2015-07-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Man vill ju inte vara tjatig eller dryg men vad fan händer i HV allvarligt talat? 21 juli är det nu och ännu har man ingen huvudtränare. Har aldrig varit med om detta tror jag. Är nästan beredd att höja ett varningens finger att man inleder försäsongen utan tränare.

Lite info jag ha fått ang tränarfrågan.

Per Mårts kommer ta över den info har jag fått. Den nyheten ska slå ut imorgon eller Torsdag har jag fått höra.
Grönborg kommer troligtvis ta över Tre kronor. Vem som tar över J-kronerna vet jag inte.

Detta är något ja fått från min källa. Förstår inte varför vänta med presentera tränaren.

Nån som ha nån källa på vad som händer med Stillman och Olusson?

Min källa hade rätt om Teemu Laine , få se hur mycket rätt han har nu.
Citera
2015-07-21, 23:23
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajsii
Lite info jag ha fått ang tränarfrågan.

Per Mårts kommer ta över den info har jag fått. Den nyheten ska slå ut imorgon eller Torsdag har jag fått höra.
Grönborg kommer troligtvis ta över Tre kronor. Vem som tar över J-kronerna vet jag inte.

Detta är något ja fått från min källa. Förstår inte varför vänta med presentera tränaren.

Nån som ha nån källa på vad som händer med Stillman och Olusson?

Min källa hade rätt om Teemu Laine , få se hur mycket rätt han har nu.

Det låter faktiskt inte helt otroligt, Mårts har låtit lite tveksam när det gäller fortsättning i 3-kronor.
Men är det bra för HV71?, jag tror så. Mårts må ha varit en fjant tidigare men växt upp en hel del och borde även kunna mästra HV71-divorna med rätt besättning bakom sig. om detta stämmer kommer laget att växa och vara en kandidat till topp-4
Citera
2015-07-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det låter faktiskt inte helt otroligt, Mårts har låtit lite tveksam när det gäller fortsättning i 3-kronor.
Men är det bra för HV71?, jag tror så. Mårts må ha varit en fjant tidigare men växt upp en hel del och borde även kunna mästra HV71-divorna med rätt besättning bakom sig. om detta stämmer kommer laget att växa och vara en kandidat till topp-4

Mårts är nog den rätta för Hv71.
En man som kan sätta ihop ett lag på bra sätt.
Få alla att känna att dom behövs.

Vi får helt enkelt se imorgon eller denna veckan ut vem dom presenterar!

Hoppas självklart på Mårts.
Citera
2015-07-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajsii
Mårts är nog den rätta för Hv71.
En man som kan sätta ihop ett lag på bra sätt.
Få alla att känna att dom behövs.

Vi får helt enkelt se imorgon eller denna veckan ut vem dom presenterar!

Hoppas självklart på Mårts.
Kan bli en bra lösning om nu dina uppgifter stämmer. Han är en erkänt duktig tränare och har gjort ett strålande jobb som förbundskapten såväl i juniorkronorna som i A-laget. Han har fått mycket oförtjänt skit genom åren kan jag tycka. Han är inte så värst rolig och han är lite naiv i sin coachning men hans meriter kan INGEN ta ifrån honom. Hv kan säkert hamna på fötter med honom vid rodret.
Citera
2015-07-21, 23:58
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Kan bli en bra lösning om nu dina uppgifter stämmer. Han är en erkänt duktig tränare och har gjort ett strålande jobb som förbundskapten såväl i juniorkronorna som i A-laget. Han har fått mycket oförtjänt skit genom åren kan jag tycka. Han är inte så värst rolig och han är lite naiv i sin coachning men hans meriter kan INGEN ta ifrån honom. Hv kan säkert hamna på fötter med honom vid rodret.
Lär ju kosta HV skjortan får man ju hoppas på också. Dom har väl redan 2-3 tränare på avlöningslistan dessutom.
Törs man sparka Mårts i januari om resultaten inte passar sponsorerna?
Citera
2015-07-22, 01:57
Medlem
Citat:

Ja. Han är nog den rätta tränaren för Hv.
Få se nu i dagarna om dom lyckas ro dit han.

Undra vilka han sätter ISÅFALL vid sin sida?
Citera
2015-07-22, 08:47
Medlem
Varför nappar inte någon SHL-klubb på Tim Wallace? Tycker han visade i Örebro att han bland annat har ett avslut man gärna har i sin roster.
Citera
2015-07-22, 08:49
Medlem
J.R.s avatar
Luleå väntar med att ta in Rajala i landet/laget till SHL börjar. Fast CHL- och träningsmatcher utomlands kan han vara med i.

Citat:
Rajala gick på ett artistkontrakt med Karlstadsklubben och då måste han vara ute ur Sverige i sex månader om det ska vara giltigt.
– Det är det som gäller. Vi har valt att göra så med respekt för Färjestad så att klubben inte åker på en skattesmäll, säger Lars ”Osten” Bergström.
Men det innebär att stjärnan kan komma in i landet först den 17 september – samma dag som Luleå Hockey spelar SHL-premiär mot mästarlaget Växjö Lakers på bortaplan.
Citera
2015-07-22, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spratte
Varför nappar inte någon SHL-klubb på Tim Wallace? Tycker han visade i Örebro att han bland annat har ett avslut man gärna har i sin roster.

Ja, jag gillar Wallace. Dessutom är han en nyttig spelare även när det inte riktigt funkar poängmässigt. Misstänker att han inte ses som tillräckligt bra spets för top6 samtidigt som han är för dyr att ha någon annanstans.
Citera
2015-07-22, 09:03
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Luleå väntar med att ta in Rajala i landet/laget till SHL börjar. Fast CHL- och träningsmatcher utomlands kan han vara med i.

Äh låt Färjestad få en skattesmäll!
Citera
2015-07-22, 09:49
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Äh låt Färjestad få en skattesmäll!

Det skulle nog vara Luleå som fick ta den räkningen till sist ändå, via Rajala. Vore konstigt om man inte skrev avtalet med spelaren på det sättet.
Citera
2015-07-22, 10:16
Medlem
Tror inte att Mårts är en bra lösning. Tycker att det är fel att jämföra att vara landslagscoach med att träna ett klubblag, det är två helt olika saker som inte låter sig jämföras. Känns mer som en nödlösning i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in