2015-07-23, 12:35
Medlem
Hur vet dessa feminister att de blir tittade på? Tittar de själva eller? Eller kanske stirrar de? Den frågan är det upp till de utsatta männen att avgöra.
Citera
2015-07-23, 12:41
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Att titta på en kvinna är våldtäkt, https://www.youtube.com/watch?v=EA70dVk0ajA anmäl dig omedelbart till närmsta fängelse din våldtäktsman.

Hahahaa att jag per FIs definition är våldtäktsman visste jag sedan tidigare. Att det även visar sig att jag är en multippelvåldtäktsman var en ny insikt. Jag trodde naivt att jag aldrig mer skulle bli anklagad för våldtäkt efter att jag skar av kuken min, nu inser jag att jag även måste sy igen käften och peta ut ögonen på mig för att bli fri från mina synder.
Nej skämto sido, nästa gång jag knullar en kvinna ska jag få henne att känna sig våldtagen hela vägen från fittan ända in i hennes själsliga väsen. Jag ska knulla feminismen ur henne tills hon tigger om att få kuken rammad upp in i sig igen och igen.
Citera
2015-07-23, 12:43
Medlem
Miss.Ebolas avatar
Jag har aldrig upplevt det som ett problem att folk stirrar på mig. Kan vara omgivningen som måste upplysa mig om att någon glor i smyg, men jag är tydligen för blåögd för att upptäcka sånt själv.

I alla fall, klär man sig sexigt, utmanande, annorlunda och sedan visar sig bland folk, så anser i alla fall jag att man då också frivilligt utsätter sig för omgivningens diskreta blickar och recensioner. Däremot inget ouppfostrat starrbligande.

I synnerhet gäller detta badstranden. Det finns hel baddräkt för den som inte vill låta hängpattar och gäddhäng schavottera offentligt. Männen har däremot, förnedrande nog, ingen möjlighet att dölja eventuell gravidmage.
Citera
2015-07-23, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu handlar nog detta om ett fall av PK-overload. Dvs påflugna araber som står & starrbligar på tjejer i baddräkt. Att detta problem beror på blattar kan man ju inte nämna i P4, det strider mot "värdegrunden", så man försöker göra det till en grej som alla män pysslar med.
Men det är skillnad på att spana lite diskret & på att stå & glo direkt på folk.

Min polare brukade för ett antal år sedan gå & bada med sina två döttrar på det som då hette Aq-va-kul i Malmö. Men när tjejerna kom upp i 11-årsåldern så pallade dom inte längre. Det satt ludna vuxna araber & bara stirrade ut tjejerna i bubbelpoolen, bara blåstirrade på en meters håll på det som man med förstoringsglas kanske kunde kalla begynnande bröst.

Då började polaren köra till grannstäderna för att kunna bada i lugn & ro. Det funkade ju ett par år innan berikningen hade nått även dit. Nu bor han, & alla andra jag känner, segregerat med egen Pool så problemet är löst på så sätt.

Tragist. Borde finnas separata badhus för babbar och svenskar....

EDIT: Skulle inte förvåna mig om detta ''fenomen'' inom snar framtid hamnar under kategorin ''Virtuell Våldtäkt''.....
Senast redigerad av folvidon 2015-07-23 kl. 12:48.
Citera
2015-07-23, 12:44
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Hur vet dessa feminister att de blir tittade på? Tittar de själva eller? Eller kanske stirrar de? Den frågan är det upp till de utsatta männen att avgöra.

Du tror lågt om feministerna, givetvis har de ryggen fri än en gång. Feministerna har systematiskt placerat ut anti-titta-på-kvinnor-kameror runt om i världen, ungefär i samma omfattning som det utspridda patriarkatet. Därefter kollar de dagligen igenom kamerorna för eventuella tittare eller glospanare och hänger därefter ut männe i media under rubriken "Våldtäktsman spanar in potentiella offer". Givetvis är det enbart könslösa Hen som kollar igenom kameramaterialet för att försäkra sig om att inget kön kränker ett annat kön.
Citera
2015-07-23, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Vart vänder man sig om man vill bli tittad på men aldrig blir tittad på då? Jag känner mig nämligen kränkt.

Diskrimineringsombudsmannen min vän. Här ska ingen diskrimineras och som plåster på såret ska här utbetalas inget mindre än 250 000 riksdaler för en så grym gärning!
Citera
2015-07-23, 12:55
Medlem
Och motsvarigheten, att kvinnor tittar på män, det existerar inte? När kommer den första mannen gråta ut i media, över att han inte längre varken klarar av eller känner sig bekväm med att gymma?
Citera
2015-07-23, 12:58
Medlem
Runt 3:20:00
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/584394?programid=739

Det är tydligen "sexuella trakasserier som man ska anmäla till polisen" om du "känner obehag" när någon tittar på dig.

