2015-07-21, 08:00
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Som du skriver så låter det sjukt - och om det låter sjukt så kanske det beror på att det är sjukt. Teorin du målar upp alltså.
Det du menar med ordet "sjukt" är ju egentligen ordet "osannolikt." KAnske du tillomed menar "sjukt osannolikt."
Så, om du anser att något är "sjukt osannolikt" så kanske det också är just det - sjukt osannolikt.
Glöm inte heller bort att det endast kunde ha skett på ca en timme, femtio minuter.

Det enda som vi vet och som är sant är att LH hittats mördad och att någon är skyldig till det,men sen är det bara spekulationer.
2015-07-21, 08:04
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Så ifall det inte var Lisa som låste cafét.
Hur kommer det då sig att arbetskompisarna åker iväg före henne - väntade hon på någon?

Det kanske är så enkelt som att de andra två sätter sig i bilen och åker iväg,medan LH står vid mopeden och ska skriva ett SMS innan hon ska åka.
Enl uppgift så gick de tre samtidigt.....
2015-07-21, 08:05
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
En undran såhär på morgonkvisten som inte har med LH att göra men tycker mig ha
läst det här att man letat blod i ett slaktrum.

Blod från två humana människor som blandas blir förstört tror jag mig veta och
detsamma måste gälla även om humant blod samt djur beblandas?

Någon med kunskaper gällande det?
2015-07-21, 08:08
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Hur kommer det då sig att arbetskompisarna åker iväg före henne - väntade hon på någon?
Hennes arbetskamrater hade mera bråttom medans Lisa antas ha lekt med mobilen vid mopeden ytterligare en stund varav hon skulle ha kommit iväg några minuter senare om allt gått som det skulle
2015-07-21, 08:08
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, det är inspelat på lördag. Hon berättar om beskedet som kom och att hon varit vaken hela natten.
Enligt en tidning så är AJ i Stockholm när han får besked att hon hittats, så han har väl åkt hem. Den som står vid bilen är mkt likt hans son, så han har väl kört/följt med så jag tror att det är de.

Aha,ja det är inte lätt att få nån riktig uppfattning av allt som cirkulerar här inne.
2015-07-21, 08:16
Medlem
Lite kul att läsa i aftonbladet:

"Tidigare under måndagen berättade chefsåklagare Anette Olsson att misstankarna mot 35-åringen stärkts efter att nya analyssvar inkommit.
– Det är väsentliga bevis, det är det, säger hon till Sveriges radio."

Lite senare i artikeln säger försvarsadvokaten: "35-åringens advokat Inger Rönnbäck anser att bevisläget är ”mycket oklart”.
– Som vi ser på det just nu kommer vi att motsätta oss en omhäktning och i så fall begära en omförhandling, säger hon till GP."

Stor skillnad på "väsentliga bevis" och "bevisläget är mycket oklart", någon av dem "ljuger" uppenbarligen.
2015-07-21, 08:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Ja om du nu har varit inne och sett hur det ser ut så är det väl så . Jag har jagat i 35 år och i mitt slaktrum har jag både bandsåg och köttkvarn i alla fall . Nu är det ju lite större ca 30 kvadratmeter men storleken har väl ingen betydelse i sammanhanget . Vill man kunna stycka viltet på ett bra sätt och även kunna mala köttfärs så bör det ju vara utrustat på lämpligt sätt . Och jag har varit och jagat många ggr på kullen så jag vet att det skjuts mycket vilt i trakten och då behövs rejäla grejer . Jag låser alltid mitt slaktrum i alla fall . Men det spelar ju ingen roll om det var låst eller inte eftersom MGM troligen hade nyckel dit ockå .
Hur gör du rent redskapen efter dig? Klarar du dig utan vatten?
2015-07-21, 08:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det kanske är så enkelt som att de andra två sätter sig i bilen och åker iväg,medan LH står vid mopeden och ska skriva ett SMS innan hon ska åka.
Enl uppgift så gick de tre samtidigt.....

Men ett sms tar minst 10 sek.
Iallafall..
2015-07-21, 08:29
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Lite kul att läsa i aftonbladet:

"Tidigare under måndagen berättade chefsåklagare Anette Olsson att misstankarna mot 35-åringen stärkts efter att nya analyssvar inkommit.
– Det är väsentliga bevis, det är det, säger hon till Sveriges radio."

Lite senare i artikeln säger försvarsadvokaten: "35-åringens advokat Inger Rönnbäck anser att bevisläget är ”mycket oklart”.
– Som vi ser på det just nu kommer vi att motsätta oss en omhäktning och i så fall begära en omförhandling, säger hon till GP."

Stor skillnad på "väsentliga bevis" och "bevisläget är mycket oklart", någon av dem "ljuger" uppenbarligen.
Men de där "väsentliga bevisen" kan ju inte vara något annat än tämligen "oväsentliga" bevis, med tanke på att om bevisen hade varit Objektiva, hårda bevis, så hade misstankegraden omedelbart lyfts till Tillräckliga skäl - för Åtal.
Men åklagarvikarien sa som bekant inget om åtal.
De hoppas Fortfarande på bevis, som de hoppas ska komma från analyserna.

De analyserar massa plankor och annat bråte från baracken som de rev ner och fraktade till labbet.
det hoppas de hitta sådant som tex hårstrå, hudavlagringar, tygfibrer och även annat som blod o sperma etc.
Frågan är ju om den häktade brukar vara där i jobbet, eller kanske aldrig varit där eller bara sällan.
Chansen finns att de hittar spår efter honom då - men när det gäller tygfibrerna så måste det ju bara från just de klädesartiklar han hade på sig den dagen.

De kan annars hitta spår från helt andra källor. Tex spår från en annan gärningsman. Undrar om polisen ens är förberedda för det isf. Har de tex dokumenterat vad för slags kläder olika andra personer hade just då. Hårstrån etc är ju alltid samma men kläder är beroende på tillfälle.
De har väl topsat en del bland de förhörda, och så.
2015-07-21, 08:31
Medlem
kebobbs avatar
Citat:
Läste någonstans att hon hade flera lager med kläder med sig och det kan nog ha tagit tid att klä sig. det var ju blåsigt och lite kylslaget den kvällen och lång väg att åka (4-5 mil?)

mina 50 cent

kan tänka mig att litauerna hade en 'beef' med caféet eftersom ryskan inte fick jobb där denna sommar

det var ju första gången LH åkte moped dit så möjligen tog dom miste på LH och caféägarinnans dotter som också åkte moped

litauerna skulle väl åka tillbaks till hemlandet i juni och ville kanske gnälla av sig lite innan dom åkte

dom tog fel person och fick fel reaktion och så eskalerade det från där?

LH hade väl skolgång under de här (6?) veckorna hon jobbade på caféet
kan tänka mig att hon bara jobbade helger och inte träffat litauerna tidigare?

2015-07-21, 08:31
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Bråttom o bråttom.
Sa kollegorna/chefen att hon stod och smsade när de körde därifrån?
Isf kan det vara ytterligare tecken på att hon messade någon hon skulle möta, som då mötte henne nere vid skogsdungen där allt tog slut, iaf telefonen tog slut.
2015-07-21, 08:34
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Men ett sms tar minst 10 sek.
Iallafall..
Men de körde väl vid kl 18, och Lisas sms till far sin skickades 1823.
Så hon hade haft tid på sig att stå kvar och messa fram och tillbaka i ca 20 minuter innan hon körde iväg kl 1823.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in