2015-07-21, 01:01
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför försöker du att misstänkliggöra dem på en ren gissning att de aldrig har varit där 19:30 en söndagskväll? Jag har aldrig sagt vad jag tror om deras skuld, så hur vet du? OT: Jag tänker inte bryta mot regel 1.06 genom att avslöja det.

Jag försöker inte misstänkliggöra dom . Det var bara en synpunkt i all enkelhet . Jag tycker dom har misstänkliggjort sig själva så det räcker . Jag tror inte dom behöver min hjälp . Eftersom du hackar på alla som skriver nåt elakt om dom så förutsätter jag att du tvivlar på deras skuld (innan de är dömda naturligtvis). Varför käfta emot 99 % av alla inlägg annars . Men som jag skrev innan , det är OK . Du behöver inte hetsa upp dig i onödan .
2015-07-21, 01:02
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför försöker du att misstänkliggöra dem på en ren gissning att de aldrig har varit där 19:30 en söndagskväll? Jag har aldrig sagt vad jag tror om deras skuld, så hur vet du? OT: Jag tänker inte bryta mot regel 1.06 genom att avslöja det.

Är du sann eller? Du har talat om deras oskuld sen dag 1. Du har propagerat på ett ensidigt bestämt sätt att allt tyder på att det är en förövarare i ungefär samma ålder och som känner LH. Du försöker slå hål på allting som folk säger trots du helt saknar grund bara för att få igenom din egen teori. Det har nästan blivit sjukligt att sitta och läsa dina propagerande inlägg dag efter dag, men det är ju mitt eget val. Men att du är obsessed av det hela tror jag ingen missat.
Att det nu framkommit bevis (vilket det i och för sig gjort förut men som du vägrat att lyssna på) som helt binder MGM till BO och det verkar som media nu dag för dag kommer presentera små små detaljer. Så frågan är, skall du fortsätta med ditt propagerande tills du tappar andan av ren idioti eller har du förmågan att ta in att du kanske skall börja öppna ögonen......
Senast redigerad av Kellywoman 2015-07-21 kl. 01:04. Anledning: stavfel
2015-07-21, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
CITAT från GP:
Lars Johansson vid länskriminalen i Skövde känner sig trygg med att polisen hittat rätt misstänkt för mordet på Lisa Holm.
---------------------------
- Jag tror att vi kan vara klara med utredningen i mitten på augusti och med min erfarenhet tror jag det blir rättegång någon gång i september.
Slut på CITAT.

Han verkar väldigt säker på att rätt man sitter häktad
Väldigt vågat att säga utredning blir klar i mitten på augusti. Min tolkning är det är kört för äldre brodern och frågan är om de kan väcka åtal mot hans fru och yngre bror på nåt sätt.

De är ju fortfarande misstänkta för att ha varit delaktiga på lite olika vis. Så det är nog inte helt uteslutet att de får avbryta sin semester och inställa sig på tinget.
2015-07-21, 01:05
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ibland skriver du innan du har hunnit ta in vad som skrivs.

Lisa försvann ifrån caféet, då bör man kanske fråga sig hur det kunde ha gått till. En bil har använts, kanske även en dynbox, mördaren lade Lisa i den, bättre att köra omkring med en plastlåda i bilen än en synlig kropp, till och med bättre att snabbt slänga henne i en plastlåda och lasta in den i bilen, blir mindre spår i bilen på så vis, men det har du väl redan räknat ut, eller?

EDIT;Dynboxar är kanske också bra att använda om man ska frakta kroppsdelar, samma här, blir mindre spår i bilen.

Hmm, kanske det var därför som avspärrningarna blev så högaktuella nära caféet igen, när Lisa hade hittats?
Var ju nån här i tråden som skrev en teori om att det vid fyndplatsen fanns nånting som hörde till ladan och som utredarna då förstod att där måste de syna närmare, mer specifikt?
Om du förstår hur jag menar?
2015-07-21, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Det känns osannolikt att detta inte skulle skett i affekt/impuls. Skulle inte se det som osannolikt att brottet sker vid caféet; i ladan eller en bil. Oavsett torde det handla om ett impulsivt agerande med förmodade sexuella motiv. Om den häktade är GM.Om inte det är impulsivt utan mer utstuderat är det väl mer sannolikt att det är motiverat av personlig ilska. Då känns den häktade rätt osannolik som GM.

ja du har nog rätt i det du säger..men det finns sjuka människor som kan handla impulsivt och utstuderat..
2015-07-21, 01:08
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Har för mig det var en bekant till AJ som blev mördad av en 35-årig litauisk man i Törevalla 2011. Personen som skrev om detta sa man skulle söka på Töreboda i detta forum.

