2015-07-14, 19:02
Medlem
StatsvetarGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Finns det något att tyg att "ta av" innanför ärmen så självklart. Annars nej. Hur kort är den? Vad fick du ge gör den btw
Ja, det finns att ta av, så det är ju bra
Den går någon, kanske två, decimeter nedanför knäna och jag gav nästan 300 usd för den.
Citera
2015-07-14, 19:08
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatsvetarGunnar
Ja, det finns att ta av, så det är ju bra
Den går någon, kanske två, decimeter nedanför knäna och jag gav nästan 300 usd för den.

Trevligt! Bra köp Gå till en skräddare och få det fixat
Citera
2015-07-22, 16:37
Medlem
Jag söker en blogg som tidigare varit postad i tråden. Har sökt, men kan inte hitta den. Bloggen drivs av en kvinna som är runt 50-60 år och hennes liv i New England
Citera
2015-07-22, 16:48
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
Jag söker en blogg som tidigare varit postad i tråden. Har sökt, men kan inte hitta den. Bloggen drivs av en kvinna som är runt 50-60 år och hennes liv i New England

Du kanske tänker på Muffy Aldrich? http://www.saltwaternewengland.com/
Citera
2015-07-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewBernard
Du kanske tänker på Muffy Aldrich? http://www.saltwaternewengland.com/

Precis, denna! Tack.
Citera
2015-07-26, 03:37
Medlem
Ska börja högskola om några veckor och vill i samband med det börja med Preppy-stilen. Tänker gå i oxford skor, chinos, skjorta/piké och alternera med sneakers, jeans, skjorta/piké. Bör man ha något överplagg till detta nu när det är så varmt? Något annat plagg jag "bör" använda?

På sen höst/vinter, hur förändras klädvalet då?

E: Kan tänka mig att det är manchesterbyxor, mörkare chinos och duffel som gäller under höst/vinter.

E2: Kommer nog byta ut duffel till en tweed jacket istället. Chelsea boots, manchesterbyxor, skjorta och tweed jacket en bra höst/vinter kombo?
Senast redigerad av NeverEverGiveUp 2015-07-26 kl. 03:53.
Citera
2015-07-26, 07:46
Medlem
ApaOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverEverGiveUp
Ska börja högskola om några veckor och vill i samband med det börja med Preppy-stilen. Tänker gå i oxford skor, chinos, skjorta/piké och alternera med sneakers, jeans, skjorta/piké. Bör man ha något överplagg till detta nu när det är så varmt? Något annat plagg jag "bör" använda?

E: Kan tänka mig att det är manchesterbyxor, mörkare chinos och duffel som gäller under höst/vinter.

E2: Kommer nog byta ut duffel till en tweed jacket istället. Chelsea boots, manchesterbyxor, skjorta och tweed jacket en bra höst/vinter kombo?
Du behöver inte följa preppy klädkoden slaviskt, gå efter eget smak och tycke också

Gå i Oxfords på vardagen känns väldigt märkligt, då det är väldigt formella skor. Skaffa istället seglarskor/loafers att ha nu under sommaren iaf, sen på hösten och vinter så kan du väl gå i några varmare sneakers eller chelsea boots kanske? Om du ska följa slaviskt så är det Bean boots som gäller...
Tweed jacka känns också väldigt formellt och löjligt för vanlig skoldag, manchester byxor är väl inte ens preppy?

Du måste väl ändå använda pullovers? I glada färger, snyggt och svårt att se hur du skulle se preppy ut annars.

Skjortorna ska vara OCBD.
Senast redigerad av ApaOnCrack 2015-07-26 kl. 08:02.
Citera
2015-07-26, 11:22
Medlem
Chefjhns avatar
Citat:
Vilka oxfordskor har du i åtanke ?
Överplagg hade ju jag haft då det ofta är kallt på morgonen, även nu på sommaren.

Citat:
Lokalerna på min skola är inte speciellt varma. Så en tröja är inte fel. Men det behöver inte vara den tjockaste av ulltröjor, såklart .

Citat:

Ja, varför inte?
Citera
2015-07-26, 13:49
Medlem
banan-pyjamass avatar
Citat:

En väldigt klassisk preppy/ ivy- sko som funkar året om är ju longwing brouges, och på sommaren är loafers ett bra val!

Precis som Chefjhn tror jag att ett par stickade tröjor är en klok investering, om det blir för varmt är det trots allt bara att ta av den!
I övrigt tycker jag det låter väldigt stiligt!
Citera
2015-07-26, 14:39
Medlem
Rippless avatar
Citat:

Det är kul att du vill uppgradera din dresscode men att följa preppy-stilen ordagrant är långt ifrån preppy. Kör på chinos, jeans och uddabyxor ihop med skjortor, pullovers, kabelstickade tröjor, ulltröjor. På fötterna är loafers bäst på sommarhalvåret, brogues på vintern (även ett par chelsea boots) med gummisula är väl att föredra. Men försök att ha det du själv anser är snyggt och tänk inte "är detta preppy?" när du står inför ett köp.
Citera
2015-07-27, 18:38
Medlem
AndrewBernards avatar
Surfade runt och hamnade på r/navyblazer, som bara i sig är rätt trevligt, där jag fann The Official Preppy Handbook och Take Ivy som pdf, enjoy!
Citera
2015-07-29, 00:50
Medlem
Jag vet inte om detta är rätt tråd att skriva i för detta ändamål, men vilka färger är preppy när man talar om höstmode? Bottle Green är ju en klassisk höstfärg, men finns det några andra färger som "rakt av" kan anses vara preppy om vi talar om pullovers till exempel?

Överlag så är ju ljusgul, babyrosa, babyblå och liknande sådana färger som åtminstone jag själv anser höra till sommaren, även om dessa färger givetvis går an på en OCBD året runt, men när vi talar om höstens inköp av pullovers så söker jag lite råd i färgdjungeln.

Kan ni leda mig ut ur djungeln med några färgkoder, sett ur ett preppyperspektiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in