Citat:
"Nello"? Jag kommer inte ihåg dig, kan vara att du skrev samma skit då som nu. Kurderna har alltid varit körda, utan USA skulle de inte finnas kvar. USA vill ha folk som dör för dom. De har försökt med "modarata" muslimer men såna är svårt att finna, iaf såna som är dumma nog att dö för USA. Alltså har man kurderna. Att USA aldrig går med på ett "kurdistan" har de förklarat men kurderna har inte fattat än. Lustigt.
Citat:
Turkiet kommer och "får" göra vad de vill för att skydda sitt land enligt NATO. Turkiet kan åberopa artikel 5 om landet blir hotat dessutom.
YPG är inte samma sak som PKK i USAS ögon DÄRFÖR kan du glömma att Turkiet kommer få röra YPG.
Citat:
PKK har gjort bort sig som vanligt och har inte stöd från kurderna att återigen starta de stridigheter i vilka 30 000 kurder dött och miljoner flytt, bland annat till vårt land i mängder.
Enda anledningen till att dom anfaller i Irak är för dom har mandatet mot PKK då PKK gjort ett "terrorattentat" och därför bekämpas som terroristgrupp. I just detta fall kan ingen lägga sig i då Turkiet har rätt till detta enligt spelets regler/Internationella överenskommelser kring hantering av Terror (sen om reglerna är rättvisa är en heeeeeeeelt annan fråga)
Citat:
Nu försvann din logik när du hetsade upp dig. Inte ovanligt.
Sist jag kollade räknades inte YPG som en terrorgrupp. Ge mig EN ENDA BOKSTAV TILL KÄLLA ATT TURKARNA AKTIVT BOMBAT YPG DESSA DAGAR.
Dina drömmar om krig mellan YPG och Turkiet är just det bara drömmar, Kerdogan vet precis som alla andra att om Turkiet går in är det inte YPG som kommer gå in i konflikt utan det är PKK och den huvudvärken pallar inte Kerdogan med.
Dina drömmar om krig mellan YPG och Turkiet är just det bara drömmar, Kerdogan vet precis som alla andra att om Turkiet går in är det inte YPG som kommer gå in i konflikt utan det är PKK och den huvudvärken pallar inte Kerdogan med.