2015-07-28, 00:30
Bannlyst
Tycker det är alldeles för mycket utflipprade teorier nu, glöm det här med att föräldrarna skulle vara inblandade på något vis, eller att det skulle ha något samband med att pappan var militär. Underliga konspirationsteorier för ej tråden framåt alls.
Vad tror ni händer imorgon, kommer några "DNA-bevis" att presenteras? Om det finns en ytterligare persons/personers DNA på kläder m.m, förutom MGM:s, tror ni det är från hans bror då eller någon annan? Om MGM fortsätter att neka och man ej hittar DNA från honom på Lisas kropp, d.v.s att han inte direkt kan bindas till hennes död, kan han bli fälld ändå om t.ex brodern eller hustrun pekar ut honom som GM? Man vill ju tro att det är rätt person som sitter häktad och förmodligen är det så men känns ändå inte helt 100% men det beror väl kanske på den knapphändiga information som ges p.g.a yppandeförbudet. Är ändå lite konstigt han inte medgivit något alls utan fortsätter stenhårt att neka och överklaga häktning....eller det kanske inte är så ovanligt, även o m man är skyldig?
2015-07-28, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Polisen har allas ögon på sig Hur realistisk är det att dem har planterat bevisningen?
Men det är väl ingen som tror att polisen har planterat bevis eller? Jag vill inte vara säker på något men här gick min gräns. Jag tror inte att polisen har med Lisas död att göra.
2015-07-28, 00:31
Medlem
Det kan ju vara så att MGMs nekande är till för att skydda släktingarna. Om han skulle börja prata så skulle han kunna sätta dit släktingarna av misstag, så det är kanske bäst att hålla tyst och hoppas att bevisen inte sätter dit dem och förhoppningsvis att de bevis som finns inte håller mot honom själv.

Det kan ju också vara så att MGM bara röjt undan kroppen, men inte haft ihjäl flickan.

Allt utifrån vad vi vet. Vänta in FUPen innan ni spekulerar ännu mer. Det finns inte särskilt många fakta att haka upp teorierna på...
2015-07-28, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Tycker det är alldeles för mycket utflipprade teorier nu, glöm det här med att föräldrarna skulle vara inblandade på något vis, eller att det skulle ha något samband med att pappan var militär. Underliga konspirationsteorier för ej tråden framåt alls.
Vad tror ni händer imorgon, kommer några "DNA-bevis" att presenteras? Om det finns en ytterligare persons/personers DNA på kläder m.m, förutom MGM:s, tror ni det är från hans bror då eller någon annan? Om MGM fortsätter att neka och man ej hittar DNA från honom på Lisas kropp, d.v.s att han inte direkt kan bindas till hennes död, kan han bli fälld ändå om t.ex brodern eller hustrun pekar ut honom som GM? Man vill ju tro att det är rätt person som sitter häktad och förmodligen är det så men känns ändå inte helt 100% men det beror väl kanske på den knapphändiga information som ges p.g.a yppandeförbudet. Är ändå lite konstigt han inte medgivit något alls utan fortsätter stenhårt att neka och överklaga häktning....eller det kanske inte är så ovanligt, även o m man är skyldig?
Om man är oskyldig är det nog hyfsat vanligt att man nekar iallafall.
2015-07-28, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nosemonkey
Patetiskt att läsa alla teorier om Lisas familj. Föräldrarna har gjort allt de kunde, och definitivt inget konstigt att de agerade direkt när Lisa inte kom hem. Har gjort exakt likadant själv, och då har det som tur varit helt naturliga anledningar till att barnen varit sena. Så är det i 99,999% av fallen, men Lisas föräldrar har fått uppleva föräldrars värsta fasa - att ett barn aldrig mer kommer hem.

Så låt familjen vara och lägg energin på lite seriösa teorier istället för smaklöst skvaller om en sörjande familj!

Balten är nog skyldig, frågan är om fler varit inblandade - och om bevisen räcker för en morddom.
Ja, foliehattarna som inte kan se fakta har 1:Aj, godsägaren som nr 1 eller 2: pappan som alt gärningsmän, nån tror på terrordåd, en annan att detta var ett delmål och att sthlm skulle bombas den 25:e, en del säger att mgm är skyldig för att han är just det Litauer, man både skrattar o förfäras mellanåt kan jag erkänna, sunt förnuft räcker långt, men jag hoppas innerligt att åklagarsidan har 100 när fup ifall mgm är skyldig, om inte, ska han gå fri och erhålla ett rejält skadestånd
2015-07-28, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Du skämtar, eller hur? Katter släpar inte hem lite allt möjligt, utan bara byten som råttor, fåglar m.m.

