2015-07-21, 10:23
Medlem
Vem är det som betalar försvaraadvokater, skattebetalarna? Får dom högre provision om dom lyckas fria sin klient eller vad är det som får denna försvarsadvokat att känna driv till att få Lisas mördare frisläppt trots att nya bevis dyker upp på löpande band?

Samma sak med trippelmordet i Uddevalla, vad driver dom? Hur sover dom om natten? Är dom olyckliga?
2015-07-21, 10:23
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Jaha, så nu så menar du alltså att de kom körande och såg Lisa där hon var på väg att sätta sig på mopeden. De slirade in där på baksidan av caféet utan att ha sett henne från utsidan eftersom de såklart bara kände doften av ung svensk flicka såklart?
Och så tvärbromsade de framför henne så gruset sprätte åt alla håll och kastade sig ut ur bilen för att springa fram till henne. Dra ner sina byxor och trä på varandra kondom (inga spår efter sperma) och sen slita av Lisa alla hennes lager av kläder och sen våldta henne jättesnabbt, i tur och ordning. Sen lika snabbt och omedelbart mörda henne med stryptag. Sen lägga kondomerna i fickorna utan att spilla och sen snabbt slänga in liket i bagageutrymmet. Sen snabbt lita ut en borste för att sopa rent alla spår efter den inslirande bilen. Sen snabbt köra i ilfart direkt till Martorp så däcken ylade och väl framme vid skjulet inne på gården, snabbt springa ut och hiva ur liket för att sen stuva in det i en liten skrubb.
Därefter in i bilen igen lika fort och med glödande däck ila hela vägen ner till Kjellby för att handla sina frysta pizzor.

Så menar du alltså?

Varför vill du inte ta det med den seriositet ämnet kräver?
Ovanstående scenario är ju omöjligt.
Det blir lika omöjligt med tanke på att hennes mobil färdades mot söder före den stängdes av. Dvs mot skogsdungen nedanför caféet. Där skalet hittades.
Menar du att de först körde hennes telefon dit för att där stänga av telefonen och lägga kvar skalet och sen åka tillbaka till den artigt väntande Lisa?

menade jag verkligen allt det där?Helt ärligt,för mycket bokstäver för att jag ska orka läsa.
Hon försvinner på arbetsplatsen,hittas på Martorp och resten bara transportsträcka vars längd
inte är längre än att man kan spotta från arbetsplats till fp om man har medvind.
2015-07-21, 10:28
Medlem
Svarta SUVen, ev. Synts utanför caféet vid Lisas försvinnande, inlämnad kort efter för rekonditionering på Honda-verkstad, är detta bara tillfällen eller vad är förklaringen?
2015-07-21, 10:31
Medlem
Varifrån kommer uppgifterna att mobilen skulle rört sig söderut? Jag har försökt hitta detta utan lycka.

Jag har svårt att tro på den uppgiften om inte GPSen varit aktiv, i övrigt räcker det med att man svänger runt ett hörn eller liknande (t.ex. att man vrider sig så att kroppen kommer mellan telefonen och den aktiva basstationen) för att ett mast-/cell-byte skall kunna ske. Positionering av en telefon är ytterst osäker om inte GPS används. Positionering via mobilmast är bara en grov uppskattning baserat på signalstyrka och mastens position, men signalstyrkan kan variera väldigt mycket utan att man ens rör sig.

Att telefonen skulle gå att spåra till att telefonen rört sig söderut verkar ytterst otroligt om inte GPSen varit aktiv och man sedan avlyssnat ett program som sparat undan positionerna på telefonen (kräver att telefonen återfunnits och väckts till liv) eller på nätet (vilket kräver att man fått tag i uppgifterna från tjänsteleverantör). Jag tror dock inte att GPSen varit aktiv (detta drar rejält med batteri och batteriet skulle ju ha varit nästan tomt, varför då ha en batterislukande tjänst igång).
2015-07-21, 10:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebobb
Läste någonstans att hon hade flera lager med kläder med sig och det kan nog ha tagit tid att klä sig. det var ju blåsigt och lite kylslaget den kvällen och lång väg att åka (4-5 mil?)

mina 50 cent

kan tänka mig att litauerna hade en 'beef' med caféet eftersom ryskan inte fick jobb där denna sommar

det var ju första gången LH åkte moped dit så möjligen tog dom miste på LH och caféägarinnans dotter som också åkte moped

litauerna skulle väl åka tillbaks till hemlandet i juni och ville kanske gnälla av sig lite innan dom åkte

dom tog fel person och fick fel reaktion och så eskalerade det från där?

LH hade väl skolgång under de här (6?) veckorna hon jobbade på caféet
kan tänka mig att hon bara jobbade helger och inte träffat litauerna tidigare?

En av Lisas arbetskamrater sa att Lisa klädde på sig lager efter lager på caféet. Men hon kan så klart också klätt på sig ännu mer ute också..

Ja, hon gick i skolan och jobbade bara helgerna de 3 veckor hon hann jobba, dvs sammanlagt 6 dagar.
2015-07-21, 10:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Vem är det som betalar försvaraadvokater, skattebetalarna? Får dom högre provision om dom lyckas fria sin klient eller vad är det som får denna försvarsadvokat att känna driv till att få Lisas mördare frisläppt trots att nya bevis dyker upp på löpande band?

Samma sak med trippelmordet i Uddevalla, vad driver dom? Hur sover dom om natten? Är dom olyckliga?

Nej, det är en fast summa.
Vad som driver dem? Att göra ett bra jobb såklart!
Du förstår väl vad rättssäkerhet är? Tycker du att misstänkta ska vara utan professionell hjälp men offren ska få hjälp av åklagare?
2015-07-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
De tar inte 20 min att skicka ett sms.
Hon mötte någon.

