2015-07-26, 14:14
Medlem
Davidparkers avatar
Hur kommer det sig att värdet på 1 btc växlar mellan just 275 och 298 dollar ?
Citera
2015-07-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davidparker

Tänker du på skillnader på olika exchanges eller svingar upp/ned?
Citera
2015-07-26, 18:30
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davidparker
Kommer alltid(?) svänga kring någon form av jämvikt, förhoppningsvis minskar magnituden.

Varför strax under 300? För att Bitcoin som sagt har gått starkt hela året. Blir fullständigt förvirrad av hur folk kan missat det (media etc har talat om svag kurs). USD har gått starkt 2015 - bitcoin har gått starkare. Jag vet inte vad som händer imorgon, men det är ju facit än så länge.
Citera
2015-07-26, 18:51
Medlem
Just att btce har ett mycket lägre pris än andra exchanges beror mycket på att det är helt olika marknadet. Du betalar andra avgifter osv. Detta gör att de som köper/säljer accepterar ett lägre pris.

Tror inte det är lika hård bevakning på den enstaka individen.
Citera
2015-07-26, 21:05
Medlem
Twhds avatar
Ni som sålt bitcoins för en liten större summa (över 100.000kr) - hur har ni skattat dom?

Skattar man mer om man säger att man köpte dom när de låg på 10 dollar/coin, och glömt dem helt - och vill sälja idag? Fick för mig det när ajg läste lite på skatteverkets hemsida.

Hur kommer man undan bäst? vill alltså att pengarna skall vara 100% vita, är beredd att skatta på dom, men vill veta hur mycket det blir på ett ungefär.

Mvh
Citera
2015-07-26, 21:15
Medlem
massepojkens avatar
När greklandkrisen nyligen pågick som intensivast så fick jag en känsla jag inte haft förut.
Bitcoin togs plötsligt på allvar, Bitcoin var en spelare att räkna med.

Intressant var att Bitcoin rusade på duktigt under denna period. Detta är bra att ha med sig. Nu vet vi att Bitcoin troligtvis kommer att gå upp när det blir kriser runt om i världen. Så bra läge för lite kortare trading där.
Bitcoin är virtuellt guld. Det känns ju alldeles förträffligt att tänka så.

Älskar Bitcoin men kan inte bestämma mig om jag skall in i marknaden igen. Magkänslan säger att den kommer kosta ett par tusen dollar. Frågan är bara när?

Just ni sviker jag mina ideal och står helt utanför.
Senast redigerad av massepojken 2015-07-26 kl. 21:17.
Citera
2015-07-26, 21:16
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
När greklandkrisen nyligen pågick som intensivast så fick jag en känsla jag inte haft förut.

Intressant var att Bitcoin rusade på duktigt under denna period. Detta är bra att ha med sig. Nu vet vi att Bitcoin troligtvis kommer att gå upp när det blir kriser runt om i världen. Så bra läge för lite kortare trading där.

Älskar Bitcoin men kan inte bestämma mig om jag skall in i marknaden igen. Magkänslan säger att den kommer kosta ett par tusen dollar. Frågan är bara när?

Har samma magkänsla, samma priser med.
Jag hade gått in med det du kan ha utan att oroa dig allt för mycket. Man vet aldrig.
Citera
2015-07-26, 23:27
Medlem
FattigaShejkens avatar
Vart bör man köpa bitcoins som billigast och sen givetvis säkrast? Går det bra med svenska såväl som engelska sidor?
Det finns till exempel kring ett dussin i länken nedan, hur ska man kunna skilja mellan dom alla?
https://www.reddit.com/r/BitcoinWiki/wiki/exchanges
Citera
2015-07-27, 02:52
Medlem
Trillskes avatar
Bitstamp.net har varit fullkomligt exemplariska. Från dag 1 extremt seriösa, fullkomligt transparenta, har klarat attacker och andra problem med bravur (och bibehållen/rent av utökad transparens), och senast jag har haft kontakt med dem har de utöver professionalitet varit blixtsnabba på att svara till och med.

