2015-07-25, 14:54
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Får ont i magen varje gång man läser att någon av "våra" NHL/AHL-spelare vill ge tillbaka till klubben när de flyttar hem igen.
Kallar det PTHD (Post Traumatic Hedström Disorder.)
Fast Hedström ville absolut inte tillbaka till SkAik (när han fått fundera ett tag).
Citera
2015-07-25, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Fast Hedström ville absolut inte tillbaka till SkAik (när han fått fundera ett tag).
Är ju dock stor skillnad på att ge ett löfte och att ha fler alternativ att välja på.
Citera
2015-07-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
thatsthejoke.jpg
Citera
2015-07-25, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Det är otroligt att Modo-produkten Salmela kan svika Modo såpass många gånger. Är det tredje gången nu som han ser ut att välja bort klubben som fostrade honom för en högre lön?

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/salmela-modo-ar-forstavalet-i-shl#Ishockey

Alla ser ju i denna artikel att han dyrt och heligt lovar att stanna i moderklubben oavsett om någon betalar mer eller inte.
Varför har du problem med detta? Fattar inte att folk fortfarande sitter och skriver en massa skit om spelare som väljer en annan förening. Inse fakta, detta är ett YRKE dom har. Varför ska en spelare gå ner i lön bara för att spela i föreningen som fostrade honom? Se det så här, om du fått ditt första jobb på volvo, men sedan väljer att ta tjänstledigt för att studera, efter studierna får du erbjudande om en lön på 30 000 i månaden hos volvo. Men då ringer det en från audi och erbjuder dig 40 000 i månaden, samma förmåner och arbetstider. Hade du då valt volvo bara för att dom var snälla och gav dig ditt första jobb?
Citera
2015-07-25, 21:36
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Varför har du problem med detta? Fattar inte att folk fortfarande sitter och skriver en massa skit om spelare som väljer en annan förening. Inse fakta, detta är ett YRKE dom har. Varför ska en spelare gå ner i lön bara för att spela i föreningen som fostrade honom? Se det så här, om du fått ditt första jobb på volvo, men sedan väljer att ta tjänstledigt för att studera, efter studierna får du erbjudande om en lön på 30 000 i månaden hos volvo. Men då ringer det en från audi och erbjuder dig 40 000 i månaden, samma förmåner och arbetstider. Hade du då valt volvo bara för att dom var snälla och gav dig ditt första jobb?

Ironi kanske är svårare på internet, men kom igen nu
Citera
2015-07-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nog för att du må bli den som mantlar Skogsröks axlar när han är bannad men det där kan du väl inte tro på själv? Var länge sen det var första april

Det får du ta med han som jag citerade. Jag svarade på bara på hans inlägg och inget annat.

Vad yrar du om? Skogsrök? Vem fan är det?
Axlar inte någons mantel. Det är jag som är no:1 och är Gud. Ingen jävla röl eller bög balle botte här inte.

Kul att se att någon går från Brynäs till Fuleå för att vinna
Den mannen kan inte ha många hästar i hagen eller kunna elitseriens historia. Har Fuleå ens ett guld?
När vann dom det i såfall? Och när van Brynäs tro?
Varit bättre att han sagt att han inte vill bo bland inavel eller ha mörker 25/7 utan endast väljer idiot,nazist,rasit Ostens pengar.

Salmela är på tapeten till Elitserien igen. Han kommer göra sig mycket bra i Fuleå med alla sina egna produkter
Han är en mycket sympatisk och glädjespridare. En sådan som gör att truppen känner sig som ett gäng.
Han går gärna runt i omklädningsrummet och snackar med allt och alla
Citera
2015-07-26, 06:40
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:

