2013-01-15, 18:22
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Som sagt, kolla min edit på min senaste post så får du se på "fakta". Gehenna har alltid varit känt för att vara en plats som Gud har förberett för Satan och hans fallna änglar där dom ska bli torterade. Det är även där alla ni ateister och katoliker kommer att hamna. Såvida ni inte har Jesus..

Ja det är ju bra att du vet var vi kommer hamna, då tackar jag så mycket för upplysningen, herr Troll.
Citera
2013-01-15, 18:23
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Ja det är ju bra att du vet var vi kommer hamna, då tackar jag så mycket för upplysningen, herr Troll.

Så lite så!
Citera
2013-01-15, 18:25
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Vad är det som gör mig "totalt ignorant" ?

Att ni katoliker anser att syndaren Maria ÄR Gud?
Eller för att Bibeln säger att Gehenna är platsen där alla icke-troende hamnar?
Ja det förstnämnda är naturligtvis helt fel och tror du verkligen det så är du totalt ignorant.
Citera
2013-01-15, 18:26
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Ja det förstnämnda är naturligtvis helt fel och tror du verkligen det så är du totalt ignorant.

Verkar ju inte bättre, då ALLA sanna katoliker tillber Maria. Även fast Jesus själv sa att det är Han som är enda vägen till Fadern, så väljer ändå katolikerna att tillbe Maria som bara var en syndare..

Om du inte är en av dom katolikerna så är jag glad för din skull, för Jesus är den enda vägen!
Citera
2013-01-15, 18:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Från början så var skapelsen perfekt.

Enligt dina "det är bara så" premisser.

Citat:
Men efter syndafallet....

Vilket 'syndafall'? Refererar du till det anti-fascistiske upproret som beskrivas i gen # 3?

Citat:
.....så kom döden och synden in i världen och alla människor ärver en original synd. Om du vill kalla det för "regler" så är det Jesus som har skrivit "reglerna".

Kalla författaren till reglerna för 'gud' eller Jesus om du vill. Din semantiska akrobatik betydar ingenting för mig, varemot innehållet i reglerna är väsentliga i ett existentiellt/teologisk perspektiv.

Citat:
Du har fortfarande en FRI VILJA, vilket är frihet.

Fri vilja i viss omfattning, jag kan inte trotsa naturlagarna. Men däremot kan jag välja bort imaginära mytologier, och ännu har ingen blixt bestraffat mig för detta.

Citat:
Väljer du att inte erkänna Jesus så får du ta konsekvenserna.

Konsekvenser som med exakt 99,997% sannolikhet inte är realistiska, men endast figment av din fantasi.

Citat:
Inte för att hota dig, men det är bara sanningen.

Javisst, "det är bara så" sanningen.

Citat:
Det är du själv som väljer din evighet efter detta livet..

Det vet jag, men premisserna för MITT val skall inte vara DIN blinda dogmatism.
Citera
2013-01-15, 18:35
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Enligt dina "det är bara så" premisser.

Vilket 'syndafall'? Refererar du till det anti-fascistiske upproret som beskrivas i gen # 3?

Kalla författaren till reglerna för 'gud' eller Jesus om du vill. Din semantiska akrobatik betydar ingenting för mig, varemot innehållet i reglerna är väsentliga i ett existentiellt/teologisk perspektiv.

Fri vilja i viss omfattning, jag kan inte trotsa naturlagarna. Men däremot kan jag välja bort imaginära mytologier, och ännu har ingen blixt bestraffat mig för detta.

Konsekvenser som med exakt 99,997% sannolikhet inte är realistiska, men endast figment av din fantasi.

Javisst, "det är bara så" sanningen.

Det vet jag, men premisserna för MITT val skall inte vara DIN blinda dogmatism.

Inte enligt mina premisser.
Enligt Guds premisser.

Du ska få se! Men då är det för sent för din del
Citera
2013-01-15, 18:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Menar du endast fysisk våld? För pådyvling ... som du försökar dig på ... är en form av psykisk våld.

