2015-07-21, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
"Hårt behandlad" säger ena källan så jag tolkar det väl som att det varit mycket våld inblandat i brottet eller att hon gjort hårt motstånd. Men syra eller styckning, "inte en chans". Nåvål, det är ju inte så enkelt att tyda. Källan är en person som jobbar med dessa saker, dvs en person som sett det mesta.

Eller strypning, drunkning, bruten nacke eller ett kraftigt slag mot huvudet, enskilt sticksår i hjärtat med en lång smal kniv? Listan kan göras lång, men du förstod väl det själv efter en stund?
Det är uttalat av en person som har dessa saker på sitt bord hela dagarna bokstavligen talat.

Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Jag har fått mycket kritik och en del som håller med mig. Ni måste väl tycka att de är skumt att AJ såg henne för första gången o sen försvinner hon helt..?

Kan inte säga emot dig...
2015-07-21, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Är ledsen jag missat ditt inlägg/fråga till mig. Jag läser inte alla inlägg eftersom jag ofta bara är inloggad någon timme på natten.
Jag är ledsen jag inte kan avslöja för dig hur jag vet detta, då det inte finns på min världskarta att avslöja mina kontakter. Du får lita på vad jag säger eller så får du låta bli att tro mig.
MGM har inte erkänt mord, men det tror jag du visste redan.

Vad har han erkänt då? Och en advokat, dålig eller ej hade väl sagt att "klienten gjort vissa medgivanden". Inte vara förvånad över att misstankarna stärkts? Har svårt att se att det skulle bryta yppandeförbud..
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja MGMs dumhet går ju utanför alla gränser här. Han försöker förmodligen skaffa sig ett alibi i Källby eller så var det normal pizzatid som han inte ville ändra på. Alltså hinner han inte gömma kroppen ute i skogen. Sen var det för sent och då skiter sig allt istället. Sen är ju ryktet om att han alltid kom exakt i tid till jobb utom på just måndagen vid försvinnandet då han kom en kvart tidigare till ladan vid kafeet. Tänkte väl antingen städa upp eller plantera det är bara att välja och vraka bland teorier.

Det blir sannerligen intressant att veta hur allting har gått till så småningom . Om vi nu får veta allt förstås . Det kanske bara släpps bitar av hela scenariot . Eller så får vi inte veta nåt alls .
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Även bandsåg och motorsåg att spräcka ryggrad på större djur

Jaha ja. Man behöver inte hugga alltså med en stor köttyxa. Utvecklingen går framåt. Sorry,men jag fastnade nu i detta slaktrum för gått.
2015-07-21, 01:21
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Är ledsen jag missat ditt inlägg/fråga till mig. Jag läser inte alla inlägg eftersom jag ofta bara är inloggad någon timme på natten.
Jag är ledsen jag inte kan avslöja för dig hur jag vet detta, då det inte finns på min världskarta att avslöja mina kontakter. Du får lita på vad jag säger eller så får du låta bli att tro mig.
Enligt MGMs advokat så har han inte erkänt något brott överhuvudtaget. Så har han erkänt något så är det att han och BO har gjort något frivilligt tillsammans. Tex att han lånade hennes telefon vid kafeet. Mycket mer än så verkar han inte ha erkänt enligt min åsikt iaf.
2015-07-21, 01:21
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Fråga; vad har framkommit mer än bevisningen stärkts? Har det sagts att mgm kan bindas till brottet? Har missat det isf. Har bara läst att analyserna inte är klara...?

Hur menar du nu? Om bevisningen stärkt misstankarna mot MGM som binder honom till brottet?

Det står i alla tidningar idag
Citat:
Väsentliga bevis”

Tidigare under måndagen berättade chefsåklagare Anette Olsson att misstankarna mot 35-åringen stärkts efter att nya analyssvar inkommit.

– Det är väsentliga bevis, det är det, säger hon till Sveriges radio.
2015-07-21, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Det känns osannolikt att detta inte skulle skett i affekt/impuls. Skulle inte se det som osannolikt att brottet sker vid caféet; i ladan eller en bil. Oavsett torde det handla om ett impulsivt agerande med förmodade sexuella motiv. Om den häktade är GM.Om inte det är impulsivt utan mer utstuderat är det väl mer sannolikt att det är motiverat av personlig ilska. Då känns den häktade rätt osannolik som GM.

Detta tycker jag verkar som en ganska trolig förklaring till händelsen.
2015-07-21, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Detta med dynboxen får mig att tänka på det sista avgörande fyndet som jag inte riktig blev klok på.
Funderade ett tag på om det kunde varit ett fynd gjort i en väska som tillhörde bröderna.

Det var ju lite motstridiga uppgifter om fyndet:
1. Enligt Söderlund kunde man direkt se att fyndet tillhörde flickan.
2. På presskonferensen sa polisen att det direkt kunde kopplas till de misstänkta, men inte direkt till Lisa utan efteråt.
3. Under liverapporteringen framkom det att MP gör ett fynd som inte är kopplat till LH men ändå är intressant.

Jag har inte hört polisen under presskonferensen säga att fyndet direkt kunde kopplas till de misstänkta. Kan du tala om när under presskonferensen polisen sagt det? Tack.
Fredman har vidare sagt, efter presskonferensen, att fynden som varit på tal inte har kopplats till de misstänka, utan till Lisa.
2015-07-21, 01:23
Medlem
Citat:
Enligt MGMs advokat så har han inte erkänt något brott överhuvudtaget. Så har han erkänt något så är det att han och BO har gjort något frivilligt tillsammans. Tex att han lånade hennes telefon vid kafeet. Mycket mer än så verkar han inte ha erkänt enligt min åsikt iaf.

Dock skulle en lånad mobil vara mer graverande än nått annat i detta läget..men det är långsökt.
2015-07-21, 01:24
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Vilka kan ha tillgång till slaktrummet. Vilka har nycklar dit. Rummet kan väl inte vara olåst heller.

Jag kan tänka mig att slaktrummet är ett låst utrymme . Med tanke på att rostfria bandsågar , stora köttkvarnar m.m som används vid styckning är ganska dyra grejer . Används det mest vid jakttillfällen så vill nog inte AJ att folk springer där och dräller annars .
2015-07-21, 01:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Men försöker kanske komma undan så lindigt som möjligt och hänvisa till vållande?
Därav "vissa medgivanden" som du talat om tidigare?

Men herr eller fru förhörsledare köper inte det ty de har stadig grund att stå på då
det framhärdas i att en klar överlagd mordisk handling är begången?

Ja, jag ska inte luska för mycket i detta, bara en tanke i all hast.
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-21 kl. 01:31.
2015-07-21, 01:28
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Ja det är din tolkning och jag respekterar att du har den åsikten.
Det som medierna nu gått ut med är att MGM konfronterats med besvärande bevisning som MGM inte kan ge förklaring till.
Det är ju en kul omskrivning.

Men som sagt, du får tro vad du vill och jag får veta det jag vet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in