2015-07-26, 00:11
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Zara är inte bra någon stans. Hon är en liten produkt som har låtskrivare och managers som gör jobbet. Finns många med bra röster och Zaras röst är inte unik eller intressant öht. hon kan bytas ut på en dag då det står tusentals likadana tjejer på led.

Generellt är kvinnor produkter när det kommer till musikbranschen mot män som är riktiga artister, musiker och skapare av mästerverk. Finns en anledning till att alla stora band och musiker är just män och det är för att män är bättre på musik och att skapa i överlag. Alla stora kvinnliga artister har merparten män som låtskrivare och musiker mm som gör kvinnorna stora...

Zara har visst en unik röst, men hennes scenuttryck är inte världsklass direkt. Ska hon Rihanna-slå, vilkens röst påminner om Zaras, måste hon börja jobba hårt och inte göra Svdintervjuer. Hårt jävla jobb krävs och inte feminismlall, det har man råd med om man heter Taylor Swift eller Nicki Minaj.
Citera
2015-07-26, 00:14
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Föreslår ett litet tankeexperiment. Byt koncekvänt man mot kvinna och vice versa i det Zara sa idag, eller för den delen man mot neger... Då ser man vilken människofientlig ideologi Zara förespråkar - men själv är jag ingen Zara Lasson hatare... Flickan är 17 år gammal - hon har all rättighet att vara frasradikal och dumdryg - många tonåringar är det, men de får i allmänhet inte fläka ut det på nationell radio. De som skall kritiseras är Sveriges Radio. Zara själv växer förhoppningsvis ifrån dessa barnsligheter och anammar en verkligt jämställd syn på omvärlden!

Ja, självklart är det så, ett barn kan man inte kräva något av och det är självklsrt att det spårar. Samma sak med Bieber, hade man vart i hans skor hade man varit död vid detta laget!
Citera
2015-07-26, 00:15
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Precis, om vi nu ska köra feministtugget så hade det varit intressantare att höra någon tongivande kvinna från 60- och 70-talens feministiska rörelse (när det faktiskt fanns en rörelse att beundra) och inte någon C-kändis som inte har gått ut gymnasiet.

Såvida du inte bott under en sten borde du veta att hon är en A-kändis. En av de kändaste sångerskorna i Sverige, samt internationellt känd.
Citera
2015-07-26, 00:24
Medlem
Citat:
Föreslår ett litet tankeexperiment. Byt koncekvänt man mot kvinna och vice versa i det Zara sa idag, eller för den delen man mot neger... Då ser man vilken människofientlig ideologi Zara förespråkar - men själv är jag ingen Zara Lasson hatare... Flickan är 17 år gammal - hon har all rättighet att vara frasradikal och dumdryg - många tonåringar är det, men de får i allmänhet inte fläka ut det på nationell radio. De som skall kritiseras är Sveriges Radio. Zara själv växer förhoppningsvis ifrån dessa barnsligheter och anammar en verkligt jämställd syn på omvärlden!

Håller med om att SR har ett tungt ansvar för att de släpper fram de här barnsligheterna på nationell nivå, i ett av sina mest högprofilerade program, men även media i stort har ett ansvar. De stora dagstidningarna, framför allt i Stockholm, har tokhajpat Zara både för hennes förmenta världsrykte och - ännu mer - för hennes feministiska slagordskaskader.

Alla som tror att någon feminist i pressen kommer att ens ställa frågan: hur kan en tjej som stoltserar med att "jag hatar män för att de våldtar och misshandlar tjejer" sedan påfågla sig över att hon ska få jobba med Chris Brown (som grovt misshandlade sin tjej Rihanna)? - ni räcker upp en hand.
Citera
2015-07-26, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Håller med om att SR har ett tungt ansvar för att de släpper fram de här barnsligheterna på nationell nivå, i ett av sina mest högprofilerade program, men även media i stort har ett ansvar. De stora dagstidningarna, framför allt i Stockholm, har tokhajpat Zara både för hennes förmenta världsrykte och - ännu mer - för hennes feministiska slagordskaskader.

Alla som tror att någon feminist i pressen kommer att ens ställa frågan: hur kan en tjej som stoltserar med att "jag hatar män för att de våldtar och misshandlar tjejer" sedan påfågla sig över att hon ska få jobba med Chris Brown (som grovt misshandlade sin tjej Rihanna)? - ni räcker upp en hand.
Hon kanske bara hatar kvinnomisshandlare i grupp och inte som individer.
Citera
2015-07-26, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Hon kanske bara hatar kvinnomisshandlare i grupp och inte som individer.

Då kanske hon behöver få känna en och annan av dessa herrar, i biblisk mening.
Citera
2015-07-26, 00:34
Medlem
Öfre tonåren och har lösningarna på alla världens problem.

Hå-hå-ja-jaa..

