Citat:
Ursprungligen postat av
Pelle-Kanon
Monclear har snygga grejer absolut. Men varenda småkriminell liten lirare i stan springer runt i Monclear kläder. Det har blivit nya innegrejen istället för Hugo Boss bland dem.
Paul & Shark är jag helt enig om.
Edwin har jag förstått är väldigt poppis i UK, bra kvalité verkar det som.
Men Evisu? Kommer bara ihåg dem från sina färgade jeans som alla hade för många år sedan. Ägde själv väldigt många plagg från Evisu förr men ser aldrig någon bära det längre.
Ser själv inte så många med moncler (kanske är väldigt lokalt?), en del jag sett har dock uppenbara fejks köpta thailand, kina osv, väldigt skabbigt.
Det är framförallt jeansen/denim jag gillar med dessa japanska märken, de har många sjysta carrot fit modeller som är de skönaste man kan ha.
Sen såklart om man vill ha mer retrostil och denim så är det ju levi's 501 som gäller, men har man stora lår går dessa inte att få på sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gabrio
Tips på affärer/områden i London med bra butiker? Är intresserad av alla märken. Adidas, Ellesse men även Barbour, Ma Strum osv.
Aldrig besökt butiken själv men köpt över internet från stuartslondon några gånger, trevligt utbud.