Bitstamp.net har varit fullkomligt exemplariska. Från dag 1 extremt seriösa, fullkomligt transparenta, har klarat attacker och andra problem med bravur (och bibehållen/rent av utökad transparens), och senast jag har haft kontakt med dem har de utöver professionalitet varit blixtsnabba på att svara till och med.
Sen ska du dock antagligen inte lämna pengar på någon exchange mer än när du tradear ändå, det verkar onödigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
massepojken
När greklandkrisen nyligen pågick som intensivast så fick jag en känsla jag inte haft förut.
Bitcoin togs plötsligt på allvar, Bitcoin var en spelare att räkna med.
Intressant var att Bitcoin rusade på duktigt under denna period. Detta är bra att ha med sig. Nu vet vi att Bitcoin troligtvis kommer att gå upp när det blir kriser runt om i världen. Så bra läge för lite kortare trading där.
Krypto är hett, folk letar bara en anledning att köpa. Kriser har vedertagits som fundamental katalysator för bitcoin/krypto (oklart om det stämmer i verkligheten, antagligen inte, tanken är intuitiv men faktiskt inte speciellt förankrad) så när det krisar finns det en anledning att köpa. Det vill säga tidiga köpare spekulerar i att det blir plötslig spekulativ köphysteri när något kraschar så det pumpas in pengar när det börjar knaka lite.
I
verkligheten är nog inte Bitcoin något slags jätteskitigt safehaven som typ guld. Guld är helt värdelöst som valuta, men kan vara intressant som flyktalternativ när helvetet brakar lös. Bitcoin är precis tvärt om världens idag överlägset bästa valutalösning, men fundamentalt mer abstrakt. Jag tror därför att beskrivningen att Bitcoin fundamentalt drivs av att annat kraschar är en produkt av att för många tänkt alldeles för lite och varit för inne på att slött försöka beskriva Bitcoin med något annat (tex just guld, vilket det
inte liknar). Däremot ingen tvekan om att krascher driver
spekulation eftersom folk som sagt är just för lata i huvudet för att fundera på vad Bitcoin är.