Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Synd att jag antagligen inte får uppleva att glädjas åt att du har fel.
Det är det tråkiga med er domedagsprofeter... Att man aldrig får möjlighet att ta ut sin glädje åt era misslyckade profetior....
Ni hoppar ju iofs ändå bara till nästa, oavsett. Så det är ett meningslöst projekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Anser du inte att den sista mening ovan är den mest funktionella för HELA profetia-grejen?
Om inte ... varför?
Jag skrev vad jag personligen
tror kan hända (beroende på vissa omständigheter).
Antikrist ankomst
däremot, är något som
bekräftas i
skriften och det bekräftas av många
profetior bland
Guds församling den
senaste tiden. Detta kommer att
garanterat drabba världen mycket
snart.
Så som Johannes döparen förberedde vägen åt Jesus Kristus, har djävulen förberett
världen för Antikrist som skall ta över. Många är
omedvetet demoniserade genom
massmedia (spel, filmer, musik, tv program av omoraliska slag, osv). Saker som var olämpliga, förbjuda och även brottsliga tidigare, är idag
normen i samhället.
På sista tiden blir den en gång i tiden
kristna Europa med kristna värderingar, allt mer
fientlig mot Bibelns
Gud, mot
kristen moral och
livssyn (det är t.ex. helt ok med följande: abort, homosexuella äktenskap och att homosexuella adopterar barn, ok med könsbyte osv, osv). Homosexualitet i Europa, har idag frihet som aldrig tidigare.
Varför? Där man inte respekterar Gud, där sker laglöshet. Allt fler ministrar/ledare är
ateister och strider mot Gud. Och
varför så mycket
hat mot Rysslands
Putin? Kanske för att
han tror på
Herren Gud (och har
erkänt detta i sitt tal)? Kanske för att han är
emot homosexualitet och dess propaganda? Ryssland har
inte förnekat Gud än så länge. Inte konstigt att Putin är världens mäktigaste ledare med en militär styrka som skulle kunna lägga under sig hela Europa. Jag blir inte förvånad om Gud
straffar europeiska länder
genom Putin och sedan när man läser i GT så har ju Gud straffat folket genom andra
kungar. Just nu är det enbart ekonomiskt krig som råder mellan Ryssland och EU..