Det kan ju vara någon annan som slängt in kläderna / sakerna i brödernas trädgård/ omklädningsrum/ bil och när bröderna hittade kläderna fick dom panik för att dom förstod att dom aldrig skulle bli trodda

Då började utläggningen i terrängen, det skulle förklara varför saker aldrig hittats vid första söket utan senare och även varför det bara finns DNA på kläder/ saker men inte på kroppen
2015-07-28, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Om man är oskyldig är det nog hyfsat vanligt att man nekar iallafall.

Ja, såklart! Skrev lite konstigt där..
2015-07-28, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det kan ju vara så att MGMs nekande är till för att skydda släktingarna. Om han skulle börja prata så skulle han kunna sätta dit släktingarna av misstag, så det är kanske bäst att hålla tyst och hoppas att bevisen inte sätter dit dem och förhoppningsvis att de bevis som finns inte håller mot honom själv.

Det kan ju också vara så att MGM bara röjt undan kroppen, men inte haft ihjäl flickan.

Allt utifrån vad vi vet. Vänta in FUPen innan ni spekulerar ännu mer. Det finns inte särskilt många fakta att haka upp teorierna på...

DNA-bevis som stärker misstankarna mot mgm är väl det bästa att haka upp teorierna på hittills.
2015-07-28, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
DNA-bevis som stärker misstankarna mot mgm är väl det bästa att haka upp teorierna på hittills.
Visst är det så, men även min två nyss helt påhittade teorier passar in med det.

Jag ville bara påtala att utifrån hur lite vi vet så kan nästan vad som helst vara möjligt...

Personligen har jag fortfarande svårt att tro på teorierna om sexbrott. Men jag kan ha fel. Eller rätt. Vi vet inte...
2015-07-28, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Det kan ju vara någon annan som slängt in kläderna / sakerna i brödernas trädgård/ omklädningsrum/ bil och när bröderna hittade kläderna fick dom panik för att dom förstod att dom aldrig skulle bli trodda

Då började utläggningen i terrängen, det skulle förklara varför saker aldrig hittats vid första söket utan senare och även varför det bara finns DNA på kläder/ saker men inte på kroppen

Självklart kan det vara någon annan som slängt in kläderna/sakerna i brödernas närområde.
Jag skrev det om katten som svar till en som skrev att brödernas katt kunde ha släpat hem sakerna, vilket inte är troligt.
2015-07-28, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Det skulle vara intressant att veta syftet med mötet med tanke på att de nyligen träffats och att Lisa sedan skickar ett sms till föräldrarna i samband med att hon ska åka. Varför skulle hon skicka det sms:et när hon precis träffat sina föräldrar/förälder? Det kanske finns en förklaring i det i samband med syftet att de åkte dit, eller så är det inget konstigt alls utan bara normalt att de meddelar sig ofta inom familjen men personligen tycker jag det är anmärkningsvärt.

Räcker upp handen på att min far och jag hade samma rutin under mina tonår och faktiskt fortfarande om det är särkilda omständigheter. Han står mig nära som ingen annan. Jag körde också vespa överallt och for på en del långturer. Jag hörde alltid av mig när jag var framme, om det inte var småturer etc (du hajar), och jag var alltid noggrann med att meddela ev. försening hem. Bra kommunikation helt enkelt. I min värld är det normalt och det verkar ha varit likadant hos familjen Holm. Det var även hennes första moppetur till kafét och det var ju en bra bit att köra.
2015-07-28, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Visst är det så, men även min två nyss helt påhittade teorier passar in med det.

Jag ville bara påtala att utifrån hur lite vi vet så kan nästan vad som helst vara möjligt...

Personligen har jag fortfarande svårt att tro på teorierna om sexbrott. Men jag kan ha fel. Eller rätt. Vi vet inte...

Får väl se om det kommer mer information imorgon efter häktningsförhandlingarna, eller om vi måste leva på det senaste ett tag till med DNA bevis, tydligen är det det på kläder men inte på kroppen hur nu vissa fått den infon, men det är hittills det bästa som funnits att gå på och då är den här tråden uppe i över 55000 svar och mer än 4600 sidor, vi har kvar att vänta på en FUP och att eventuellt åtal skall väckas mot mgm, broder och frun, för de är fortfarande misstänkta enligt vad jag läst mig till i tidningarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in