2015-06-24, 12:53
Medlem
Goldwaters avatar
Det tråkiga sommarvädret har gjort att shortsen och pikétröjorna inte kommit till användning, i indignation har jag istället köpt på mig en del plagg till hösten och vintern. Tycker garderoben börjar arta sig ganska väl men saknar en (marinblå) blazer/club blazer. Tycker det är litet svårt att finna något lämpligt faktiskt. Har nu kikat på denna: http://www.ctshirts.co.uk/mens-outerwear/mens-blazers-%26-jackets/Navy-textured-wool-Classic-fit-blazer?q=5fuhg4||bl056nav|||||||||||||
Är lite osäker på CTs classic fit. Är ganska tunn men med hyfsat långa armar så risken är att den blir för stor kring bysten men något kort kring ärmarna. Något som har denna eller en CT blazer och kan uttala sig om kvalité och hur den upplevs vid användning?
Citera
2015-06-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banan-pyjamas
Skjortorna i slim fit är tajta, inte särskilt mycket löst tyg.

En sak man kan göra för att skjortan inte ska bli pösig är att i ryggen på skjortan göra ett veck med det överflödiga tyget i vardera sida av ryggen. Vet att oxfordclothbuttondown.com skrev om det någon gång, men sidan verkar ligga nere för tillfället.

"Regular" är tightare än RL slim fit. Slimfitten lär vara ålskinn.
Citera
2015-06-25, 12:33
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Är det någon som har erfarenhet av Uniqlo? Tänkte beställa hem ett par basplagg därifrån, har bara en skjorta och den är definitivt prisvärd men tänkte mer på oxfordskjortor, spread collars, kavajer, merinoulltröjor och så vidare.
Hur tänkte du beställa? De skickar väl inte till Sverige? Edit: Det gör de tydligen! Äntligen!

Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Det jag tänkt köpa är basplagg som OCBD och någon vit full spread. Är skjortorna i slim fit tajta eller är det massa tyg?
Jag har i alla fall ett par OCBD från Uniqlo i slim fit. De är väldigt slim.
Senast redigerad av Ajbert 2015-06-25 kl. 12:39.
Citera
2015-06-29, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert

Hur är kragen? Har själv ett par skjortor ifrån CT och dessa kragar är totalt värdelösa. Får man till en schysst roll med Uniqlos skjortor?

Edit: På bilderna ser kragarna ut att vara väldigt små.
Citera
2015-06-29, 20:38
Medlem
banan-pyjamass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlaceToBe
Hur är kragen? Har själv ett par skjortor ifrån CT och dessa kragar är totalt värdelösa. Får man till en schysst roll med Uniqlos skjortor?

Edit: På bilderna ser kragarna ut att vara väldigt små.

De är i stil med prls kragar, kanske ytterst lite bättre. Rullet är inget att hurra över...
Citera
2015-07-01, 20:40
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Hur tänkte du beställa? De skickar väl inte till Sverige? Edit: Det gör de tydligen! Äntligen!

Uniqlo har schysta grejer på hemsidan. Har bara en skjorta därifrån som är sådär dock. Blev helt plötsligt 2 cm för kort i ärmarna efter en tvätt och passformen är rätt kass. Köpte den i Malaysia och är inte någon särskild fit, så kan ju vara annorlunda storlekssystem i Malaysia (H&M var helt annorlunda t.ex.).
Citera
2015-07-06, 22:29
Medlem
herrstols avatar
Letat lite efter ett par madrasshorts och har hittat några snygga från PRL på ebay. Men är lite osäker angående passformen, någon som har ett par och kan dela med sig hur de sitter? Vill helst inte att de ska vara alltför pösiga.
Citera
2015-07-07, 01:23
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrstol
Letat lite efter ett par madrasshorts och har hittat några snygga från PRL på ebay. Men är lite osäker angående passformen, någon som har ett par och kan dela med sig hur de sitter? Vill helst inte att de ska vara alltför pösiga.

Jag tror de ser ut ungefär såhär: http://s6.thisnext.com/media/largest_dimension/866DBB7C.jpg
Citera
2015-07-13, 13:55
Medlem
Börjar studera till hösten och är nu ute efter någon form av väska att ha böcker, laptop och annat i, till och från skolan. Jag vet att satchel bags är ganska populära hos folk som omfamnar preppystilen och vad det nu innebär. Vad har jag för alternativ till satchelbagen?
Citera
2015-07-13, 17:09
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlaceToBe
Börjar studera till hösten och är nu ute efter någon form av väska att ha böcker, laptop och annat i, till och från skolan. Jag vet att satchel bags är ganska populära hos folk som omfamnar preppystilen och vad det nu innebär. Vad har jag för alternativ till satchelbagen?

Jag har en canvas-porfölj från Filson som jag älskar! Den är helt perfekt för mig och mina studier. Jag får plats med laptopen och laddare, ganska många läroböcker, anteckningsblock, matlåda och småsaker som pennor och hörlurar och diverse saker. Gedigen och slitstark är den också.
Citera
2015-07-14, 17:00
Medlem
StatsvetarGunnars avatar
Blev oroväckande glad idag när jag kom hem. Fick hem min trench coat, som tog förvånansvärt lång tid att ta sig hem, som jag köpte på eBay och även ett par slipsar jag köpte på suitssupply-rean i dagarna. Trenchen sitter som den ska men kanske lite korta i ärmarna, men det ska väl inte vara ett problem att rätta till eller? Mallig är jag just nu och delar därför mer än gärna med mig av bilder.

Trench coat http://imgur.com/uOHUXGg

Ett par slipsar http://imgur.com/b3oO1tV

Jag vet att det inte är världens bästa bilder men tönt som man är vill man göra detta snabbt...
Citera
2015-07-14, 18:37
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatsvetarGunnar
Blev oroväckande glad idag när jag kom hem. Fick hem min trench coat, som tog förvånansvärt lång tid att ta sig hem, som jag köpte på eBay och även ett par slipsar jag köpte på suitssupply-rean i dagarna. Trenchen sitter som den ska men kanske lite korta i ärmarna, men det ska väl inte vara ett problem att rätta till eller? Mallig är jag just nu och delar därför mer än gärna med mig av bilder.

Trench coat http://imgur.com/uOHUXGg

Ett par slipsar http://imgur.com/b3oO1tV

Jag vet att det inte är världens bästa bilder men tönt som man är vill man göra detta snabbt...

Finns det något att tyg att "ta av" innanför ärmen så självklart. Annars nej. Hur kort är den? Vad fick du ge gör den btw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in