Citat:
Ursprungligen postat av
RDM90
Ja du din korkade man, det slog dig inte att de gör allt det där för att de vill känna sig snygga?
Du inser att upplevelsen av att känna sig snygg är helt baserad på en värdering från sin omgivning, dvs folk måste kunna se på dig för att överhuvudtaget kläder/utseende ska bli relevant.
Jag antar att du kommer hävda att folk klär sig "sexigt" enbart för att känna sig sexiga inför sig själva och att man inte alls vill ha uppskattande blickar från sin omgivning. I så fall tycker jag du borde fundera på varför det är så sällan folk har den typen av kläder när dom har en hemmakväll tex.. Vill man bara vara snygg när man är ute, varför det? Folk får alltså inte se på dig, men när du är ute vill du vara fin, när ingen kan se dig hemma bryr du dig inte, men ändå är blickar från omgivningen något negativt? Ologiskt.
Citat:
Du beter dig som en barnunge, läs på om feminism så öppnar du ögonen lite.
Vad tror du ger dig rätten att störa någons integritet? Och för Guds skull, varför behovet av att glo och/eller kommentera/berätta för vän? Sorgligt liv du måste ha som dreglar efter varje kvinna som ser bra ut, antar att det inte finns så många i din håla.
Intressant att du tar upp en fördom om att han är en man i en liten stad bara för att han inte uppskattar feminsm.. lite fördomsfullt kan man tycka.. Vad är det för fel på mindre städer föresten?
Intressant liv du lever där du aldrig kommenterar eller ser på andras utseende, misstänker att du antingen ljuger eller lever ett ytterst udda liv. Det är inte onormalt att se på andra människor utomhus, inte ens att berätta för sina vänner vad man har sett.
ps. du representerar inte feminismen på något positivt sätt när du försöker kränka andra användare.
Min personliga åsikt kring frågan är att jag tycker det är väldigt sorgligt att utvecklingen verkar gå bakåt i tiden. Vi blir mer och mer konservativa och restriktiva mot varandra. Det är tråkigt för kvinnorna att dom upplever det negativt att bli sedda på, men det beror antagligen på att dom fått lära sig att det är något fult och att man ska ogilla att bli sedd på, då kommer man antagligen också tycka det är obehagligt när någon ser på än tyvärr. Det är synd att vissa extremare feminister snarare gör att kvinnor känner sig mer förtryckta än vad dom borde göra, dvs feminismen blir något negativ för kvinnorna då dom känner sig väldigt begränsade och all input från män blir negativ på ett eller annat sätt.