2015-07-28, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ok, och Litauen som sitter som mgm har varit hos mamman och klippt sig och därifrån har pappan fått dna att plantera när han utförde dådet?

Annars är jag nyfiken på varför frisörsalongens placering är intressant?

Juu att ha en salong hemma kan innebära att man kan ta mot kunder lite hur som helst, vilka tider som helst. Kunder kan komma sent på kvällen eller på helger. Den här mamman kunde kanske ibland ha kunder sent på en söndagkväll. Hur man nu har kommit överens om. I frisörsalonger övrigt har man bestämda öppetförhållanden.
2015-07-28, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ursäkta mig kära MegaTant, du är bra, men det där att föräldrarna var si och så har jag reagerat på många gånger i tråden och vi tycker och tänker och uppfattar olika men jag menar att det vet vi ingenting om hur de var. Min känsla är t ex att de var jättebra föräldrar men det säger ingenting vad jag känner eller inte.

Och allt som skrivits om att pappan är militär och (hiskeliga) antaganden gjorda om hur hennes uppfostran såg ut utifrån det är komiska. Känner många barn till militärer och är själv ett av dem, ingen speciell uppfostran för det överhuvudtaget. Precis som grannens barn utan militärföräldrar. En annan sak, militärer är inga myndighetspersoner eller får någon särskild slags respekt, räknas inte som fiiina på något sätt och får ingen specialbehandling. Lever vissa kvar i 1800-talet eller hur står det till egentligen. Verkligheten hallå?
Fast lite speciella är väl militärer. Brott mot en militär räknas väl värre än brott mot en vanlig Svensson. Räknas det inte typ som mot polis? Så lite fiiina är de allt.
Senast redigerad av Lasso-Lena 2015-07-28 kl. 00:07.
2015-07-28, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Alltså, detta är ju tragiskt. Vi har en katt som släpar hem lite allt möjligt - och en stackars utsatt Litauisk familj som efter bästa förmåga försöker återställa sakernas tillstånd.
Detta låter sig givetvis inte göras utan att DNA avsätts på persedlarna!

Du skämtar, eller hur? Katter släpar inte hem lite allt möjligt, utan bara byten som råttor, fåglar m.m.
2015-07-28, 00:05
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paddan82
Det är hennes riktiga pappa. Så det kan ni släppa=)
Tack!
Men fan tro't om det inte kommer att vridas och vändas på ändå. För om man inte får gehör för att pappan betett sig misstänkt så kanske det går bättre om det är en styvpappa. Och det vet man ju hur såna kan vara. Obs! Ironi.
2015-07-28, 00:07
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Fast lite speciella är väl militärer. Brott mot en militär räknas väl värre än brott mot en vanlig Svensson. Räknas det inte typ som mot polis? Så lite fiiina är de allt.
Nä.
2015-07-28, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Juu att ha en salong hemma kan innebära att man kan ta mot kunder lite hur som helst, vilka tider som helst. Kunder kan komma sent på kvällen eller på helger. Den här mamman kunde kanske ibland ha kunder sent på en söndagkväll. Hur man nu har kommit överens om. I frisörsalonger övrigt har man bestämda öppetförhållanden.

Har tidigare bott mitt emot en frisörsalong med 5-6 stycken frisörer, de har speciellt i baltider jobbat väldigt sent på kvällar, även annan tid har det varit kunder efter öppettiderna som står på dörren.
2015-07-28, 00:23
Bannlyst
Polisen har allas ögon på sig Hur realistisk är det att dem har planterat bevisningen?
2015-07-28, 00:23
Bannlyst
Alternativa gärningmän/man minskar radikalt iom vad åklagaren gått ut med i media idag, det är en pusselbit GRANDE i målet som kan läggas till annat som hållt mgm häktad på sannolika skäl, kan nästan tolka det som att man häver yppandeförbudet imorn, eller inte, jag vet inte vad yppandeförbudet säger, kanske är godtyckligt ifall åklagaren väljer att släppa vissa saker medans försvarandesidan icke får säga något, iaf foliehattarna går väl bara igång än mer på det vad det verkar...suck
2015-07-28, 00:24
Medlem
Men hur mycket kan hända i en tråd på en dag efter veckor av inget nytt. Nu har plötsligt familjen varit på Cafet några timmar innan och besökt LH och det kommer fram nu. Sen säger åklagaren att man hittat DNA spår på kläder och saker, dock inte på kroppen konstigt nog. Man väntar fortfarande på analyser och prov som ska vis när och hur flickan dog, dvs det fanns flera skador som kunde ha orsakat hennes död och som en slutkläm har mamman också jobbat på Cafet !!! När undrar jag, nu sedan det öppnade i nya lokaler eller innan Cafet flyttade från klostret?

Det hela blir konstigare och konstigare, alltså inget sexbrott för då hade det funnits DNA även på kroppen och inte bara på kläderna. Vems/ vilkas DNA har man hittat på kroppen kan man fråga och varför hittar dom inget! Detta luktar riktigt illa från början till slut
2015-07-28, 00:25
Medlem
Nosemonkeys avatar
Patetiskt att läsa alla teorier om Lisas familj. Föräldrarna har gjort allt de kunde, och definitivt inget konstigt att de agerade direkt när Lisa inte kom hem. Har gjort exakt likadant själv, och då har det som tur varit helt naturliga anledningar till att barnen varit sena. Så är det i 99,999% av fallen, men Lisas föräldrar har fått uppleva föräldrars värsta fasa - att ett barn aldrig mer kommer hem.

Så låt familjen vara och lägg energin på lite seriösa teorier istället för smaklöst skvaller om en sörjande familj!

Balten är nog skyldig, frågan är om fler varit inblandade - och om bevisen räcker för en morddom.
2015-07-28, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Alternativa gärningmän/man minskar radikalt iom vad åklagaren gått ut med i media idag, det är en pusselbit GRANDE i målet som kan läggas till annat som hållt mgm häktad på sannolika skäl, kan nästan tolka det som att man häver yppandeförbudet imorn, eller inte, jag vet inte vad yppandeförbudet säger, kanske är godtyckligt ifall åklagaren väljer att släppa vissa saker medans försvarandesidan icke får säga något, iaf foliehattarna går väl bara igång än mer på det vad det verkar...suck

Tror inte de släpper yppandeförbudet under morgondagen.
2015-07-28, 00:29
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ok tack.
Då blir det väl endast ännu märkligare att hon inte följde med sin make.

Det är inte märkligt, dom visste ju inte att hon höll på att bli mördad. Vem kan tänka sig nåt sånt! Dom tog väl båda för givet att något mindre allvarligt hade hänt, om det var nåt fel på moppen kanske pappan var mest lämpad att ta tag i det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in