2015-07-25, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är väl ingen som har motsatt sig Zaras jävlar anamma, och ta för sig? Hon är superduktig sångerska tycker jag, faktiskt underskattad som sådan då hon med den kompetensen redan borde ha en stark internationell karriär. Men det kommer, och jag kommer heja på.

Problemet är just att hon använder sin fame till att babbla om saker som hon inte har en susning om, och då blir det bara konstigt/pinsamt. Någon sorts mångkultur-vurmande docka som därför har blivit etablissemangets favorit, och så kommer detta märkliga Sommar-program som en följd av detta. Tacksam för om Zara fokuserar på sin kärnverksamhet som det så fint heter, att sjunga bra och se söt ut.

Är ju bara din åsikt att hon inte "har en susning".
Och jag tycker då inte att hennes sommarprat var ett spår pinsamt. Vet avsevärt värre sommarprat av ex. yngre manliga sportfånar... där man är tvingas stänga av efter första låten.
Dessa borde verkligen ägna sig åt sin kärnverksamhet och se söta ut på plan.

Massa artister använder sin "fame" till att babbla om allt möjligt, de har samma rätt till detta som alla andra.
Citera
2015-07-25, 22:53
Medlem
Zara är inte någon kvinnlig Zlatan, lika litet som Johan Staël von Holstein - en annan stor och arrogant egosnackare - är en svensk Bill Gates eller Steve Jobs.
Citera
2015-07-25, 22:57
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
WordWarrior jag är mycket medveten om att Public Service är en propagandamaskin men faktum är att två fel gör inte ett rätt. Felet är inte att Zara får komma till tals, felet är att andra inte får det.
Precis, om vi nu ska köra feministtugget så hade det varit intressantare att höra någon tongivande kvinna från 60- och 70-talens feministiska rörelse (när det faktiskt fanns en rörelse att beundra) och inte någon C-kändis som inte har gått ut gymnasiet.
Citera
2015-07-25, 22:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Vet avsevärt värre sommarprat av ex. yngre manliga sportfånar... där man är tvingas stänga av efter första låten.
Dessa borde verkligen ägna sig åt sin kärnverksamhet och se söta ut på plan.

Kan bara hålla med. Om t.ex. Zlatan eller Elmander skulle få ett sommarprogram, och där sitta och babbla politiska åsikter så skulle det bli evigt pinsamt. Precis som Zara idag.

Många intressanta sommargäster har det blivit genom åren, och dessa pratar om sitt liv, sin karriär, olika historier och spelar bra musik. Är inte mångkultur/feministpropaganda som Zara idag, vilket är extremt kontroversiellt idag i Sverige.
Citera
2015-07-25, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjugosex
jag tyckte hon förklarade feminism på ett väldigt pedagogiskt och personligt sätt. Hon förtydligade att manshatet inte är riktat mot enskilda individer
Jo, jag gillade också det, rakryggad att erkänna att hon är en manshatare men att hon inte hatar manliga individer. Precis som kvinnohatet med andra ord, för även kvinnohater är givetvis abstrakt, det handlar om kategorin kvinnor, inte enskilda kvinnor. Även rakryggat och insiktsfullt om att feminism inte bryr sig om män och att feminism inte handlar om jämställdhet. Få feminister som så rakryggat erkänner detta som vi icke-feminister hela tiden påpekar för döva feministiska öron!
Citera
2015-07-25, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugosex
... tyckte [...] att hennes personliga "ursäkt" mot alla vanliga, snälla och ofarliga män där ute var riktigt bra.
Fast där gör hon väl samma fel som den typiske rasisten gör? Hon är rädd för alla (okända) män, eftersom några män våldtar och hatar kvinnor.
Rasister hatar alla invandrade från MENA-länderna eftersom några invandrade från MENA-länderna är kriminella och bidragsfuskare. Inget gott kommer ur det förhållningssättet.
Citera
2015-07-25, 23:05
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Jag antar att det är en slätstruken, behagande sångerska eller dylikt till flickstackare. Som skall sitta och lådsas att hon förstår hur världen fungerar, medelst sin ideologiska filtrering av verklighet.

