2015-07-21, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Jag tror att det är stor sannolikhet att Grekland kommer att dras i krig före eller senare (med tanke på det sista tiden och deras situation som det ser ut). Iran har inte många vänner i Europa men dem har tillräckligt mycket olja för att rädda hela Europas ekonomi (men främst Greklands). Om Grekland ger sig på Iran? Inte omöjligt. Tiden kommer att visa.
Hur ska de ha råd med det?
Citera
2015-07-21, 22:33
Medlem
Citat:
Jag tror att det är stor sannolikhet att Grekland kommer att dras i krig före eller senare (med tanke på det sista tiden och deras situation som det ser ut). Iran har inte många vänner i Europa men dem har tillräckligt mycket olja för att rädda hela Europas ekonomi (men främst Greklands). Om Grekland ger sig på Iran? Inte omöjligt. Tiden kommer att visa.

Synd att jag antagligen inte får uppleva att glädjas åt att du har fel.

Det är det tråkiga med er domedagsprofeter... Att man aldrig får möjlighet att ta ut sin glädje åt era misslyckade profetior....
Ni hoppar ju iofs ändå bara till nästa, oavsett. Så det är ett meningslöst projekt.
Citera
2015-07-22, 14:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja nog är vi ett gäng smutstrasor allt

1/ I perspektivet av cirkelargumenterande Gudomlig etik? Cirkelargument är inte mycket att komme till marknaden med.

Eller:

2/ Nån annan liknande objektiv eller "absolut" etik?
Citera
2015-07-22, 14:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag tror att det är stor sannolikhet att Grekland kommer att dras i krig före eller senare (med tanke på det sista tiden och deras situation som det ser ut). Iran har inte många vänner i Europa men dem har tillräckligt mycket olja för att rädda hela Europas ekonomi (men främst Greklands). Om Grekland ger sig på Iran? Inte omöjligt.

Citat:
Tiden kommer att visa.

Anser du inte att den sista mening ovan är den mest funktionella för HELA profetia-grejen?

Om inte ... varför?
Citera
2015-07-22, 16:31
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Synd att jag antagligen inte får uppleva att glädjas åt att du har fel.

Det är det tråkiga med er domedagsprofeter... Att man aldrig får möjlighet att ta ut sin glädje åt era misslyckade profetior....
Ni hoppar ju iofs ändå bara till nästa, oavsett. Så det är ett meningslöst projekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Anser du inte att den sista mening ovan är den mest funktionella för HELA profetia-grejen?

Om inte ... varför?

Jag skrev vad jag personligen tror kan hända (beroende på vissa omständigheter).

Antikrist ankomst däremot, är något som bekräftas i skriften och det bekräftas av många profetior bland Guds församling den senaste tiden. Detta kommer att garanterat drabba världen mycket snart.
Så som Johannes döparen förberedde vägen åt Jesus Kristus, har djävulen förberett världen för Antikrist som skall ta över. Många är omedvetet demoniserade genom massmedia (spel, filmer, musik, tv program av omoraliska slag, osv). Saker som var olämpliga, förbjuda och även brottsliga tidigare, är idag normen i samhället.
På sista tiden blir den en gång i tiden kristna Europa med kristna värderingar, allt mer fientlig mot Bibelns Gud, mot kristen moral och livssyn (det är t.ex. helt ok med följande: abort, homosexuella äktenskap och att homosexuella adopterar barn, ok med könsbyte osv, osv). Homosexualitet i Europa, har idag frihet som aldrig tidigare. Varför? Där man inte respekterar Gud, där sker laglöshet. Allt fler ministrar/ledare är ateister och strider mot Gud. Och varför så mycket hat mot Rysslands Putin? Kanske för att han trorHerren Gud (och har erkänt detta i sitt tal)? Kanske för att han är emot homosexualitet och dess propaganda? Ryssland har inte förnekat Gud än så länge. Inte konstigt att Putin är världens mäktigaste ledare med en militär styrka som skulle kunna lägga under sig hela Europa. Jag blir inte förvånad om Gud straffar europeiska länder genom Putin och sedan när man läser i GT så har ju Gud straffat folket genom andra kungar. Just nu är det enbart ekonomiskt krig som råder mellan Ryssland och EU..
Citera
2015-07-22, 16:42
Medlem
HasseBanans avatar
Allting tyder på det. Den ökande ateismen och föraktet mot Gud och förnekandet av Guds existens. Att den falska religionen Islam får ett allt större inflytande och större makt. I västvärlden sexuell lössläppthet, oärlighet och egoism, samt att människor tror sig stå över Gud och guds lagar. Folk har tappat empatin med sina medmänniskor och tänker mer och mer bara på sig själva. Användningen av alkohol och droger för att döva sina sinnen och stå ut med tillvaron överhuvudtaget. När inte en tro på Gud finns, litar man till kemiska stimulantia för att må bättre och höja sitt ego och självförtroende. Jakten på pengar och framgång på bekostnad av andra. Girigheten, ja allt som hör den moderna västerländska livsstilen till.

Men vi har blivit blinda för det och tänker knappt ens på det. Och färre och färre vill ta till sig det som står i Bibeln. I skydd av vetenskapen förnekar man guds existens och försöker alltid hitta "logiska" och "rationella" förklaringar på allting. Inte för att man i grunden tror att vetenskapen alltid har rätt, utan för själva nöjet att kunna sparka gudstroende i ansiktet med vetenskapliga förklaringar.
Citera
2015-07-22, 16:57
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Antikrist ankomst däremot, är något som bekräftas i skriften och det bekräftas av många profetior bland Guds församling den senaste tiden. Detta kommer att garanterat drabba världen mycket snart.
.

