2015-07-25, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamenzky
Vad var anledningen till att det bara tecknades kontrakt som gällde i tre veckor, om det var bestämt att han skulle stanna hela säsongen?
Men vafalls?! Han gick ju ut i media dagarna efteråt och lovade att han skulle stanna hela säsongen. Ska det vara så in i bängen svårt att ta in vad jag menar?
Citera
2015-07-25, 12:46
Medlem
von_Ss avatar
För första gången håller jag med Azdz. Alla spelare som lovar en massa skit för att få med sig supportrarna och sen skiter i det kan dra åt Helvete för evigt. De ska självklart mobbas i så stor utsträckning som möjligt.

Har inga problem med att de drar för att få högre lön, däremot att de lovar saker fram och tillbaka utan att mena det. Spelare som är öppna med att de spelar för pengarna förtjänar betydligt mer respekt.

Med det sagt har jag ingen aning om vad Salmela lovat eller inte lovat modofansen, men håller med Azdz om principen.
Citera
2015-07-25, 13:09
Medlem
siryessirs avatar
Det är otroligt att Modo-produkten Salmela kan svika Modo såpass många gånger. Är det tredje gången nu som han ser ut att välja bort klubben som fostrade honom för en högre lön?

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/salmela-modo-ar-forstavalet-i-shl#Ishockey

Alla ser ju i denna artikel att han dyrt och heligt lovar att stanna i moderklubben oavsett om någon betalar mer eller inte.

Citat:
Om det blir Sverige är Modo mitt förstaval. Jag gillar det verkligen här, men sorgligt nog handlar det alltid lite om pengar också, säger Salmela till Sportbladet.
Citera
2015-07-25, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Det är otroligt att Modo-produkten Salmela kan svika Modo såpass många gånger. Är det tredje gången nu som han ser ut att välja bort klubben som fostrade honom för en högre lön?

Alla ser ju i denna artikel att han dyrt och heligt lovar att stanna i moderklubben oavsett om någon betalar mer eller inte.
Att en finsk spelare sviker ett löfte hade man ju kunnat vänta sig, för dom tänker i princip bara på pengar så ingen mening att älta i den soppan nu, men återigen: Uruselt skött av personen ifråga.

Att däremot två till synes lojala och reko killar som Bröderna Sedin kan gå ut och säga att dom inte garanterar nånting trots att dom tidigare lovat att avsluta i Modo övergår mitt förstånd och det kan INGEN ta ifrån mig.
Citera
2015-07-25, 13:19
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Att en finsk spelare sviker ett löfte hade man ju kunnat vänta sig, för dom tänker i princip bara på pengar så ingen mening att älta i den soppan nu, men återigen: Uruselt skött av personen ifråga.

Att däremot två till synes lojala och reko killar som Bröderna Sedin kan gå ut och säga att dom inte garanterar nånting trots att dom tidigare lovat att avsluta i Modo övergår mitt förstånd och det kan INGEN ta ifrån mig.

Så du blev plötsligt lite osäker på om Salmela svikit moderklubben eller inte?
Citera
2015-07-25, 13:20
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:

Men... men han lovade ju dyrt och heligt... det vet ju alla...
Citera
2015-07-25, 13:27
Medlem
Citat:
Så du blev plötsligt lite osäker på om Salmela svikit moderklubben eller inte?
Det har jag väl aldrig påstått?
Citera
2015-07-25, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Men... men han lovade ju dyrt och heligt... det vet ju alla...
Ja? Vart vill du komma?
Citera
2015-07-25, 13:48
Medlem
Fijks avatar
Tragiskt med legoknektar som inte står för vilka dom är
Citera
2015-07-25, 14:14
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fijk
Tragiskt med legoknektar som inte står för vilka dom är
Det absolut värsta med folk som ljuger är att de inte talar sanning.
Citera
2015-07-25, 14:21
Medlem
Giggsys avatar
LHC vägrar släppa Åkerman till HV, härligt.
Citera
2015-07-25, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
För första gången håller jag med Azdz. Alla spelare som lovar en massa skit för att få med sig supportrarna och sen skiter i det kan dra åt Helvete för evigt. De ska självklart mobbas i så stor utsträckning som möjligt.

Har inga problem med att de drar för att få högre lön, däremot att de lovar saker fram och tillbaka utan att mena det. Spelare som är öppna med att de spelar för pengarna förtjänar betydligt mer respekt.

Med det sagt har jag ingen aning om vad Salmela lovat eller inte lovat modofansen, men håller med Azdz om principen.
Får ont i magen varje gång man läser att någon av "våra" NHL/AHL-spelare vill ge tillbaka till klubben när de flyttar hem igen.
Kallar det PTHD (Post Traumatic Hedström Disorder.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in