Citat:
Ursprungligen postat av
Huntresa
Har ni aldrig varit på börsen förut eller ? Det är en helt vanlig nedgång, börsen hade som mest gått upp över 17% innan tappet vilket motsvarar 2 årsavkastningar under 3 månader. Nivån börsen är på nu är mer normal speciellt efter senaste rapport perioden och att sommaren startar snart.
Jag får erkänna att jag inte precis är en veteran. Har fasträntekonton men den procenten är barnsligt låg nu så har precis lagt in ett sexsiffrigt belopp i indexfonder. 20 olika fonder kanske, alla hade gått upp i snitt 5%, men nu ligger alla på snitt -10%. Lite trist.
Citat:
Ursprungligen postat av
annanmedlem
Ni tittar ju lite konstigt när ni ibland tittar på index och ibland i svenska kronor.
-20% kan jag inte tänka mig att många börser har fallit. Däremot kanske i svenska kronor.
Det som hände där var väl att alla var överens om att Sveriges riksbank skulle sänka räntan och så gjorde de inte det och att folk i hela världen har hakat på dollarn.
Räntorna (på statsobligationer) har gått upp också.
Jag tackar för orden. Som ovan lyder, är ju inte skiterfaren. Trist att man råkade investera på toppen, men får hoppas den är en mindre topp i ett långt perspektiv.