2015-07-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nä värvad för att bredda truppen, ska fortfarande in en spelare för första linan.
tror jag inte stämmer. Känns konstigt att nyheten kom nästan samtidigt som MPS tackade nej för att testa i nhl igen. Då känns det som att han ska ersätta MPS och MPS lär väl knappast ha värvats som en breddspelare i så fall?
Tror fortfarande att Malmös Akilles häl blir tränaren, dom har en tränare med i princip noll erfarenhet från spel i högsta ligan.
Citera
2015-07-22, 11:01
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Tror inte att Mårts är en bra lösning. Tycker att det är fel att jämföra att vara landslagscoach med att träna ett klubblag, det är två helt olika saker som inte låter sig jämföras. Känns mer som en nödlösning i så fall.
Mårts har dock över tio säsonger som klubblagstränare. Han vet nog att det är skillnad.
Citera
2015-07-22, 11:12
Medlem
Dessutom har Mårts tränat HV tidigare även om det är över 10 år sedan. Han om någon borde ju veta vad den klubben har för krav. Nog för att det varit väldigt turbulent på sistone men jag vill inte räkna bort HV som guldkandidat om man nu anställer Mårts. Han är en av Sveriges mest framgångsrika tränare som det är nu. Hans meriter i landslaget talar för sig själv.
Citera
2015-07-22, 11:15
Medlem
Embas avatar
Citat:
Tror inte att Mårts är en bra lösning. Tycker att det är fel att jämföra att vara landslagscoach med att träna ett klubblag, det är två helt olika saker som inte låter sig jämföras. Känns mer som en nödlösning i så fall.

Jisses.

Mårts har tränat både Gnaget och VIK och har ett guld 2004 med HV71.

Nödlösning i mitt arsle. Mårts känner klubben, organisationen och är självklart ett av ledningens främsta alternativ.
Citera
2015-07-22, 14:38
Medlem
Citat:
tror jag inte stämmer. Känns konstigt att nyheten kom nästan samtidigt som MPS tackade nej för att testa i nhl igen. Då känns det som att han ska ersätta MPS och MPS lär väl knappast ha värvats som en breddspelare i så fall?
Tror fortfarande att Malmös Akilles häl blir tränaren, dom har en tränare med i princip noll erfarenhet från spel i högsta ligan.
Wallson och Anders Forsberg hade inte ens någon erfarenhet från seniorhockey.
Citera
2015-07-22, 16:05
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Wallson och Anders Forsberg hade inte ens någon erfarenhet från seniorhockey.
Men däremot coachade dem ett självspelande piano.
Citera
2015-07-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Däremot lyckades Hans Wallson vinna titlar. Anders Forsberg passar ju uppenbarligen inte som tränare.
Citera
2015-07-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Kanske ska låta spelarna i Malmö och HV ta lite ansvar själva då!
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Däremot lyckades Hans Wallson vinna titlar. Anders Forsberg passar ju uppenbarligen inte som tränare.
AF kan hjälpa till att utveckla spelare men vi sa ju redan innan han fick sparken från oss att han var en usel matchcoach.
Citera
2015-07-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Kanske ska låta spelarna i Malmö och HV ta lite ansvar själva då!
AF kan hjälpa till att utveckla spelare men vi sa ju redan innan han fick sparken från oss att han var en usel matchcoach.
Ja ni fick rätt. Det gick ändå rätt hyfsat hans första säsong i Modo men JÄVLAR vad passiv han är i båset. Han erkänner ju aldrig när det går dåligt heller.
Citera
2015-07-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja ni fick rätt. Det gick ändå rätt hyfsat hans första säsong i Modo men JÄVLAR vad passiv han är i båset. Han erkänner ju aldrig när det går dåligt heller.
"Ja det kanske blev 0-6 men jag tyckte ändå att spelet var helt okej!"

Att ni nu säger samma sak som vi gjorde då är ändå rätt mysigt, brukar gå tillbaka och läsa alla fb-kommentarer från tiden då han fick sparken bara för att få peka och skratta.
Citera
2015-07-22, 17:36
Medlem
Embas avatar
Hult/Davidsson har gått på semester. Så nog är det klart med tränare, eller iaf jävligt nära.

Olausson ryktas bryta med HV, gör Stillman det också?

HV går på is den 3 augusti och innan det ska staben ha presenteras enligt högsta ort.

Jag gissar på.

Headcoach: Mårts
Ass: Johan Åkerman/Stefan Örnskog
Citera
2015-07-22, 17:38
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Hult/Davidsson har gått på semester och det bör tyda på att allt är klart.

Olausson ryktas bryta med HV, gör Stillman det också?

HV går på is den 3 augusti och innan det ska staben ha presenteras enligt högsta ort.

Jag gissar på.

Headcoach: Mårts
Ass: Johan Åkerman/Stefan Örnskog
Vart kommer Mårts ryktet ifrån egentligen? Varför skulle han lämna Tre Kronor? Inte för att det hade gjort men något alls, men jag undrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in