Vem minns den snö som föll ifjol?
Citera
2015-07-26, 00:47
Bannlyst
Citat:
Föreslår ett litet tankeexperiment. Byt koncekvänt man mot kvinna och vice versa i det Zara sa idag, eller för den delen man mot neger... Då ser man vilken människofientlig ideologi Zara förespråkar - men själv är jag ingen Zara Lasson hatare...
Det är bra att hata negrer, men negerhatet är så klart hat av gruppen negrer, man får inte hata enskilda negrer, jag har en negerkompis som är snäll, men negerkultur, skit vad primitiv den är asså liksom.
Citera
2015-07-26, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Såvida du inte bott under en sten borde du veta att hon är en A-kändis. En av de kändaste sångerskorna i Sverige, samt internationellt känd.

Vem är denna lilla flicka.. Barnpop.
Citera
2015-07-26, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
A-kändis? LOL Du vet väl att endast den yttersta kändiseliten klassas som A. Typ kungen, ABBA, Björn Borg...
Zara är i bästa fall en B-kändis, men hennes desperata utfall för att klänga sig kvar i rampljuset definerar henne snarare som C-kändis
Senast redigerad av mattespres 2015-07-26 kl. 01:13.
Citera
2015-07-26, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Visst, det ska jag hälsa Mikael Wiehe, Ebba Grön och co. Att de har sig själva att skylla då de får in 100 mail om att man ska skära kuken av dem och våldta dem tills de dör

Det vet de nog redan om. Menar du förresten att du skulle bli förvånad om du blir nerslagen på gatan i Riyadh om du står och basunerar ut kritik mot islam? Eller om du står i South Central och raljerar om rasbiologiska skillnader mellan svarta och vita?

Den gemensamma nämnaren är känsligt ämne och lättstötta människor.

Citat:
Haha… "En ung framgångsrik kille med översittarretorik förklarar "hur det ligger till i samhället"
du tycker inte det är rätt synonymt med just Zlatan?
Jag diggar Zlatan kaxighet, jag diggar även Zaras. Att jag är 0 intresserad av fotboll och inte direkt är nån fan av det lilla jag hört av Zaras musikstil hör liksom inte hit.

Jag läser inte skvallerpressen så jag vet inte vad han brukar svamla om. Tror inte att det är speciellt relevant heller. Zlatan är långt från tonåring och har en ganska gedigen meritlista (det vet t.o.m jag som inte kunde bry mig mindre om fotboll).

Det vore även mer givande om du kunde hålla dig till diskussionen. Vad du tycker om de båda har väl inte så stor inverkan på orsaken till det här omtalade näthatet som Larsson får utstå.

Citat:
Sverige behöver lite mer jävlar anamma typer som bara travar ut där och öppnar sina käftar och tar för sig…Zara är en kvinnlig Zlatan. Ge donnan en chans och hon kan mycket möjligt sätta Sverige ännu mera fast på kartan som musiknation, vad fan är problemet liksom?
Varför kan inte dessa "knegare" uppskatta Zaras gåpåighet men dyrka Zlatans?

Du gillar gapiga tonåringar m.a.o. Det är du nog hyfsat ensam om bland vuxna. Du kan ju förresten få upplysa oss vanliga dödliga om vad det sensationella är med Larsson.

Om hennes vulgära uttalanden får något gehör internationellt är tveksamt, tror inte att "alla män ska dö en plågsam död" ger någon positiv uppmärksamhet oavsett om det är taget ur sitt sammanhang.

Citat:
Och…ska vi köra patriarkala strukturer?, absolut, men kanske inte i denna tråd?
men ok…jag ska göra det lätt för dig….kan du se några "patriarkala strukturer" i Afghanistan?
alltså du kan vara lugn för att de existerar ok? I Sverige i betydligt mer nertonad och sublim form, men det finns här också. Men annan tråd.

Varför tycker du att Afghanistan är ett bra exempel? De lever ju i närmast ett medeltida samhälle relativt Sverige och det västerländska, både i avseende på kultur och levnadsstandard. En kultur som präglas av ett starkt religiöst inflytande som feministerna inte verkar ha alltför stora besvär med att importa till Sverige (hur kommer det sig förresten, kan du förklara det). Om feminister brytt sig om jämställdhet i Afghanistan hade de väl rimligen riktat alla sina resurser dit istället för att sitta och twittra hela dagarna hemma i världens mest jämställda land. Och de hade inte försökt importera en kultur som vill försämra deras situation.

Jag säger inte att det inte har existerat någon form av patriarkat. Men att det skulle ha någon avgörande inverkan på dagens Sverige har jag svårt att se. Och om det har det så finns det säkert någon intressant studie som kan påvisa det, kanske från Södertörn?
Citera
2015-07-26, 01:23
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Vem är denna lilla flicka.. Barnpop.

En ren kopia och produkt av branschens organisatörer är hon. Låter hon som iallafall. Varje gång jag hör henne tror jag fan det inte är sant och tänker.... snälla nån det måste finnas bättre skapande av produkter än det här skiten. Det hinner jag tänka innan jag byter radiokanel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in