Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Visst, det ska jag hälsa Mikael Wiehe, Ebba Grön och co. Att de har sig själva att skylla då de får in 100 mail om att man ska skära kuken av dem och våldta dem tills de dör

Det vet de nog redan om. Menar du förresten att du skulle bli förvånad om du blir nerslagen på gatan i Riyadh om du står och basunerar ut kritik mot islam? Eller om du står i South Central och raljerar om rasbiologiska skillnader mellan svarta och vita?
Den gemensamma nämnaren är känsligt ämne och lättstötta människor.
Citat:
Haha… "En ung framgångsrik kille med översittarretorik förklarar "hur det ligger till i samhället"
du tycker inte det är rätt synonymt med just Zlatan?
Jag diggar Zlatan kaxighet, jag diggar även Zaras. Att jag är 0 intresserad av fotboll och inte direkt är nån fan av det lilla jag hört av Zaras musikstil hör liksom inte hit.
Jag läser inte skvallerpressen så jag vet inte vad han brukar svamla om. Tror inte att det är speciellt relevant heller. Zlatan är långt från tonåring och har en ganska gedigen meritlista (det vet t.o.m jag som inte kunde bry mig mindre om fotboll).
Det vore även mer givande om du kunde hålla dig till diskussionen. Vad du tycker om de båda har väl inte så stor inverkan på orsaken till det här omtalade näthatet som Larsson får utstå.
Citat:
Sverige behöver lite mer jävlar anamma typer som bara travar ut där och öppnar sina käftar och tar för sig…Zara är en kvinnlig Zlatan. Ge donnan en chans och hon kan mycket möjligt sätta Sverige ännu mera fast på kartan som musiknation, vad fan är problemet liksom?
Varför kan inte dessa "knegare" uppskatta Zaras gåpåighet men dyrka Zlatans?
Du gillar gapiga tonåringar m.a.o. Det är du nog hyfsat ensam om bland vuxna. Du kan ju förresten få upplysa oss vanliga dödliga om vad det sensationella är med Larsson.
Om hennes vulgära uttalanden får något gehör internationellt är tveksamt, tror inte att "alla män ska dö en plågsam död" ger någon positiv uppmärksamhet oavsett om det är taget ur sitt sammanhang.
Citat:
Och…ska vi köra patriarkala strukturer?, absolut, men kanske inte i denna tråd?
men ok…jag ska göra det lätt för dig….kan du se några "patriarkala strukturer" i Afghanistan?
alltså du kan vara lugn för att de existerar ok? I Sverige i betydligt mer nertonad och sublim form, men det finns här också. Men annan tråd.
Varför tycker du att Afghanistan är ett bra exempel? De lever ju i närmast ett medeltida samhälle relativt Sverige och det västerländska, både i avseende på kultur och levnadsstandard. En kultur som präglas av ett starkt religiöst inflytande som feministerna inte verkar ha alltför stora besvär med att importa till Sverige (hur kommer det sig förresten, kan du förklara det). Om feminister brytt sig om jämställdhet i Afghanistan hade de väl rimligen riktat alla sina resurser dit istället för att sitta och twittra hela dagarna hemma i världens mest jämställda land. Och de hade inte försökt importera en kultur som vill försämra deras situation.
Jag säger inte att det inte har existerat någon form av patriarkat. Men att det skulle ha någon avgörande inverkan på dagens Sverige har jag svårt att se. Och om det har det så finns det säkert någon intressant studie som kan påvisa det, kanske från Södertörn?