2015-07-26, 13:57
Medlem
Inzaneclowns avatar
Om Luleå skulle ta in Salmela också så har de, på pappret, det överlägset bästa laget i mina ögon. Fagervall har angenäma problem att sätta samman sitt lag i höst. Får se om han lyckas få alla att dra åt samma håll bara, bara för att man köper ihop ett bra lag leder inte detta till automatisk framgång.
Oavsett ska de bli intressanta att följa.

Färjestads lagbygge ser också intressant ut och backsidan med Nygren och Holös ser riktigt kul ut. Kan bli en rolig säsong i Karlstad.
Citera
2015-07-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Om Luleå skulle ta in Salmela också så har de, på pappret, det överlägset bästa laget i mina ögon. Fagervall har angenäma problem att sätta samman sitt lag i höst. Får se om han lyckas få alla att dra åt samma håll bara, bara för att man köper ihop ett bra lag leder inte detta till automatisk framgång.

Färjestads lagbygge ser också intressant ut och backsidan med Nygren och Holös ser riktigt kul ut. Kan bli en rolig säsong i Karlstad.
Luleå har ett väldigt bra lag på pappret ja, men att ha bra lag på pappret och att prestera på isen är ju 2 helt skilda saker. Sedan är jag inte helt säker på om Fagervall har det som krävs för att få laget att bli det topplag dom tippas bli. Tror personligen rönken hade lyckats bättre då hans meriter är betydligt bättre. Visst han har aldrig vunnit nåt men han gjorde ju trots allt ett strålande jobb med små resurser senast i Luleå. Vad har Fagervall presterat? Känns inte som att han var långtifrån att få sparken förra säsongen.

Men spontant är detta lag för bra för att misslyckas. Tror inte det räcker hela vägen till guld men topp 4 bör det bli.
Citera
2015-07-26, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Hur jävla korkade är ni? Inte du bara utan hela tråden.

Det är ju ingen som hackar på spelare för att de byter klubb. Det äckliga är spelare som lovar att inte byta klubb för att fjäska för fansen när de inte menar det.
Nu var det iofs ingen av oss modosupportrar som hade räknat med att han skulle stanna i Modo en längre tid, men självklart hoppades man att spelaren i fråga skulle vara ärligare än vad som nu var fallet. Höjer ett varningens finger att det blir värsta sortens visselorkan så fort Salmonella rör pucken när han besöker Fjällräven.
Citera
2015-07-26, 14:41
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown

De måste väl ändå ha in en vettig center? Tycker Skellefteå och Färjestad känns bättre.
Citera
2015-07-26, 14:48
Medlem
Linköping har värvat Garret Roe. Antar att det är tilltänkte förstacentern? Verkar vara en Derek Ryan-typ, fast ännu mindre.
Citera
2015-07-26, 15:05
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Linköping har värvat Garret Roe. Antar att det är tilltänkte förstacentern? Verkar vara en Derek Ryan-typ, fast ännu mindre.

Konstigt att han har skrivit på för Geneve men sen flyttar till LHC samma transferfönster.
Har ingen jättekoll på honom men måste vara ett ordentligt nedköp jämfört med Taffe.
Citera
2015-07-26, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Konstigt att han har skrivit på för Geneve men sen flyttar till LHC samma transferfönster.
Har ingen jättekoll på honom men måste vara ett ordentligt nedköp jämfört med Taffe.
Har inte råkoll på hur transferreglerna ser ut men att skriva på för en klubb och sedan gå till en annan kan väl knappast vara tillåtet eller?
Citera
2015-07-26, 15:11
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Har inte råkoll på hur transferreglerna ser ut men att skriva på för en klubb och sedan gå till en annan kan väl knappast vara tillåtet eller?

Klart det är tillåtet. Bara klubbarna kommer överens. Det händer ju hela tiden. Men skumt att skriva på för en klubb två veckor tidigare och sen byta. Undrar om det kosta LHC nåt?
Eller var han inte helt klar. Min franska är inte den bästa och ep ska man väl inte alltid lita på.
Citera
2015-07-26, 15:40
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Såg du Taffe i slutspelet? Kan vart bland det värsta jag sett om man jämför hur en spelare presterar i grundserien/slutspel. Nu tror jag knappast Roe kommer prestera bättre i grundserien men kan han hålla en jämn nivå över ett slutspel lär det vara ett uppköp.
Citera
2015-07-26, 16:26
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Såg du Taffe i slutspelet? Kan vart bland det värsta jag sett om man jämför hur en spelare presterar i grundserien/slutspel. Nu tror jag knappast Roe kommer prestera bättre i grundserien men kan han hålla en jämn nivå över ett slutspel lär det vara ett uppköp.

Jo nåt måste ju hänt med Taffe. Men känns faktiskt mest som en slump att han var dålig i slutspelet. Är dessutom för liten sample size för att egentligen dra någon slutsats.
Citera
2015-07-26, 17:12
Medlem
Citat:
Jo nåt måste ju hänt med Taffe. Men känns faktiskt mest som en slump att han var dålig i slutspelet. Är dessutom för liten sample size för att egentligen dra någon slutsats.
Som en slump? Killen fuskade konstant i hemjobbet, att stå och ösa in poäng ser väl fint ut statistikmässigt men någon lagspelare var han aldrig.
Öste in poäng visst och fick beröm, men kritiserades konstant hos våra fans för sin bristande defensiv redan från dag 1.

Så fort det blev lite mer tillknäppt och tuffare spel så såg man att det inte passade honom överhuvudtaget.
Garret Roe lär troligtvis vara ett nerköp sett till det offensiva, men kan omöjligt vara sämre när det gäller det defensiva. Förhoppningsvis en betydligt mycket bättre tekare dessutom.
Citera
2015-07-26, 17:47
Medlem
m4tt145s avatar
Tvekar dock på att LHC kommer få något uträttat i ett slutspel ändå. Som top 3 centrar har man en mini-center i Roe, en gammal Pajen som mäktade med 3 poäng på 12 matcher när Rapperswil försökte kvala sig kvar, samt en Fogström som förvisso inte är en dålig spelare men det behövs bra mycket bättre för att det ska räcka långt. Förlusten av Mattias Sjögren kommer märkas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in