2015-07-22, 14:16
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Jag går inte med på det. Varför skulle man aktivt välja sämre gener och förutsättningar för sin avkommas överlevnad? Det måste ligga manipulation bakom. Det handlar om att kvinnor är mer måna om att passa in i gruppen. Män måste sticka ut hakan för att synas och bli uppmärksammade av kvinnorna men kvinnor vill vara som andra kvinnor. Jag tror att det är poppis med ljusbruna ungar. Helt ärligt tror jag bara att det är mode och har ingenting med evolution att göra. Man vill visa för omvärlden hur "accepterande" och "öppen" man är. Som att man har gjort någon en tjänst.

Jag förstår hur du tänker men jag tror inte att du har rätt.

Har du facit på vilka gener som är "bättre" respektive "sämre"? Nej, trodde väl inte det. Människor väljer generellt partner utifrån attraktion.
Citera
2015-07-22, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av soucu
Känns som den här artikeln har ett enda syfte.
Att så ett frö i folks huvud att det här med separata badtider/badhus kanske inte är så dumt ändå.
En del av den pågående indoktrineringen bara.

^This.
Det är ju mycket tal om just "badhus" på senaste tiden, ett snabbt växande problem som kommer med vår valda politik. Ge det nått / några år så ska ni se att kvinnor och män ska skiljas åt i allt fler aspekter i samhället.

Och för att återknyta till artikeln så är detta ju vad Signe aktivt är med och bidrar till? Hon är engagerad i ett av dom mest extrema partierna i denna fråga? Så det är bara tacka och ta emot nu Signe, allt agerande har konsekvenser och hur trevligt det än låter att vara en "feministisk medmänniska" så är det precis motsatsen till vad du verkligen bidrar till LÅT SVERIGE BRINNA! FÖR RÄTTVISAN! HIPP HIPP!
Citera
2015-07-22, 16:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aestroj
^This.
Det är ju mycket tal om just "badhus" på senaste tiden, ett snabbt växande problem som kommer med vår valda politik. Ge det nått / några år så ska ni se att kvinnor och män ska skiljas åt i allt fler aspekter i samhället.

Och för att återknyta till artikeln så är detta ju vad Signe aktivt är med och bidrar till? Hon är engagerad i ett av dom mest extrema partierna i denna fråga? Så det är bara tacka och ta emot nu Signe, allt agerande har konsekvenser och hur trevligt det än låter att vara en "feministisk medmänniska" så är det precis motsatsen till vad du verkligen bidrar till LÅT SVERIGE BRINNA! FÖR RÄTTVISAN! HIPP HIPP!

Korrekt! Det är propaganda för könsapharteid. Från "whites only," till "women only". Passar den pågående islamiseringen som handen i handsken. Feministerna agerar alltså medvetet eller omedvetet nyttiga idioter åt islamisterna.

Fy fan! *spyr*
Citera
2015-07-22, 16:34
Bannlyst
Signe förklarade att X och Y visade med händerna hur hennes bröst skulle trilla ur ,,, alla mina larm klockor signalerar MEEEEENA. Kultur marxistiska Aftonskräpet censurerar såklart i vanlig ordning. Hade det varit vita så hade man skrivit det. Är det svart så blir det "locket på" censur för den lättkränkta importen.

Små pojkar som följer efter,,oj oj oj !

Eftersom jag både tränat i badhus mycket och vikarierat ( nu 10 år sen) som badvakt så vet jag att detta kåta beteende inte existerar hos mitt folk.

Med dagens MENA invasion och 5 brownies per familj så blir de snabbt en flock med vildar som lever rövare, speciellt i ett badhus.

Signe; "måste män stirra på badhus" . Kvinnors naivitet kostar dem friheten. Den som är kujon får sämsta lotten i livet ,, så är det
Senast redigerad av spitzbergen 2015-07-22 kl. 16:57.
Citera
2015-07-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitch-sandwich
Tips: träna på att vara diskret med blickarna, så att alla kan trivas på badstranden
De flesta av oss är diskreta. Om alla män var öppna med sitt tittande så skulle kvinnor tro att de levde i en Children of The Corn-värld.

Sen kan vi ju sluta låtsas något annat än att kvinnor bara blir upprörda när det är män som de tycker är under deras nivå som stirrar. Om Signe inte var rasist utan gick igång på de som höll på så hade det här inte varit något problem utan hon hade sagt grejer om hur hon gillar när killar "har självförtroende" och "tar initiativ" och inte är "så stela som vanliga svenska killar" och annat strunt kvinnor hittar på.
Senast redigerad av Cygnus-X 2015-07-22 kl. 16:50.
Citera
2015-07-22, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Ganska tröttsamt, ja. Vill man försäkra sig att inte få folkets blickar får man helt enkelt hålla sig hemma, eller bära burka.

Jag undrar för övrigt om tanken på burka har slagit henne någon lugn stund framför sminkspegeln.