Har en teori när det gäller häktad GM även om jag är en av dom som tvivlar på att det är han som är skyldig. Han befinner sig i ladan och ser alla tre tjejerna komma ut, uppmärksammar att tjejen som gick bakom Cafet är klar, springer över vägen och in bakom ladan där han träffar LH som håller på att göra sig klar för avfärd. Hon har öppnat sadeln tagit fram påsen med extrakläder , sätter nyckel i låset medan hon gör det messar pappa precis när GM kommer fram till henne och frågar om han får låna hennes mobil/ låna en cigg. Han börjar stöta på henne och en 17 åring som blir uppraggad av en 35 åring blir inte smickrad utan livrädd. Han tar hennes nyckel från moppen och säger att hon får den om han får en puss, LH som nu känner ett riktigt obehag säger något liknande med att om jag inte får min nyckel nu så berättar jag för LS och AJ imorgon vad du håller på med och dessutom är min pappa militär och kommer att slå ihjäl dig . GM får panik och inser att han pga av en uppkäftig tonåring som inte tål ett för honom väldigt roligt skämt så riskerar han, jobb, fru och dessutom att få militären efter sig. Han blir rasande på LH som är anledningen till detta och tar upp ett verktyg han har med sig och smäller till och det slaget tar så olyckligt att LH dör. Han får panik och hämtar ett fordon från ladan för att köra bort kroppen och drar iväg en bit med LH i bagaget/flaket och kommer på att hon hade mobil, letar upp den i hennes jacka ock stampar sönder den. Han vänder sedan tillbaka hem och ber sin bror om hjälp. Båda åker till Martorp och gömmer kroppen i ett trångt skåp . Väl ute i bilen så ser dom lite grejer som ligger kvar i bagaget som dom sprider ut för att dom helt enkelt vägrar öppna skåpet med kroppen igen. Upptäcker att han fortfarande har moppenycklarna på sig och hittar på att dom måsta handla, passar på att åka förbi och sätta nycklarna i moppen igen......... Tidspress ja , någon som tror att detta kan ha hänt
2015-07-21, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
En av Lisas arbetskamrater sa att Lisa klädde på sig lager efter lager på caféet. Men hon kan så klart också klätt på sig ännu mer ute också..

Ja, hon gick i skolan och jobbade bara helgerna de 3 veckor hon hann jobba, dvs sammanlagt 6 dagar.

Fick hon inte jobba där? Ville hon det då?
2015-07-21, 10:58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Fick hon inte jobba där? Ville hon det då?

Hon ville jobba där. Orsaken till att det bara blev 6 dagar vet vi ju redan, dvs hon blev mördad.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-07-21 kl. 11:00.
2015-07-21, 11:00
Medlem
Citat:
Har en teori när det gäller häktad GM även om jag är en av dom som tvivlar på att det är han som är skyldig. Han befinner sig i ladan och ser alla tre tjejerna komma ut, uppmärksammar att tjejen som gick bakom Cafet är klar, springer över vägen och in bakom ladan där han träffar LH som håller på att göra sig klar för avfärd. Hon har öppnat sadeln tagit fram påsen med extrakläder , sätter nyckel i låset medan hon gör det messar pappa precis när GM kommer fram till henne och frågar om han får låna hennes mobil/ låna en cigg. Han börjar stöta på henne och en 17 åring som blir uppraggad av en 35 åring blir inte smickrad utan livrädd. Han tar hennes nyckel från moppen och säger att hon får den om han får en puss, LH som nu känner ett riktigt obehag säger något liknande med att om jag inte får min nyckel nu så berättar jag för LS och AJ imorgon vad du håller på med och dessutom är min pappa militär och kommer att slå ihjäl dig . GM får panik och inser att han pga av en uppkäftig tonåring som inte tål ett för honom väldigt roligt skämt så riskerar han, jobb, fru och dessutom att få militären efter sig. Han blir rasande på LH som är anledningen till detta och tar upp ett verktyg han har med sig och smäller till och det slaget tar så olyckligt att LH dör. Han får panik och hämtar ett fordon från ladan för att köra bort kroppen och drar iväg en bit med LH i bagaget/flaket och kommer på att hon hade mobil, letar upp den i hennes jacka ock stampar sönder den. Han vänder sedan tillbaka hem och ber sin bror om hjälp. Båda åker till Martorp och gömmer kroppen i ett trångt skåp . Väl ute i bilen så ser dom lite grejer som ligger kvar i bagaget som dom sprider ut för att dom helt enkelt vägrar öppna skåpet med kroppen igen. Upptäcker att han fortfarande har moppenycklarna på sig och hittar på att dom måsta handla, passar på att åka förbi och sätta nycklarna i moppen igen......... Tidspress ja , någon som tror att detta kan ha hänt

Fordonet kan va en fyrhjuling med flak.lämplig att köra på mindre genomfartsvägen som är svara för normala bilar, eller kan det va SUVen?
2015-07-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Jo 90% är lögn men detta påsående är väll över gränsen även för dem om det inte finns något kort. Kortet kan ju vara taget när eftersökningen börjat.

Det var över 2000 personer som smög omkring i buskarna dessa dagar och att GM skulle lägga röda tråden till sig själva och att sedan plocka upp ett lik i en bil mitt på ljusa dagen med poliser, helikoptrar och MP runt bena det är det väl ingen som tror
2015-07-21, 11:04
Medlem
Citat:
Det var över 2000 personer som smög omkring i buskarna dessa dagar och att GM skulle lägga röda tråden till sig själva och att sedan plocka upp ett lik i en bil mitt på ljusa dagen med poliser, helikoptrar och MP runt bena det är det väl ingen som tror

Det är väl inte bara mitt på ljusa dagen det går att frakta lik?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in