2015-07-27, 20:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Feministjävlarna fick väl stopp på topplessbadandet efter 1995 vill jag minnas? Sista gången jag såg toplessbadare var 1995 och varannan damernas kampanjen började 1994 vill jag minnas.
Bruden i bild två ser definitivt ut som en dam som har varit uppe i en tidigare tråd för övrigt.
Förmodligen mer sant att de flesta av oss kvinnor ej har behov av att ha pattarna framme.
Fråga kvinnor i stället för att TRO saker och ting.
Jag tycker att det är framförallt mer praktiskt att ha tunga bröst i en bh.
Däremot kan jag bada helt näck om jag har hittat en sjö i skogen OCH ingen iakttar mig.
Citera
2015-07-27, 20:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Tror nog inte det är något större problem. Inget man någonsin sett åtminstone. Nog bara osäkra kvinnor som tror att alla glor på dom.
Citera
2015-07-27, 21:01
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Feministjävlarna fick väl stopp på topplessbadandet efter 1995 vill jag minnas? Sista gången jag såg toplessbadare var 1995 och varannan damernas kampanjen började 1994 vill jag minnas.
Bruden i bild två ser definitivt ut som en dam som har varit uppe i en tidigare tråd för övrigt.
Ja, det är ju lite av min poäng. Det var ju inga problem med antastade kvinnor, trots att de kunde gå runt barbröstade, för 30 år sedan trots avsaknande av feminister. Det tycks ju istället vara så att ju fler feminister vi har och ju mer organiserade de är desto fler blir problemen.

Kanske rentav feministerna skulle travestera Sjunnesson och manifestera kvinnors frihet och rättigheter på gatorna i Järva. Då kanske femtioöringen trillar ner...
Citera
2015-07-27, 23:01
Medlem
För 30år sedan hade vi inte alls lika mycket kebab i sverige heller. Att kvinnor idag blir antastade, tvingas klä på sig mer kläder och är otrygga har inte ett jota med feminism att göra, utan det är kebabens fel.
Citera
2015-07-27, 23:16
Medlem
ulvvfs avatar
Män får inte ha någon sexualitet öht, de ska inte ens får titta på tjejer innan matriarkat ryker in med objektifierings tjafs Hur kan man inte se likheter mellan feminismen och islam? Det är samma försökt till att kontrolla mäns sexualitet. Det är ingen direkt skillnad på detta och slöja, syftet är desamma, kontrollera män genom att inte låta dem ens titta på tjejer. De ska bara få ha sexualitet då det passar matriarkatet.

Sedan är inte detta första gången män ska ska stå till ansvar för vad som försigår i kvinnors huvuden, det är väl inte mäns ansvar att kvinnor ska känna sig trygga (men som vanligt är feminister för könsroller då det passar dem)? Det är väl en mental grej kvinnor får jobba med själva om de nu finner det vara ett så stort problem. Att göra en skandal av åt vilken håll män tittar åt är inte det bra sjukt. Detta kommer också ifrån samma sida som predikar om tolerans.... Hmm. Mer intolerant än PK-maffian/feminismen går det knappt att bli..

Det är ingen annan grupp som får utstå sådant här skit i världen. Samma tidning skulle knappast göra samma artikel om exempelvis invandrare eller judar eller liknade. Men män är dem som ligger ner i dagens samhälle och därmed så tillåts det att slå på dem.
Senast redigerad av ulvvf 2015-07-27 kl. 23:38.
Citera
2015-07-28, 00:01
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Förmodligen mer sant att de flesta av oss kvinnor ej har behov av att ha pattarna framme.
Däremot kan jag bada helt näck om jag har hittat en sjö i skogen OCH ingen iakttar mig.

Du kommer få olika svar beroende på olika tid och kultur de lever i och vilka normer som de lever under, människan är så lätt att hjärntvätta.

Nog har kvinnor individuellt sett ett behov av att visa upp sig och gör så till den graden moder matriarkat tillåter. Tjejer går ofta i ganska så slampaktiga kläder så nog har de ett behov av att visa upp sig.

Jag tycker du säger emot dej själv, du säger ena stunden att du inte vill det av praktiska skäl, sedan anger du i meningen efter att det är normer, för du skulle bada naken om ingen tittade? Så då finns det alltså ett behov? Det naturliga är sedan att vara naken, om det inte vore för alla normer så skulle bra många fler gå runt nakna.

