Citat:
Ursprungligen postat av
keyboardwarri0r
Vad ska man köpa då?

Jag sparar undan 5k varje månad i tech-fonder, vinnaraktier (som inte är cykliska) och spännande bolag med lågt börsvärde som har potential och till stor del ägs av insiders. Jag tycker inte marknaden är jättedyr just nu, många är oroade för Kina. Folk förstår helt enkelt inte att de ej kan ha 10% tillväxt årligen i all evighet.. men snart kommer marknaden bli van vid ett mer normalt Kina och nästa fokus kommer bli på Indien.
Fonderna och de stabila aktierna har jag belånat och har dessa på min ISK. Anledningen till att jag gillar belåningsvärde är att jag dels kan ha ISK'n som en buffert utan att behöva sälja och spekulera i fler aktier med kredit:
Litet urval:
Swedish match (snusare sedan 2003

)
Securitas
Nederman Holding
Apple
Aphabet inc
Swedbank robour ny teknik (KÖPER ENDAST VID PRISFALL PÅ VECKOBASIS)
Gustavia Ny Teknik (KÖPER ENDAST VID PRISFALL PÅ VECKOBASIS)
Cb save earth fund
På min KF har jag ca 15% av kapitalet i riskaktierna och favorithästarna är:
Obducat
Raybased
Bioinvent
Braincool
Brighter
Etrion (långsiktig - då min personliga övertygelse är att solkraft kommer utvecklas med nanoteknik och bli en primär energikälla i framtiden. ABB kommer troligen dra kablar från Afrika upp till oss med solkraft.)
På mitt AF-konto köper jag ibland US-dollar när jag anser den vara omotiverat billig, t.e.x. då den rasar kraftigt efter negativ USA-statistik. I dagsläget är dollarn billig kring 8,35 Jag gillar dock inte att trejda. Behöver ändå USD till min importverksamhet så det blir lite av en riskspridare för mig att ha några hundradollarsedlar.