Citat:
Ironi kanske är svårare på internet, men kom igen nu

Som sagt, du kan ju inte förstå var ironi ens innebär, förfan. En dyslektiker hade insett att det som siryessir var ironiskt, herregud. hoppas att du har tamponger till lingonveckan, wiho
Citera
2015-07-26, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
Som sagt, du kan ju inte förstå var ironi ens innebär, förfan. En dyslektiker hade insett att det som siryessir var ironiskt, herregud. hoppas att du har tamponger till lingonveckan, wiho
Din lilla idiot, hur fan ska man förstå att någon ironiserar på nätet när denna personen inte använder eller liknande? Fast med tanke på din kommentar om lingonveckan så ska man inte ha för stora krav på dig, somliga lämnar aldrig tonåren, men när du börjar raka dig så inser du nog hur korkat ditt inlägg var.
Möjligt att jag är dyslektiker, men jag vet att man inte skriver "förfan" utan man skriver "för fan", om man nu måste använda svordomar alltså. Sen skulle du nog använda "vad" istället för "var",men annars var ditt inlägg ganska bra skrivet när det gällde rättstavningen, dock är din meningsuppbyggnad en katastrof.
För att återgå till ämnet så är det väl vida känt bland diverse grupperingar inom supportergrupperna att man absolut inte får lämna en klubb och gå till en rivaliserande, finns många exempel gällande spelare som bytt mellan saik-löven, aik-dif som fått sina liv förstörda av idioter.
Citera
2015-07-26, 12:03
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Din lilla idiot, hur fan ska man förstå att någon ironiserar på nätet när denna personen inte använder eller liknande? Fast med tanke på din kommentar om lingonveckan så ska man inte ha för stora krav på dig, somliga lämnar aldrig tonåren, men när du börjar raka dig så inser du nog hur korkat ditt inlägg var.
Möjligt att jag är dyslektiker, men jag vet att man inte skriver "förfan" utan man skriver "för fan", om man nu måste använda svordomar alltså. Sen skulle du nog använda "vad" istället för "var",men annars var ditt inlägg ganska bra skrivet när det gällde rättstavningen, dock är din meningsuppbyggnad en katastrof.
För att återgå till ämnet så är det väl vida känt bland diverse grupperingar inom supportergrupperna att man absolut inte får lämna en klubb och gå till en rivaliserande, finns många exempel gällande spelare som bytt mellan saik-löven, aik-dif som fått sina liv förstörda av idioter.

Citat:
Det är otroligt att Modo-produkten Salmela kan svika Modo såpass många gånger. Är det tredje gången nu som han ser ut att välja bort klubben som fostrade honom för en högre lön?

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/salmela-modo-ar-forstavalet-i-shl#Ishockey

Alla ser ju i denna artikel att han dyrt och heligt lovar att stanna i moderklubben oavsett om någon betalar mer eller inte.

Till att börja med så är inte Salmela någon produkt av Modos plantskola utan började sin hockeykarriär i Finland. Detta har i min värld bara blivit en aning roligt i min värld sedan härvan kring Steen när det var lockout i NHL. Att jag sedan avslutar inlägget med att markera ett citat av Salmela där han lämnar öppet för att gå till en klubb som betalar högre, även fast en del modoiter inte verkar ha läst detta så borde du ju kanske börja ana.
Citera
2015-07-26, 12:08
Medlem
Citat:
Till att börja med så är inte Salmela någon produkt av Modos plantskola utan började sin hockeykarriär i Finland. Detta har i min värld bara blivit en aning roligt i min värld sedan härvan kring Steen när det var lockout i NHL. Att jag sedan avslutar inlägget med att markera ett citat av Salmela där han lämnar öppet för att gå till en klubb som betalar högre, även fast en del modoiter inte verkar ha läst detta så borde du ju kanske börja ana.
Men det var ju inte så kära du. Han lovade oss dyrt och heligt att han skulle stanna hela säsongen. Det är en usel vinkling av media i vanlig ordning, men jag sätter punkt här. Vi kommer inte längre.
Citera
2015-07-26, 12:46
Medlem
Fijks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Det absolut värsta med folk som ljuger är att de inte talar sanning.

Du behöver inte vara absolut
Citera
2015-07-26, 13:12
Medlem
von_Ss avatar
Citat:

Hur jävla korkade är ni? Inte du bara utan hela tråden.

Det är ju ingen som hackar på spelare för att de byter klubb. Det äckliga är spelare som lovar att inte byta klubb för att fjäska för fansen när de inte menar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in