Jag är dock glad för att de flesta inte går runt nakna, då de flesta är fula nakna. Men det förändra inte att de skulle göra det om man tog bort alla samhällsregler som du har lärt dej.
Senast redigerad av ulvvf 2015-07-28 kl. 00:03.
Citera
2015-07-28, 10:28
Bannlyst
Så här ser det ut vid italienska badanläggningar nuförtiden, när sprider sig denna vana upp hit? http://www.fdesouche.com/630971-tranche-de-vie-la-piscine-de-milan
Citera
2015-07-28, 10:47
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Du kommer få olika svar beroende på olika tid och kultur de lever i och vilka normer som de lever under, människan är så lätt att hjärntvätta.

Nog har kvinnor individuellt sett ett behov av att visa upp sig och gör så till den graden moder matriarkat tillåter. Tjejer går ofta i ganska så slampaktiga kläder så nog har de ett behov av att visa upp sig.

Jag tycker du säger emot dej själv, du säger ena stunden att du inte vill det av praktiska skäl, sedan anger du i meningen efter att det är normer, för du skulle bada naken om ingen tittade? Så då finns det alltså ett behov? Det naturliga är sedan att vara naken, om det inte vore för alla normer så skulle bra många fler gå runt nakna.

Jag är dock glad för att de flesta inte går runt nakna, då de flesta är fula nakna. Men det förändra inte att de skulle göra det om man tog bort alla samhällsregler som du har lärt dej.
Kvinnor har en inpräntad roll både från media och samhället att så att säga vara fina så självklart är det så att kvinnor och speciellt yngre tar fasta på detta. Inget fel i det kan jag tycka heller att en kvinna tycker om sig själv.
Jag har varit med om en diskussion med en man i 45 årsåldern( vi jobbade ihop som vakter just då) En tjej i 14 års åldern kommer in iklädd jeans och ett linne varvid denne man säger till en annan man: Det är inte konstigt att tjejer blir våldtagna då de klär sig så där slampigt.
Jag vände mig till honom och sa: Du har en dotter i samma ålder. Du anser alltså att det beror på hennes kläder att hon blir våldtagen och du skulle alltså säga till din våldtagna dotter: Det är ditt fel, du skulle inte haft på dig ett linne?
Ja det är praktiskt och skönt med badkläder och jag vill ej slänga mina bomber i ansiktet på andra. OCH ja jag älskar att bada helt näck men vill ej infinna mig med nudister utan för att jag kan tycka det vara skönt.
Citera
2015-07-28, 10:57
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Så här såg det ut på 80-talet och det var inga problem alls. Det man bör fråga sig är ju vad som hänt sedan dess och vilka det är som applåderat den utvecklingen...

http://imgur.com/a/4alT9

Idag hade det skrikits pedofili om någon tog bilder av det slaget. Nymoralisterna, som förvisso ofta är feminister också, hade gått i spinn.

För övrigt tror jag topless som företeelse försvann någon gång i slutet/början på 90-talet. I varje fall är det så jag kommer ihåg det.
Senast redigerad av FarbrorBerit 2015-07-28 kl. 11:39.
Citera
2015-07-28, 11:01
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744

Vi har inga behov... det är mer praktiskt med bh... men om jag är ensam och ingen tittar på mig näckar jag gärna.

Tala om självmotsägelse.
Citera
2015-07-28, 11:15
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Vi har inga behov... det är mer praktiskt med bh... men om jag är ensam och ingen tittar på mig näckar jag gärna.

Tala om självmotsägelse.
Ja då får du tycka det men jag har inga behov av att näcka mig för dig utan för att jag tycker att det är skönt och då helst inga andra i närheten, du bland annat.
Ja det är mycket praktiskt med bh och speciellt om man har modell tyngre. Skulle helst av allt vilja slippa ha bh men naturen försett mig med stora och jag är tacksam att det finns bh som bär upp dem åt mig.
Jag badar till exempel naken i badkaret hemma. Inte med badkläder.
Citera
2015-07-28, 12:11
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Idag hade det skrikits pedofili om någon tog bilder av det slaget. Nymoralisterna, som förvisso ofta är feminister också, hade gått i spinn.

För övrigt tror jag topless som företeelse försvann någon gång i slutet/början på 90-talet. I varje fall är det så jag kommer ihåg det.

Det "roliga" är ju att dessa sexmoralister samtidigt predikar extremt aggressivt om sextolerans och allmän tolerans? De befinner sig på både på den mest extrema liberala sidan samtidigt som de befinner sig på den mest extrema konservativa sidan. Lägg därtill att denna grupp även kritisera mycket i historien (som religioner) hårt för att vara inkonsekventa? De borde nog titta lite på hur de själva beter sig innan de anklagar någon för vara inkonsekvent.

Vad säger det om människan att en sådan intelligensbefriad ideologi går och blir mainstream?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in