Nej, antikrists ankomst bekräftas inte i bibeln. Bibeln kan ju naturligtvis inte bekräfta sig själv, det blir ett cirkelargument.
Och som säkert nämnts tidigare; detta har kristna trott i tvåtusen år. Lustigt hur alla tror att antikrist kommer att komma under just deras egen livstid. Sällan nån som säger att han kommer om hundra år.
Som det har visat sig har alla haft FEL hittills och möjligheten till att även du har det antar bysantinska proportioner.
Citera
2015-07-22, 17:05
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Allting tyder på det. Den ökande ateismen och föraktet mot Gud och förnekandet av Guds existens. Att den falska religionen Islam får ett allt större inflytande och större makt. I västvärlden sexuell lössläppthet, oärlighet och egoism, samt att människor tror sig stå över Gud och guds lagar. Folk har tappat empatin med sina medmänniskor och tänker mer och mer bara på sig själva. Användningen av alkohol och droger för att döva sina sinnen och stå ut med tillvaron överhuvudtaget. När inte en tro på Gud finns, litar man till kemiska stimulantia för att må bättre och höja sitt ego och självförtroende. Jakten på pengar och framgång på bekostnad av andra. Girigheten, ja allt som hör den moderna västerländska livsstilen till.

Men vi har blivit blinda för det och tänker knappt ens på det. Och färre och färre vill ta till sig det som står i Bibeln. I skydd av vetenskapen förnekar man guds existens och försöker alltid hitta "logiska" och "rationella" förklaringar på allting. Inte för att man i grunden tror att vetenskapen alltid har rätt, utan för själva nöjet att kunna sparka gudstroende i ansiktet med vetenskapliga förklaringar.

Halledudane då. Känner du dig sparkad i ansiktet av vetenskapliga förklaringar? Om du vill kan vi säga att det är Tor som skapar åskan, om det får dig att må bättre. Elaka vetenskapsmän som försöker hitta logiska förklaringar på allt bara för att sätta dit troende. Eller? Är du så jävla insnöad så du tror att drivkraften bakom vetenskapliga undersökningar är att sätta dit patetiska bakåtsträvare som dig?
Det är väl förbannat bra att färre och färre vill ta till sig de bibliska förklaringsmodellerna, adam & eva och universums tillblivelse på sex dagar etc etc är ju rena idiotierna.
Citera
2015-07-22, 17:12
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Halledudane då. Känner du dig sparkad i ansiktet av vetenskapliga förklaringar? Om du vill kan vi säga att det är Tor som skapar åskan, om det får dig att må bättre. Elaka vetenskapsmän som försöker hitta logiska förklaringar på allt bara för att sätta dit troende. Eller? Är du så jävla insnöad så du tror att drivkraften bakom vetenskapliga undersökningar är att sätta dit patetiska bakåtsträvare som dig?
Det är väl förbannat bra att färre och färre vill ta till sig de bibliska förklaringsmodellerna, adam & eva och universums tillblivelse på sex dagar etc etc är ju rena idiotierna.
Kan jag då lugnt påstå att är lika idiotiskt som att se på teorin att universum skapades i en sjujävla smäll ur tomma intet.Där allt hamnade så inåt helvetet perfekt.
Ungefär som att pang och solen samt månen och jorden hamnade i perfekt position till varandra.
Kan inte se det som en idiotisk teori men en teori bland Guds teorin.
Citera
2015-07-22, 17:16
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Kan jag då lugnt påstå att är lika idiotiskt som att se på teorin att universum skapades i en sjujävla smäll ur tomma intet.Där allt hamnade så inåt helvetet perfekt.
Ungefär som att pang och solen samt månen och jorden hamnade i perfekt position till varandra.
Kan inte se det som en idiotisk teori men en teori bland Guds teorin.

Vilken teori är det?
Citera
2015-07-22, 17:19
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Vilken teori är det?
Vilken av dem menar du? Big Bang förklaringen eller Guds skapelse förklaring?
Båda låter otroligt orimligt för mig men inte idiotiskt.
Att något som universum med all dess komplexitet skall endast ha kommit till genom en slags slumpartad smäll där tiden kastades ut ur rummet så att säga, kan för mig låta vansinnigt men jag kallar definitivt inte någon för idiot för det.
Båda kan vara rätt Men båda kan även vara fel.
Citera
2015-07-22, 17:33
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Vilken av dem menar du? Big Bang förklaringen eller Guds skapelse förklaring?
Båda låter otroligt orimligt för mig men inte idiotiskt.
Att något som universum med all dess komplexitet skall endast ha kommit till genom en slags slumpartad smäll där tiden kastades ut ur rummet så att säga, kan för mig låta vansinnigt men jag kallar definitivt inte någon för idiot för det.
Båda kan vara rätt Men båda kan även vara fel.

Big Bang teorin säger inte att allt kom ifrån ingenting, den säger att det kom från en väldigt liten och tät punkt. Vad som fanns innan punkten eller var punkten kom ifrån omfattas inte av teorin.

Skillnaden på BB och en religiös förklaring är att man kan vetenskapligt bevisa åtminstone delar av BB emedan gudsteorin bara är fria fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in