Har svenska flickor blivit feminismens barnsoldater mot det än så länge fiktiva patriarkatet?
Citera
2015-07-25, 23:25
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Jo, jag gillade också det, rakryggad att erkänna att hon är en manshatare men att hon inte hatar manliga individer. Precis som kvinnohatet med andra ord, för även kvinnohater är givetvis abstrakt, det handlar om kategorin kvinnor, inte enskilda kvinnor. Även rakryggat och insiktsfullt om att feminism inte bryr sig om män och att feminism inte handlar om jämställdhet. Få feminister som så rakryggat erkänner detta som vi icke-feminister hela tiden påpekar för döva feministiska öron!

Stopp där lite vad säger du människa? Sa hon att feminism inte handlar om jämställdhet?
Vad menar hon det handlar om då?
De kvinnliga feministförespråkare som jag möter närmast dagligen på jobbet tjafsar ju hela tiden om att samhället inte är jämställt och säger att de kämpar för ett jämlikt feministiskt samhälle, gör inte Zara Larson och hennes gelikar det? Är Sveriges feminister lurade av Zara Larsson och Lady Dahmer?
Citera
2015-07-25, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Stopp där lite vad säger du människa? Sa hon att feminism inte handlar om jämställdhet?
Vad menar hon det handlar om då? De kvinnliga feministförespråkare som jag möter närmast dagligen på jobbet tjafsar ju hela tiden om att samhället inte är jämställt och säger att de kämpar för ett jämlikt feministiskt samhälle, gör inte Zara Larson och hennes gelikar det? Är Sveriges feminister lurade av Zara Larsson och Lady Dahmer?
Hon sa att vi lever i ett patriarkat där kvinnor är förtryckta och att det därför är rätt att hata män som grupp (men inte män som individer) och att feminism handlar om att kämpa för att kvinnor ska få mer makt, och att feminism inte handlar om jämställdhet, även om jämställdhet i slutändan är målet. Ungefär så sa hon.
Senast redigerad av flashdownssyndrom 2015-07-25 kl. 23:33.
Citera
2015-07-25, 23:30
Medlem
Måste bara kolla:

Vilken var tågolyckan hon prata om?
Hittar inge info alls om nån tågolycka på mittbanan...

Ger sommarpratet 2/10.
Känns fortfarande som hon har en rätt omogen livsåskådning.
Citera
2015-07-25, 23:43
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarnivoricConcrete
Måste bara kolla:

Vilken var tågolyckan hon prata om?
Hittar inge info alls om nån tågolycka på mittbanan...

Ger sommarpratet 2/10.
Känns fortfarande som hon har en rätt omogen livsåskådning.

Finns säkert, ingen anledning och farligt att ljuga om en sådan sak.

Däremot reagerade jag på sak under tiden jag lyssnade. Strax före 14 borde det ha varit. Zara berättade om en tjej i Afghanistan, som saknade båda benen efter att hennes egen familj tänt eld på henne. Sen skulle de lämna henne att dö utomhus, en process som tydligen kunde ta 2-3 veckor. Orsaken var att hon, 12 år, hade vägrat gifta sig med en 40-åring. Mycket märklig historia för Zara att ta upp, för det luktar ju hedersmord, Islam, Muhammed, Aisha på lång väg. Och detta var 2015.

Hon tar givetvis upp detta som en del av den "feministiska kampen". Men fattar hon inte att hon just då delar allt det som exempelvis SD är oroliga för händer i Sverige. Just nu?
Citera
2015-07-26, 00:03
Medlem
Clodiuss avatar
Föreslår ett litet tankeexperiment. Byt koncekvänt man mot kvinna och vice versa i det Zara sa idag, eller för den delen man mot neger... Då ser man vilken människofientlig ideologi Zara förespråkar - men själv är jag ingen Zara Lasson hatare... Flickan är 17 år gammal - hon har all rättighet att vara frasradikal och dumdryg - många tonåringar är det, men de får i allmänhet inte fläka ut det på nationell radio. De som skall kritiseras är Sveriges Radio. Zara själv växer förhoppningsvis ifrån dessa barnsligheter och anammar en verkligt jämställd syn på omvärlden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in