Precis ! Med dagens invasion så får kvinnorna inom kort simma med tält över kroppen, så inte alla skäggiga småpojkar följer efter

Och när kvinnorna sminkat sig snygga, så får de sen slita på sig tältet (burkan).

Signe har förhoppningsvis lärt sig rösta mot denna trend
Senast redigerad av spitzbergen 2015-07-22 kl. 17:08.
Citera
2015-07-23, 10:10
Medlem
Silver.Swe.s avatar
P4: allvarligt problem att kvinnor blir tittade på

Utan att ha en direktlänkning så får jag hänvisa till P4 Stockholms programsändning som gick nu på morgonen mellan omkring 0900 - 1000. I programmet tar de upp en så kallad incident där två unga flickor (22 år) har blivit tittade på (av män) på Eriksdalsbadets utebad. En av männen ska enligt utsago även ha sagt något, dock osäkert om så är fallet och vad som då ska ha sagts. Tittandet inträffade dock.

P4 gör vad Sveriges Radio alltid gör för feminismen: skämmer ut sig. P4's reporter åker och intervjuar pressansvarig för någonting som jag inte uppfattade. De båda kvinnorna raljerar fritt, helt utan att skämmas, jag drar några exempel:
"Detta problem med att män tittar på kvinnor tyvärr finns inte bara på badplatser, utan överallt i samhället."
"Men hur vet man skillnaden mellan att en man stirrar eller tittar på en kvina? -Ja det kan ju bara den drabbade avgöra."
"Ska man då polisanmälan om något sånt här händer och man känner sig kränkt? -Det är ju tyvärr inte olagligt att göra det men..."

Och så här fortsätter intervjun.
Men jag är förvirrad, korkad man som man är. Jag trodde att kvinnor ville bli titade på, precis som vi män uppskattar trånande blickar. Varför annars har de kort-korta kjolar, pushup bh, litervis med smink, noggrant utvalda bikinis, trimmade och hårfria kroppar. Eller menar man nu att alla kvinnor egentligen är lesbiska? Och om så, vore det då mindre beklämmande med suktande blickar från andra lesbianer? I min dumma huvud råda total sammelsurium.

Så feminister (läs: icke-kvinnor) : vill ni bli tittade på eller inte? Och om så, hur länge får vi titta innan det anses vara att glo? Eller får vi glo? När vi får titta och när får vi glo? Vad får vi titta på? Får vi kommentera till vår vän vad vi just tittat eller glott på, eller måste vi behålla våra tankar i våra huvuden? Jag skulle gärna uppskatta ett tydligt regelverk för att inte riskera bli anmäld för kränkning eller sexuellt övergrepp. Det är nog så svårt att veta var gränsen för våldtäkt går då det tydligen räcker med att kvinnor kan ångra sig dagen efter för att det redan utförda knullet ska vara omoraliskt i efterhand. Nåväl, medan jag trycker i mig en karta Ipren kan väl ni könsförvirrad svänga ihop en ny, fristående, lagbok om "Lager, moral och övrigt tyckande av och för feminismen"
Citera
2015-07-23, 10:17
Medlem
aislings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Utan att ha en direktlänkning så får jag hänvisa till P4 Stockholms programsändning som gick nu på morgonen mellan omkring 0900 - 1000. I programmet tar de upp en så kallad incident där två unga flickor (22 år) har blivit tittade på (av män) på Eriksdalsbadets utebad. En av männen ska enligt utsago även ha sagt något, dock osäkert om så är fallet och vad som då ska ha sagts. Tittandet inträffade dock.

P4 gör vad Sveriges Radio alltid gör för feminismen: skämmer ut sig. P4's reporter åker och intervjuar pressansvarig för någonting som jag inte uppfattade. De båda kvinnorna raljerar fritt, helt utan att skämmas, jag drar några exempel:
"Detta problem med att män tittar på kvinnor tyvärr finns inte bara på badplatser, utan överallt i samhället."
"Men hur vet man skillnaden mellan att en man stirrar eller tittar på en kvina? -Ja det kan ju bara den drabbade avgöra."
"Ska man då polisanmälan om något sånt här händer och man känner sig kränkt? -Det är ju tyvärr inte olagligt att göra det men..."

Och så här fortsätter intervjun.
Men jag är förvirrad, korkad man som man är. Jag trodde att kvinnor ville bli titade på, precis som vi män uppskattar trånande blickar. Varför annars har de kort-korta kjolar, pushup bh, litervis med smink, noggrant utvalda bikinis, trimmade och hårfria kroppar. Eller menar man nu att alla kvinnor egentligen är lesbiska? Och om så, vore det då mindre beklämmande med suktande blickar från andra lesbianer? I min dumma huvud råda total sammelsurium.

