhus.

Så du tror att män tittar extra på dig pga dina bröst? Om du haft en röv som Kim Kardashian då hade du känt likadant då?

Bra att du är stolt över din kropp.
Citera
2015-07-28, 14:47
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emptypwnscharr
Fattar inte att det finns så många desperata killar , skaffa en hobby typ!??!?

Det är ju en hobby att spana in bröst o rumpa!!!

Det är alltid lika kul när folk tror man är desperat bara för man tycker en välformad rumpa är vacker att beskåda eller ett par fasta fina bröst eller stora hängbröst.

Det kanske är på tiden att omvända ordet desperat till ett positivt ord.
Citera
2015-07-28, 14:48
Medlem
Citat:
Eftersom ingen efterfrågat om hennes byst så ja då känns det jäkligt konstigt när hon själv börjar beskriva sina bröst.
Nej det hade jag inte eftersom jag inte är speciellt intresserad av stora bröst. Så du kan ju ta dina påståenden och stoppa upp dem
Tror inte jag skulle kolla när en man gör helikoptern heller.

Det går åt båda hållen att man sexualiserar kroppen, har aldrig hört en kille gnällt om att tjejerna står och kollar in hans kropp dock.

Har dessa tjejer börjat prata på om sina bröst som gör att alla män stirrar på dem? Vad dessa tjejer har/hade för uppfattning om dessa bilder vet jag inte, själv kunde jag inte bry mig mindre om dessa kvinnor och deras bröst.

Tråden handlar om bröst och du reagerar negativt när en kvinna pratar om sina bröst men tydligen reagerar du positivt när männen i denna tråd pratar om kvinnors bröst. Hur intresserad du är av bröst tillför inte något, det är du som börjat denna diskussion om bröst och då är du kanske mer intresserad än du själv fattar.

Skrattar åt din naiva föreställning om att du inte skulle titta om en man gör helikoptern, du tolkar det som att jag menar att du skulle titta för att det var sexuellt upphetsande på samma vis som om du kollade in guppande bröst......jag försökte få dig att förstå genom en liknelse hur det kan kännas för en del kvinnor med stor tung byst som guppar men du tänker bara i dina egna sexuella banor så den liknelsen fattade du inte.

Jag har aldrig påstått att inte tjejer sexualiserar mäns kroppar, och din naiva tro om att killar inte skulle gnälla om de blev sexualiserade och dömda av kvinnors blickar är åter fel, för det första utgår du alltså ifrån att killar överlag är mer sexfixerade, men det finns otal pojkar och män som avskyr att bli sexualiserade i dömande blickar från kvinnor, finns otal trådar här om killar som äcklas av feta fula kärringar som glor.....eller just ja...du vill att de som du tycker är snygga tjejer ska titta på dig, alla andra fula ska hålla käft och gömma sig.

Din sista mening är osammanhängande, jag förstår inte vad du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in