Skulle verkligen behövas träning för dessa lättkränkta sliddjur att lära sig att hantera sina egna känslor istället för att gå till lagvrängarna och utkräva hämnd.
Citera
2015-07-23, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Diskrimineringsombudsmannen min vän. Här ska ingen diskrimineras och som plåster på såret ska här utbetalas inget mindre än 250 000 riksdaler för en så grym gärning!

Tror du jag har en chans, som vit svensk man?
Citera
2015-07-23, 13:02
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:

Det är tydligen "sexuella trakasserier som man ska anmäla till polisen" om du "känner obehag" när någon tittar på dig.

Skulle verkligen behövas träning för dessa lättkränkta sliddjur att lära sig att hantera sina egna känslor istället för att gå till lagvrängarna och utkräva hämnd.

Haha och ni som trodde att jag överdrev och skojjade

Polisen annonserade just att de ska ta in 30 000 nya medarbetare för att hinna med att hantera alla tusentals anmälningar som beräknas strömma in efter P4's uppmaningar vad gäller sexuellt uttittade kvinnor.
Citera
2015-07-23, 13:03
Medlem
RDM90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Rätten ligger i att var och en har rätt att rikta sina ögon vart de vill. Att störas av det är ett mindre problem än att inskränka den rätten.

Fast det var inte diskussionen här utan att vissa kvinnor inte känner sig bekväma med att vi råglor enbart pga utseendet och objektifierar dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Alvaro
Du inser att upplevelsen av att känna sig snygg är helt baserad på en värdering från sin omgivning, dvs folk måste kunna se på dig för att överhuvudtaget kläder/utseende ska bli relevant.

Nej det har jag faktiskt svårt att inse. Om man tycker att man ser bra ut så känner man sig snygg, oavsett vad du eller jag tycker. Kvinnor kan tänka själva utan våra omdömen vet du

Citat:
Vill man bara vara snygg när man är ute, varför det? Folk får alltså inte se på dig, men när du är ute vill du vara fin, när ingen kan se dig hemma bryr du dig inte, men ändå är blickar från omgivningen något negativt? Ologiskt.

Jag antar att man inte vill gå runt i sitt hem med högklackat, tajta kläder och flera lager smink. Eller?

Citat:
Intressant att du tar upp en fördom om att han är en man i en liten stad bara för att han inte uppskattar feminsm.. lite fördomsfullt kan man tycka.. Vad är det för fel på mindre städer föresten?

Inget fel på mindre städer, läs vad jag citera och skrev en gång till.

Citat:
Intressant liv du lever där du aldrig kommenterar eller ser på andras utseende, misstänker att du antingen ljuger eller lever ett ytterst udda liv. Det är inte onormalt att se på andra människor utomhus, inte ens att berätta för sina vänner vad man har sett.

ps. du representerar inte feminismen på något positivt sätt när du försöker kränka andra användare.

Klart jag ser och kommenterar men jag gör det inte så att hen märker och känner obehag i min närvaro. Äh varför skulle jag ljuga och vad har det med detta att göra?
Jag försöker inte representera feminismen utan förklarar för TS att alla inte tycker som han här i världen.

Citat:
Min personliga åsikt kring frågan är att jag tycker det är väldigt sorgligt att utvecklingen verkar gå bakåt i tiden. Vi blir mer och mer konservativa och restriktiva mot varandra. Det är tråkigt för kvinnorna att dom upplever det negativt att bli sedda på, men det beror antagligen på att dom fått lära sig att det är något fult och att man ska ogilla att bli sedd på, då kommer man antagligen också tycka det är obehagligt när någon ser på än tyvärr. Det är synd att vissa extremare feminister snarare gör att kvinnor känner sig mer förtryckta än vad dom borde göra, dvs feminismen blir något negativ för kvinnorna då dom känner sig väldigt begränsade och all input från män blir negativ på ett eller annat sätt.
klart du tycker så när du inte är påläst. Höj dig.
Citera
2015-07-23, 13:05
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:

Undrar hur det fungerar rent praktiskt med bevisföring. Vad händer om kvinnan råkar stå framför en klocka eller annat objekt som drar till sig blickar? "Känner obehag" kommer nog också kraftigt att missbrukas. Kvinnor kommer till slut anmäla varje man som inte är attraktiv som råkat titta. Som sagt inskränker detta enormt friheten att rikta blicken vart man vill.
Senast redigerad av No.90-Kleist 2015-07-23 kl. 13:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in