2015-07-21, 01:39
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Advokater är bundna av sanningsplikt och säger hon att MGM inte har erkänt något brott så är det ju så. Det finns inga öppningar för tolkningar där så vitt jag kan se. Du kan hälsa din städarpolare på polishuset att sluta ljuga nu.

"Enligt advokat Inger Rönnbäck förnekar hennes klient brott precis som tidigare."

öhhhh jag har inga städarpolare på polishuset. Men om jag hade haft några så hade jag varit grymt glad att jag haft dessa vänner oavsett deras yrke.
Så himla tragiskt att du värderar olika yrkeskategorier och tar för givet att jag inte känner en åklagare eller advokat med insyn...ha ha
Mänskorna på denna sida blir mer och mer uppenbart synliga
2015-07-21, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Självklart betyder det att han är bunden till brottet.
Det råder strikt yppandeförbud och allting de väljer att gå ut med har bergsäker grund. Något annat finns inte. Eller du tror på allvar att de börjar droppa lite "om, ifall, att" i detta läget?
Och att de går ut med att det sannolikt var enklare än de trodde så rättegång blir nog i september? För att du tror de hittade hans hammare.....he he, du är en kul prick
Hammare var ett dåligt exempel:tänk så här.

Mgm jobbar med något i boden, han dricker en öl. Burken med hans DNA blir kvar på vad som sen blir en fyndplats. Kan kan ha skurit sig på ett verktyg. Då är hans blod på fyndplatsen också.

Det är skillnad i att knyta honom till en fyndplats. Hade hans spår dock funnits på ett fastslaget mordvapen eller på BO är ju läget annorlunda.
Men det är inte helt svart eller vitt som du får det att låta som.
2015-07-21, 01:40
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Detta med dynboxen får mig att tänka på det sista avgörande fyndet som jag inte riktig blev klok på.
Funderade ett tag på om det kunde varit ett fynd gjort i en väska som tillhörde bröderna.

Det var ju lite motstridiga uppgifter om fyndet:
1. Enligt Söderlund kunde man direkt se att fyndet tillhörde flickan.
2. På presskonferensen sa polisen att det direkt kunde kopplas till de misstänkta, men inte direkt till Lisa utan efteråt.
3. Under liverapporteringen framkom det att MP gör ett fynd som inte är kopplat till LH men ändå är intressant.
En blodig väska? Väskan tillhör MGM och blodet visar sig senare komma från Lisa? Ett mycket starkt bevis mot MGM i så fall.
2015-07-21, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Som sagt, jag har bara följt tråden.
Då kanske de är troll som skriver.

Det rör sig mycket spekulationer i tråden för poliserna tiger som muren.
2015-07-21, 01:45
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Hammare var ett dåligt exempel:tänk så här.

Mgm jobbar med något i boden, han dricker en öl. Burken med hans DNA blir kvar på vad som sen blir en fyndplats. Kan kan ha skurit sig på ett verktyg. Då är hans blod på fyndplatsen också.

Det är skillnad i att knyta honom till en fyndplats. Hade hans spår dock funnits på ett fastslaget mordvapen eller på BO är ju läget annorlunda.
Men det är inte helt svart eller vitt som du får det att låta som.

Jag läser vad du skriver men tror du på fullt allvar att de häktat någon och sen kunnat omhäkta någon med överklagande i hovrätten, av en ölburk?
Förstår du inte att det behövs bindande bevis mellan BO och MGM för att kalla det bindande bevisning? Att därefter börja tala om att man fått ytterligare analyssvar som stärker misstankarna innebär inte att man hittat en till ölburk.....
2015-07-21, 01:46
Medlem
Citat:
Självklart betyder det att han är bunden till brottet.
Det råder strikt yppandeförbud och allting de väljer att gå ut med har bergsäker grund. Något annat finns inte. Eller du tror på allvar att de börjar droppa lite "om, ifall, att" i detta läget?
Och att de går ut med att det sannolikt var enklare än de trodde så rättegång blir nog i september? För att du tror de hittade hans hammare.....he he, du är en kul prick

Sen är yppandeförbud något som används för att inte försvåra bevisläget och hade bevisningen varit så stark skulle de kunna säga rakt ut att "detta har vi". Det har inte gjorts.
2015-07-21, 01:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Detta med dynboxen får mig att tänka på det sista avgörande fyndet som jag inte riktig blev klok på.
Funderade ett tag på om det kunde varit ett fynd gjort i en väska som tillhörde bröderna.

Det var ju lite motstridiga uppgifter om fyndet:
1. Enligt Söderlund kunde man direkt se att fyndet tillhörde flickan.
2. På presskonferensen sa polisen att det direkt kunde kopplas till de misstänkta, men inte direkt till Lisa utan efteråt.
3. Under liverapporteringen framkom det att MP gör ett fynd som inte är kopplat till LH men ändå är intressant.

Eftersom du skriver samma 1.2.3-punkter igen som tidigare diskuterats - så vore det bra med källa till liverapporteringen. Det jag lyssnat på (via Fredman) säger ingenting att fynd kopplats till den misstänkta - ej heller att fyndet inte är kopplat till Lisa (punkt 2+3)?
2015-07-21, 01:47
Medlem
Citat:
Jag läser vad du skriver men tror du på fullt allvar att de häktat någon och sen kunnat omhäkta någon med överklagande i hovrätten, av en ölburk?
Förstår du inte att det behövs bindande bevis mellan BO och MGM för att kalla det bindande bevisning? Att därefter börja tala om att man fått ytterligare analyssvar som stärker misstankarna innebär inte att man hittat en till ölburk.....
Tyskan i Arboga,blev häktad, omhäktad och dömd till livstid pga indicier helt utan DNA så absolut.
Utan teknisk bevisning alls om jag minns rätt, dock hade hon ingen bra förklaring till varför hon var där.
Senast redigerad av NotoriousBIGGIE 2015-07-21 kl. 01:50. Anledning: Tillägg
2015-07-21, 01:48
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
öhhhh jag har inga städarpolare på polishuset. Men om jag hade haft några så hade jag varit grymt glad att jag haft dessa vänner oavsett deras yrke.
Så himla tragiskt att du värderar olika yrkeskategorier och tar för givet att jag inte känner en åklagare eller advokat med insyn...ha ha
Mänskorna på denna sida blir mer och mer uppenbart synliga
Du bara sitter och hittar på saker. Grodorna hoppar ur din käft varenda gång den öppnas. Lägg ner nu för fan och visa lite respekt istället. Din källa är redan avslöjad som lögnare så knip käft eller skaffa en ny.
2015-07-21, 01:50
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:

Undrar var han gjorde det, nu när han är bunden till brottet? Ladan kanske?
2015-07-21, 01:54
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Tyskan i Arboga,blev häktad, omhäktad och dömd till livstid pga indicier helt utan DNA så absolut.
Utan teknisk bevisning alls om jag minns rätt, dock hade hon ingen bra förklaring till varför hon var där.

Tja nu blev väl inte Schürrer dömd på indicier utan för det fanns ett trovärdigt vittne som pekade ut henne
2015-07-21, 01:55
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Du bara sitter och hittar på saker. Grodorna hoppar ur din käft varenda gång den öppnas. Lägg ner nu för fan och visa lite respekt istället. Din källa är redan avslöjad som lögnare så knip käft eller skaffa en ny.

Jag tror att jag tror på Kelly! Case closed för mig angående vem som gjorde det! Nu är det bara frågan om var och varför!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in