2023-02-24, 12:04
Medlem
Litetmongobarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren
Tittar på duffel. Vilken färg ska man ta? Det är Gloverall Monty jag tittar på. Den kamelärgade ser mest klassisk ut. Men hur går den ihop med khakifärgade chinos? Risk för att det är för lika färger va? Den chinosfärgen ändå vanligast om man är preppy. Marinblå känns för fegt.

Hur är marinblått mer "fegt" än kamel?
Citera
2023-02-28, 11:52
Medlem
nullums avatar
Citat:
Tittar på duffel. Vilken färg ska man ta? Det är Gloverall Monty jag tittar på. Den kamelärgade ser mest klassisk ut. Men hur går den ihop med khakifärgade chinos? Risk för att det är för lika färger va? Den chinosfärgen ändå vanligast om man är preppy. Marinblå känns för fegt.

Personligen föredrar jag mörkare jackor. Marinblå, mörkgrå eller mörkgrön är de jag hade spanat in på. Jag hade själv en marinblå duffel när det begav sig.
Citera
2023-02-28, 12:01
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:

Beror på årstid. Utgå från duffeln/rocken. Mörkt vintertid och ljust vår-höst. Khakibyxor skulle jag kört med marinblå överdel, funkar oavsett årstid. Tvärtom med ljus överdel, mörka byxor.
Citera
2023-03-04, 11:00
Medlem
Vad säger ni om en beige baracutajacka och skotskrutiga byxor? Helst gröna. Ser det ut som man kommer eller är på väg till golfbanan om man rockar det?

Vet inte hur jag ska göra med duffeln. Dom kamelhårsfärgade är såååå mycket snyggare än marinblå. Men så vill jag inte ju behöva göra avkall på mitt chinosbärande. Är det verkligen meningen att man ska ha tvåå dufflar bara för att man vill ha khakichinos ena dagen?

När det nu börjar gå mot vår så är jag nyfiken på era preppiga vår och sommarutstyrslar så vad kör ni nu näär det börjar bli varmare?
Citera
2023-03-04, 20:54
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Vad säger ni om en beige baracutajacka och skotskrutiga byxor? Helst gröna. Ser det ut som man kommer eller är på väg till golfbanan om man rockar det?

Vet inte hur jag ska göra med duffeln. Dom kamelhårsfärgade är såååå mycket snyggare än marinblå. Men så vill jag inte ju behöva göra avkall på mitt chinosbärande. Är det verkligen meningen att man ska ha tvåå dufflar bara för att man vill ha khakichinos ena dagen?

När det nu börjar gå mot vår så är jag nyfiken på era preppiga vår och sommarutstyrslar så vad kör ni nu näär det börjar bli varmare?
Bomber i skinn, skjortjacka i manchester och trench/rock. Duffel är lite för kånken för mig.
Citera
2023-04-15, 10:21
Medlem
I mailen fick jag reklam om en kommande lansering av en kollektion där LL Bean samarbetat med Beams. Är så jädra taggad inför det asså!
Citera
2023-06-28, 01:30
Medlem
Preppy är en stil som aldrig går ur tiden! Den är tätt sammanlänkan med vit överhöghet. Nu har norrmännen tagit till sig den vita överhögheten via Svärje! LEve Svärje, leve den vita rasen! Leven chinosen!

Citat:
Ljusa byxor och vita skjortor överallt. Det är världsstjärnan Robbie Williams intryck efter en helg i Oslo.

– Robbie har helt rätt. De är överallt. Jag sitter i mina chinos just nu, säger Anders Kemp, stilskribent och reportagechef på norska Dagens Näringsliv

Citat:
”Otroligt påverkade av Sverige”

Observationen har rönt stor uppmärksamhet i Norge och Anders Kemp tycker att den är mitt i prick.

– Det är en ”perfect storm” för chinos just nu. Det man kallar en soss (snobb eller brat) är tillbaka i stilbilden här. Alla 15-16-åringar har lösa vita chinos i linne. Samtidigt kastar vanliga kontorsmän kavajen och går med ljusblå skjorta och beigea chinos. Lägg till att hipsterstilen gått in i en preppy-period.

Preppy 4 ever!
Citera
2023-08-05, 12:13
Medlem
Börjar ni känna er förväntansfulla inför hösten? Man känner liksom att nu är det inte länge kvar då man kan ta fram tweeden och rockarna och alla härliga ull-plagg. Raggsockor och halsdukar och sånt där. Hösten är den officiella preppy-årstiden. Det är sen gammalt.

Kanske någon missledd person anser att sommaren är den riktiga preppyårstiden men det vill jag inte hålla med om och om man läser på preppyforum på internet så verkar dom flesta hålla med mig om att hösten är den främsta och bästa preppyårstiden.
Citera
2024-02-05, 20:03
Medlem
Kanastras avatar
Finns det nån speciell kedja i Sverige som är lite mer inriktat på preppy? Nån som finns i typ varje köpcentrum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in