Sen ska du dock antagligen inte lämna pengar på någon exchange mer än när du tradear ändå, det verkar onödigt.
Citat:

Krypto är hett, folk letar bara en anledning att köpa. Kriser har vedertagits som fundamental katalysator för bitcoin/krypto (oklart om det stämmer i verkligheten, antagligen inte, tanken är intuitiv men faktiskt inte speciellt förankrad) så när det krisar finns det en anledning att köpa. Det vill säga tidiga köpare spekulerar i att det blir plötslig spekulativ köphysteri när något kraschar så det pumpas in pengar när det börjar knaka lite.

I verkligheten är nog inte Bitcoin något slags jätteskitigt safehaven som typ guld. Guld är helt värdelöst som valuta, men kan vara intressant som flyktalternativ när helvetet brakar lös. Bitcoin är precis tvärt om världens idag överlägset bästa valutalösning, men fundamentalt mer abstrakt. Jag tror därför att beskrivningen att Bitcoin fundamentalt drivs av att annat kraschar är en produkt av att för många tänkt alldeles för lite och varit för inne på att slött försöka beskriva Bitcoin med något annat (tex just guld, vilket det inte liknar). Däremot ingen tvekan om att krascher driver spekulation eftersom folk som sagt är just för lata i huvudet för att fundera på vad Bitcoin är.
Senast redigerad av Trillske 2015-07-27 kl. 02:56.
Citera
2015-07-27, 10:46
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FattigaShejken
Vart bör man köpa bitcoins som billigast och sen givetvis säkrast? Går det bra med svenska såväl som engelska sidor?
Det finns till exempel kring ett dussin i länken nedan, hur ska man kunna skilja mellan dom alla?
Kör SEPA/EU betalning på Localbitcoins, till den som säljer för bäst pris då.
Citera
2015-07-27, 12:00
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
I verkligheten är nog inte Bitcoin något slags jätteskitigt safehaven som typ guld. Guld är helt värdelöst som valuta, men kan vara intressant som flyktalternativ när helvetet brakar lös. Bitcoin är precis tvärt om världens idag överlägset bästa valutalösning, men fundamentalt mer abstrakt. Jag tror därför att beskrivningen att Bitcoin fundamentalt drivs av att annat kraschar är en produkt av att för många tänkt alldeles för lite och varit för inne på att slött försöka beskriva Bitcoin med något annat (tex just guld, vilket det inte liknar). Däremot ingen tvekan om att krascher driver spekulation eftersom folk som sagt är just för lata i huvudet för att fundera på vad Bitcoin är.

Alltid en fröjd att läsa från dig här på flashback, alltid spoton och det faktum att du faktiskt vet och intresserar dig och inte bara skriver skit utan baktanke, much appreciated:- )

Har du inte lust att skriva någon guide hur om man gör backups och dylikt? tycker forumet behöver en del guider och du är den främsta här om detta ämne. jag skulle väl kunna göra det om jag inte vore så jävla lat!

Citat:
Ursprungligen postat av FattigaShejken

Säger som någon tidigare, bitstamp har ett mycket bra rykte och jag skulle köpt där.

Annars är https://bt.cx/ snabba över bank, överför du tidigt på morgon har du det senare under dagen. Du har även en online-plånbok med pinkod som coinsen hamnar i, tappa dock inte bort koden för då är du körd... :-)
Senast redigerad av raxmouse 2015-07-27 kl. 12:05.
Citera
2015-07-27, 12:06
Medlem
raxmouses avatar
Citat:

Bitcoin är virtuellt guld. Det känns ju alldeles förträffligt att tänka så.

Vilka ideal pratar du om?

Älskar du bitcoin för att du ser det ur en traders-synpunkt eller gillar du den revolutionerande innovationen?

Citat:
Ursprungligen postat av loxyria
Mårfeus visa ord

haha, true

Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
Så nu har man totalt 50 coins gömda, tanken är att sälja om något år eller några år om ekonomin tillåter det.

Gissar på att priset når 350$ innan jul och kanske stabiliserar sig runt 400 första och andra kvartalet 2016.

För hoppas på någon jordbävning eller liknande nere hos kineserna.

Varför gissar du på just det?
Senast redigerad av raxmouse 2015-07-27 kl. 12:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in