2015-07-24, 17:30
Medlem
Satan i gatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Den där extremt långa höjdbollsduellen mot Turkiet i EM 2000, där bollen nickades fram och tillbaka mellan lagen utan att toucha marken. Var väl dessutom matchens "höjdpunkt". Då ville man bara borra sig i skallen för att glömma skiten, men nu förtjänar det nästan att kommas ihåg som svensk landslagsfotbolls lågvattenmärke i modern tid. När man tycker att de spelar dåligt kan man alltid komma ihåg den där 0-0-matchen i Eindhoven.

Bytet Henrik Larsson - Magnus "Turbo" Svensson med en kvart kvar förtjänar också mer utrymme i historieböckerna. Henke var måhända trött och inte helt i matchform efter sin långtidsskada, men vad Turbo skulle tillföra är nog än i dag okänt.

Lars och Tommy sedan dess fått upprättelse i mitt hus, men jag tror jag aldrig varit så ilsken på ett svensk landslag som under Turkiet-matchen.
Citera
2015-07-24, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
wow, det fotbollsögonblicket hade nog varenda människa på detta forum glömt av. tack för du påminner oss om högst bortglömda matcher om och om igen. höjer ett varningens finger att du drar upp sverige - ukraina i EM 2012 om någon vecka.
Men allvarligt, Så himla ihågkommen är den väl inte? Jämför man med Sverige-Argentina VM 2002 så tycker jag nog att den jag nyss nämnde hör mer hemma i tråden. Hur många minns Sveriges öppningsmatch mot Grekland i EM 2008 tillexempel?
Citera
2015-07-24, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Men allvarligt, Så himla ihågkommen är den väl inte? Jämför man med Sverige-Argentina VM 2002 så tycker jag nog att den jag nyss nämnde hör mer hemma i tråden. Hur många minns Sveriges öppningsmatch mot Grekland i EM 2008 tillexempel?

zlatan i krysset, petter hanssons krigarmål? antagligen 90 % som läser detta forum. men fortsätt du tolka tråden som fotbollsögonblick agda, 73 inte minns.
Citera
2015-07-24, 17:57
Medlem
Citat:
zlatan i krysset, petter hanssons krigarmål? antagligen 90 % som läser detta forum. men fortsätt du tolka tråden som fotbollsögonblick agda, 73 inte minns.
Taget ur sitt sammanhang så kommer ju alla fotbollsögonblick som nämns i tråden att vara bortglömda om 20-30 år. Inse att alla här inte levt så länge . Eller så finns det en ignore eller scrollfunktion
Citera
2015-07-24, 18:04
Medlem
det räcker ju att jämföra vad precis varenda skribent i denna tråd tagit upp med dyngan du kommit dragandes med senaste sidorna. du kan ju inte ens beskriva dessa icke-bortglömda ögonblick korrekt utan blir konstant rättad av andra. för övrigt har jag redan lagt till dig på ignore. tyvärr var det så jag upptäckte att ignore-funktionen numera endast gäller för PM och inte inlägg i forumet.

höjer ett varningens finger att du är totalt jävla intelligensbefriad. herregud, människa.
Citera
2015-07-24, 18:14
Medlem
Minuten efter att Henke Larsson satte 1-1 mot Nigeria i gruppspelsmatchen i VM 2002 dribblade Jay Jay Okocha sig igenom det svenska försvaret och sköt vilket ledde till att Sverige var millimeter från att göra ett av de mest sjuka självmålen i ett VM.

Hade den gått in hade det definitivt varit en tabbe i klass med Salo's i Salt Lake City för Trekronor samma år.

Börja kolla exakt 4 minuter in i klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=e9VG2pdoqdM
Citera
2015-07-24, 18:15
Medlem
Citat:
det räcker ju att jämföra vad precis varenda skribent i denna tråd tagit upp med dyngan du kommit dragandes med senaste sidorna. du kan ju inte ens beskriva dessa icke-bortglömda ögonblick korrekt utan blir konstant rättad av andra. för övrigt har jag redan lagt till dig på ignore. tyvärr var det så jag upptäckte att ignore-funktionen numera endast gäller för PM och inte inlägg i forumet.

höjer ett varningens finger att du är totalt jävla intelligensbefriad. herregud, människa.
Ja då får man ju höja ett varningens finger att ignorefunktionen är totalt värdelös. Men någon nämnde Sveriges seger i Spanien till EM-2008 som exempel, det anser jag inte är bortglömt men det bara blundar du helt för. Du sitter framför en skärm och spelar tuff bara för att du föraktar mig. Du får gärna hata mig men du verkar inte förstå att vi har olika åsikter om vilka ögonblick som är bortglömda och inte. Trevlig helg!
Citera
2015-07-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Minuten efter att Henke Larsson satte 1-1 mot Nigeria i gruppspelsmatchen i VM 2002 dribblade Jay Jay Okocha sig igenom det svenska försvaret och sköt vilket ledde till att Sverige var millimeter från att göra ett av de mest sjuka självmålen i ett VM.

Hade den gått in hade det definitivt varit en tabbe i klass med Salo's i Salt Lake City för Trekronor samma år.

Nog för att det är ett bortglömt ögonblick men att jämföra det med Salos tabbe? Hur kan du ens dra den paralellen när det inte ens blev mål?
Citera
2015-07-24, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nog för att det är ett bortglömt ögonblick men att jämföra det med Salos tabbe? Hur kan du ens dra den paralellen när det inte ens blev mål?

Jag skrev ju "om den hade gått in" ditt retard. Visserligen var det målet inte lika avgörande, men nog fan hade det tagits upp mycket om det blivit så att Sverige hade förlorat den matchen.
Citera
2015-07-24, 18:23
Medlem
nomadics avatar
Azdz är kung i tråden! Nu väntar jag bara på att han ska ta upp VM -94 så har han snart lyckats lista alla de mest klassiska och ihågkomna svenska ögonblicken i modern tid i en tråd som är tänkt att handla om bortglömda ögonblick...
Citera
2015-07-24, 18:27
Medlem
Sverige i EM-kval till EM 1984mot världsmästarna Italien och Strömbergs insatser är ganska bortglömda.
Citera
2015-07-24, 18:30
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fast för att vara en sån, i sammanhanget, ointressant match, så har iaf jag hört en del om matchen ifråga i efterhand. Kommer upp lite då och då.

Citat:
Ursprungligen postat av Satan i gatan
Bytet Henrik Larsson - Magnus "Turbo" Svensson med en kvart kvar förtjänar också mer utrymme i historieböckerna. Henke var måhända trött och inte helt i matchform efter sin långtidsskada, men vad Turbo skulle tillföra är nog än i dag okänt.

Lars och Tommy sedan dess fått upprättelse i mitt hus, men jag tror jag aldrig varit så ilsken på ett svensk landslag som under Turkiet-matchen.
Jag får väl böja mig och inse att det fortfarande sitter många traumatiserade svenskar där ute i stugorna. Dock tycker jag fortfarande att nicksekvensen är lite bortglömd, på något sätt så symboliserade den helt perfekt det usla mästerskapet.

Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg

Usch, tretton år senare rusar hjärtat fortfarande när jag ser den där. Obeskrivligt obehagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in