Citat:
Ursprungligen postat av Hotshot777
Det är fullt lagligt att säga vad man vill.

Inom vissa gränser, ja. Men att jag påstår att pådyvlande är ett försök på psykisk tvång ledar inte till din stolliga strawman här:

Citat:
Du är förstås inte ensam om din önskan att ta bort yttrandefriheten, dina ateist-kompisar Stalin och Mao hade ju samma skruvade uppfattning om 'rättvisa'.

Jag FÖRESPRÅKAR faktisk gnällighet, kverulanteri och kritik av i stort sett alla lagliga typer.

Citat:
Men idag finns fortfarande yttrandefrihet i Sverige så du får finna dig i att höra andras åsikter om du är på ett allmänt forum

Jag minns inte att ha gett uttryck för att någon borde lämna debatten, men däremot ställar jag ofta krav på saklighet, kunnighet och kompetens .... och kan bli något 'frän' i tonen omkring det.

Du spelar på offer-rollen nu.
Citera
2013-01-15, 18:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Inte enligt mina premisser. Enligt Guds premisser.

Du flyttar bara målstolperna, men det är fortfarande innehållet i reglerna som intresser mig. Inte ditt semantiska slingrande för att omfokusera från vad jag anser vara det essentiella.

Citat:

Alltså et hot.
Citera
2013-01-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotshot777
Och hur många versioner av kristendomen har en 'våldsam tvist'? 0.00001% av alla kristna kanske?

Fundamentalistiska kristna är inte våldsamma, vilket du hade vetat om du hade förstått vad fundamentet i Kristendomen är. Säg mig, på vilket sätt är fundamentalistiska kristna våldsamma?

Jag vet inte hur många kristna det finns i världen. Och även om det är 0.00001% som är galningar, kan de ändå åstadkomma stor skada.
Citera
2013-01-15, 18:57
Medlem
Norpheuss avatar
Kan någon bemöda sig med att göra en lista över vad bibeln utmärkte som tecken för undergången?

Citat:
Du befinnar dig på ett forum där religions-kritik är 'policy'. Har du förslag till ändringer finns metatråden överst på religions-indexet.
Jag har inte; är den trådrelevant?
Irrelevant pop-psykologi.
Nej ..... Och varför klagar du inte på teismens ständiga klichée-upprepninger?
Med 'gud' som drivande kraft?
Visst finns den risken och av den anledningen, men om du hade läst tråden mera noggrannt då ville du ha bemärkt att jag .... en av dom hemska ateisterna ... nyligen hade liknande betraktninger om detta domedags-perspektiv.

Eftersom ditt inlägg inte har något att göra med bibliska tolkningar av undergången är ditt inlägg OT-rapporterat.
Citera
2013-01-15, 19:03
Medlem
Citat:
Inte enligt mina premisser.
Enligt Guds premisser.

Vänta nu, om det hade funnits ett helvete, så hade du varit glad att se honom där? Vilken snäll människa.
Citera
2013-01-15, 19:04
Medlem
Hotshot777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Jag vet inte hur många kristna det finns i världen. Och även om det är 0.00001% som är galningar, kan de ändå åstadkomma stor skada.

Så du har inga exempel på kristna fundamentalister som har 'åstakommit stor skada' men du känner ändå att några kristna som skriver om profetia på flbk är ett hot?

Jag kan nämna ett terrordåd av kristna fundamentalister och det är abortklinik bombningar i USA. Där dog dock bara en handfull personer och det är det enda kristna terrorn jag kommer på. Ateister som Brievik och Mcveigh har ju orsakat otroligt mycket mer död.

Men varför är kristna fundamentalister ett så stort hot, du har fortfarande inte visat något stöd för ditt hat och intolerans mot kristna. Dina tankar är inte särskilt långt borta från nazisternas, skylla på ett folkslag/religion och hitta på falska anklagelser om att de är farliga och våldsbenägna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in