2015-07-21, 05:23
Medlem
NewDeers avatar
Detta gäller mest serier, men - när karaktärer ändrar sin personlighet helt för att manusförfattarna kommit på någon intressant idé eller twist. Inte ovanligt heller att de ändrar tillbaks till sitt vanliga jag efter att saken hänt, och man får ingen förklaring till det temporära sammanbrottet.
Citera
2015-07-21, 05:38
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Detta gäller mest serier, men - när karaktärer ändrar sin personlighet helt för att manusförfattarna kommit på någon intressant idé eller twist. Inte ovanligt heller att de ändrar tillbaks till sitt vanliga jag efter att saken hänt, och man får ingen förklaring till det temporära sammanbrottet.
Ungefär så är det i Mission: Impossible från 1996 och den bioaktuella Terminator: Genisys.

Citera
2015-07-21, 05:55
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Ungefär så är det i Mission: Impossible från 1996 och den bioaktuella Terminator: Genisys.

Ja, om de hade byggt upp transformationen på ett trovärdigt sätt så hade det varit bra film - men som det ofta ser ut så blir den "goda/onda" omvänd hej vilt. Inte ok.
Citera
2015-07-21, 17:51
Medlem
stainds avatar
CGI som används i vardagssammanhang, typ en skylt på en byggnad, ett flygplan eller blod som skvätter. Sånt kan verkligen dra ner upplevelsen för mig, och få filmen att kännas billig. Tyvärr verkar det bli mer och mer av det.
Citera
2015-07-21, 17:58
Medlem
Danska serien 1864 och Tyska filmen om Wilhelm Gustloffs sänkning utspelade sig under vintern, men landskapet såg inte vintrigt ut utan de hade lagt till lite snöstorm.

Senaste Johan Falk jag såg via Netflix skulle utspela sig runt Lucia, men träden var för tusan gröna och utescenerna kändes inte vintriga.

Katastroffilmer där specialeffekterna är så dåliga att man ser att det är specialeffekter
Citera
2015-07-30, 12:19
Medlem
MartinStLouiss avatar
Onödiga kändisinhopp. Exempel: Jimmy Fallon i Jurassic World, Jay Leno i Ted 2.
Citera
2015-07-30, 22:11
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staind
CGI som används i vardagssammanhang, typ en skylt på en byggnad, ett flygplan eller blod som skvätter. Sånt kan verkligen dra ner upplevelsen för mig, och få filmen att kännas billig. Tyvärr verkar det bli mer och mer av det.

CGI-blod stör mig inte så mycket längre. Kan vara riktigt snyggt emellanåt, som i till exempel The Raid-filmerna.
Citera
2015-07-31, 18:31
Medlem
SiSeniors avatar
Tydliga produktplaceringar och uppenbara planteringar som avslöjar alldeles för mycket av filmen. Detta är saker som kan få mig att förlora förtroendet för en hel film/serie.
Citera
2015-08-01, 22:20
Medlem
ragingcows avatar
Att så länge man är beredd på en explosion så tar man ingen skada medan de ovetandes faller omkull.

Scenen i The dark knight är ett bra exempel.
Citera
2015-08-06, 14:29
Medlem
MasterBaits avatar
98% av all CGI. Går öht inte att se ex vis en Spider-Man film, så otroligt dålig användning av CGI.
Citera
2015-08-06, 15:08
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
98% av all CGI. Går öht inte att se ex vis en Spider-Man film, så otroligt dålig användning av CGI.

98% av all CGI som används i film märker vi nog inte ens av.
Citera
2015-08-06, 15:18
Medlem
DeadLikeMes avatar
Jump scares med hjälp av höga ljudeffekter. Hatar verkligen det. Tyvärr ägnar sig även många bra regissörer åt detta otyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in