Så feminister (läs: icke-kvinnor) : vill ni bli tittade på eller inte? Och om så, hur länge får vi titta innan det anses vara att glo? Eller får vi glo? När vi får titta och när får vi glo? Vad får vi titta på? Får vi kommentera till vår vän vad vi just tittat eller glott på, eller måste vi behålla våra tankar i våra huvuden? Jag skulle gärna uppskatta ett tydligt regelverk för att inte riskera bli anmäld för kränkning eller sexuellt övergrepp. Det är nog så svårt att veta var gränsen för våldtäkt går då det tydligen räcker med att kvinnor kan ångra sig dagen efter för att det redan utförda knullet ska vara omoraliskt i efterhand. Nåväl, medan jag trycker i mig en karta Ipren kan väl ni könsförvirrad svänga ihop en ny, fristående, lagbok om "Lager, moral och övrigt tyckande av och för feminismen"

Nu har jag inte hört programmet som du refererar till och du hörde det uppenbarligen inte heller fullt ut utan, som det verkar på din text, så har du tolkat innehåller efter lösryckta meningar. Men vi ponerar att det är som du säger. Varför vill du generalisera alla kvinnor (och/eller feminister som du ju ganska enkelt kan slå upp på wiki vad ordet egentligen betyder) i Sveriges åsikter och upplevelser till två 20-åriga tjejer. När fick dessa två veto att stå för resten av alla kvinnor i Sverige. Kan jag oxå välja ut två lösryckta halvtokiga män från tex Ring P1 och sedan hävda att de representerar alla män i Sverige och ställa alla andra män i Sverige till svars för deras åsikter?
Citera
2015-07-23, 10:22
Medlem
HighwayDelights avatar
Och var ska jag vända mig som "blir kränkt" av att folk i största allmänhet glor då?
Fan vilken jävla offerroll feministjävlar drar på sig hela tiden, de får väl gå omkring med en rulle silvertejp i fickan o tejpa igen ögonen på "DET HEMSKA PATRIARKATET SOM GLOOOOOOOOOOR", för alltid kommer de ju dragandes med samma infantila skit "patriarkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat"..

Jävla dumheter förfan!
Citera
2015-07-23, 10:29
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aisling
Nu har jag inte hört programmet som du refererar till och du hörde det uppenbarligen inte heller fullt ut utan, som det verkar på din text, så har du tolkat innehåller efter lösryckta meningar. Men vi ponerar att det är som du säger. Varför vill du generalisera alla kvinnor (och/eller feminister som du ju ganska enkelt kan slå upp på wiki vad ordet egentligen betyder) i Sveriges åsikter och upplevelser till två 20-åriga tjejer. När fick dessa två veto att stå för resten av alla kvinnor i Sverige. Kan jag oxå välja ut två lösryckta halvtokiga män från tex Ring P1 och sedan hävda att de representerar alla män i Sverige och ställa alla andra män i Sverige till svars för deras åsikter?

Att syssla med felciteringar eller medvetet rycka saker ur sitt sammanhang sysslar jag inte med. Vill inte sjunka till en feminists nivå. Det sorgliga är att hela intervjun var på samma nivå som mina referat
Vad wikipedia säger om feminism är jag helt ointresserad av. Feminister är och förblir är avart .
Men nej, jag låter inte dessa två 20-åriga snorungar representera hela tokkåren. Troligen är dessa två tjejer inte ens feminister, bara förvirrad av äldre feminister som försöker få dem att tro att de är feminister när de egentligen bara vill vara sig själva. Nej du, vad som får mig att lyfta upp intervjun som ett talande exempel är att både personen som ingår i intervjun har en maktposition, såväl producenten som gett tillåtelse för invervjun m.fl inblandade parter. Aldrig skulle P4 tillåta en SD:are att åka och intervjua en likasinnade SD:are och raljera fritt om niggers. Denna intervju är legitimerad av P4:a och ingen opponerar sig mot de galenskaper som utbyts.

Jag betalar en form av skatt för Sveriges Radio - ett opolitiskt sådant. Förvisso gav denna partiska intervju inte upphov till något agg, utan enbart skrattanfall på kontoret varpå nyfikna öron kom för att få överhöra vad som var så roligt följt av skratt i kör. Men för den avgift jag betalar för opartiskhet är det helt orimligt att denna form av extremt korkade feminism (tautologi) får förekomma. Men som sagt, kanske har jag förstått allting fel. Kanske hade dessa krokade feminister helt rätt! Det är fel av oss män att titta och eller glo på andra kvinnor. Så därför är jag ödmjuk och frågar: när, var och hur får vi titta på andra kvinnor? Inväntar med spänning svar på dessa till synes enkla frågor.
Citera
2015-07-23, 10:49
Medlem
Gubbskems avatar
Burkan kommer smygande.
Citera
2015-07-23, 10:51
Medlem
No.90-Kleists avatar
De får finna sig i att man får titta vart man vill i Sverige. I alla fall än så länge, det skulle knappast förvåna mig om förtryckarna stiftar lagar om det också. Dags för revolution?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in