2015-07-21, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Tja nu blev väl inte Schürrer dömd på indicier utan för det fanns ett trovärdigt vittne som pekade ut henne

I mina ögon är ett "vittne" inte så trovärdigt då de sitter o diskuterar fallet med "hjärnskador" på ett icke nämnt forum. Intressant i detta oxå var att de inte kunde avgöra om GM då var höger eller vänsterhänt vilket nästan bara händer då nån åsamkar sig själv skador. Men det är OT.

Det var dock inget vittne vid häktningen eftersom minnena kom senare.
2015-07-21, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eftersom du skriver samma 1.2.3-punkter igen som tidigare diskuterats - så vore det bra med källa till liverapporteringen. Det jag lyssnat på (via Fredman) säger ingenting att fynd kopplats till den misstänkta - ej heller att fyndet inte är kopplat till Lisa (punkt 2+3)?
Vad bra att du observerade detta #Develi! Det är ju bra att kolla att 1-3 stämmer innan man börjar fundera på vad det var för nåt fynd som MP hittade innan MGM greps Känns som jag blev lurad av infon (1-3) och köpte allt rakt av
2015-07-21, 02:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag läser vad du skriver men tror du på fullt allvar att de häktat någon och sen kunnat omhäkta någon med överklagande i hovrätten, av en ölburk?
Förstår du inte att det behövs bindande bevis mellan BO och MGM för att kalla det bindande bevisning? Att därefter börja tala om att man fått ytterligare analyssvar som stärker misstankarna innebär inte att man hittat en till ölburk.....
Citat:
Hur menar du nu? Om bevisningen stärkt misstankarna mot MGM som binder honom till brottet?
Det står i alla tidningar idag
Alla här förstår nog att bevisningen ska bindas till brottet/gärningen för att kallas bindande... dvs Lisa (kroppen) till MGM och det är väl intet nytt under solen.

Men frågan är: vart läser du ut detta?
Vart har de uppgett att bevisningen är bindande till gärningen?
2015-07-21, 02:05
Medlem
Citat:
Alla här förstår nog att bevisningen ska bindas till brottet/gärningen för att kallas bindande... dvs Lisa (kroppen) till MGM och det är väl intet nytt under solen.

Har också svårt att hitta det
2015-07-21, 02:09
Medlem
boqpods avatar
HÄR gjordes fyndet av kroppen.
Det råder inga tvivel, bilden är tagen i samband med polisens uttalande att man påträffat en kropp.
2015-07-21, 02:09
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

det har redan funnits bindande bevisning förut. Nu när fler analyssvar kommit så har bevisningen mot MGM stärkts ytterligare.

Eller menar du något annat?
Om exempelvis MGM säger att han inte haft umgänge med BO och ändå finns hans fingeravtryck och dna på BO så anses det som bindande bevisning. Eller kanske kallas bortom allt rimligt tvivel.....
De där termerna är jag inte så bevandrad i
2015-07-21, 02:11
Medlem
Citat:
Vad betyder OT?

Jag tror vi får tillsägelse av mod om vi börjar diskutera Schurrer här.....
men jag tror att en omvälvande chockerande mardröm kan skapa minnen oavsett hjärnskador

Vad jag försökte påpeka dock är helt on topic och det är att det inte krävs mkt att bli häktad. Att det finns försvårande omständigheter för mgm är säkert sant. Med tanke på mgms anknytning till fyndplats är det också skäl. Men att han är bunden till brotten står ingenstans och det hade polis/åklagare sagt gällande bevisningen. Advokaten dessutom var ju frågande till den höjda misstanken.

Allt är inte svart eller vitt.

Förhoppningsvis finner de bevisen som binder honom (eller alternativ gärningsman) så det blir en fällande dom.

Men det vet vi ju bara den dag dom förkunnas
2015-07-21, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tror att jag tror på Kelly! Case closed för mig angående vem som gjorde det! Nu är det bara frågan om var och varför!
Aldr ngn tvek om att ngn av bröderna var skyldig-------Dna+annan bind bevisn lär nog finnas
med all säkerh, ign risk att han kommer undan !
2015-07-21, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Vilka kan ha tillgång till slaktrummet. Vilka har nycklar dit. Rummet kan väl inte vara olåst heller.

Traktens jägare bland annat...
2015-07-21, 02:18
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Vad jag försökte påpeka dock är helt on topic och det är att det inte krävs mkt att bli häktad. Att det finns försvårande omständigheter för mgm är säkert sant. Med tanke på mgms anknytning till fyndplats är det också skäl. Men att han är bunden till brotten står ingenstans och det hade polis/åklagare sagt gällande bevisningen. Advokaten dessutom var ju frågande till den höjda misstanken.

Allt är inte svart eller vitt.

Förhoppningsvis finner de bevisen som binder honom (eller alternativ gärningsman) så det blir en fällande dom.

Men det vet vi ju bara den dag dom förkunnas

Det är möjligt att det inte krävs mycket för en häktning men det krävs rätt mycket för att omhäkta någon och dessutom när MGM överklagar omhäktningen och hovrätten får ta ställning och även de anser att en omhäktning är stärkt.
Sen var ju även hans bror misstänkt på sannolika skäl men släpptes och misstänklighetsgraden sjönk medan MGM föstärktes.
Jag vet inte riktigt var du vill komma med diskussionen men jag är övertygad att MGM har begått brottet och om du läser medierna så ger analyssvaren en förstärkt misstanke. Det finns avgörande bevisning
2015-07-21, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jag kan tänka mig att slaktrummet är ett låst utrymme . Med tanke på att rostfria bandsågar , stora köttkvarnar m.m som används vid styckning är ganska dyra grejer . Används det mest vid jakttillfällen så vill nog inte AJ att folk springer där och dräller annars .

Och ändå, poliserna tyckte det var en intressant plats att undersökas. Någon eller några har väl då varit där inne. Hur kom dom in.
2015-07-21, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Traktens jägare bland annat...
Känns ändå som slaktrummet är för nära cafet mm för att MGM skulle våga att hålla på med ev. styckning där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in