Schysst, såg nu att det varit uppe på tapeten i Tråden redan.
Letade förut i tråden men sökte bl.a. på "AJ" och fick typ 500 träffar.
Så tack för hjälpen!
2015-07-21, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Att det nu framkommit bevis (vilket det i och för sig gjort förut men som du vägrat att lyssna på) som helt binder MGM till BO och det verkar som media nu dag för dag kommer presentera små små detaljer. Så frågan är, skall du fortsätta med ditt propagerande tills du tappar andan av ren idioti eller har du förmågan att ta in att du kanske skall börja öppna ögonen......

Fråga; vad har framkommit mer än bevisningen stärkts? Har det sagts att mgm kan bindas till brottet? Har missat det isf. Har bara läst att analyserna inte är klara...?
2015-07-21, 01:10
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Som sagt, jag har bara följt tråden.
Då kanske de är troll som skriver.

Jaadu Sara, trollen kan ställa till med mycket otyg men du har rätt i att AJ vet mera.
Om du i sökrutan nästan längst upp till höger skriver in "inspelat på band" och prickar i "Visa inlägg" och "Detta ämne" samt klickar på "Sök" kan du läsa om AJ där han själv säger att han vet mera.
2015-07-21, 01:14
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det var ju tidpunkten för när de handlade jag menade . Förstod du inte det ?? Om dom aldrig har varit där en söndagskväll kl 19,30 tidigare så bryter det väl mönstret . Att dom brukade handla där har jag också förstått . Men jag vet att du tror att dom är oskyldiga så det är OK att du protesterar . OT Vem är Ralfj som jämt står under dina inlägg ??
Ja MGMs dumhet går ju utanför alla gränser här. Han försöker förmodligen skaffa sig ett alibi i Källby eller så var det normal pizzatid som han inte ville ändra på. Alltså hinner han inte gömma kroppen ute i skogen. Sen var det för sent och då skiter sig allt istället. Sen är ju ryktet om att han alltid kom exakt i tid till jobb utom på just måndagen vid försvinnandet då han kom en kvart tidigare till ladan vid kafeet. Tänkte väl antingen städa upp eller plantera det är bara att välja och vraka bland teorier.
2015-07-21, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Detta med dynboxen får mig att tänka på det sista avgörande fyndet som jag inte riktig blev klok på.
Funderade ett tag på om det kunde varit ett fynd gjort i en väska som tillhörde bröderna.

Det var ju lite motstridiga uppgifter om fyndet:
1. Enligt Söderlund kunde man direkt se att fyndet tillhörde flickan.
2. På presskonferensen sa polisen att det direkt kunde kopplas till de misstänkta, men inte direkt till Lisa utan efteråt.
3. Under liverapporteringen framkom det att MP gör ett fynd som inte är kopplat till LH men ändå är intressant.

Du gjorde mig nyfiken! Vad kan det vara? En påse? Ett smycke i en väska? Har torka...måste finnas någon som kan lista ut den här tankenöten???????

Men om det var en väska, varför skulle de lägga ut en väska? Undra vad de gjorde ute där när MP såg de...tänkte de gräva en grop för att dumpa LH och sakerna i?

Gällande konstiga fynd. Långsökt hypotes men ----> Tänkte om MGM fick ångest över vad han gjort så kanske han drack sig redlös och sen inte hade koll på vad han gjorde utan släpade om kring med lite av hennes ägodelar...och han kanske inte mindes dagen efter vad han gjort.
2015-07-21, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Lugnt
Med tanke på i vilken omfattning säteriet "anordnar" jakt, så är nog det berörda slaktrummet att betrakta som fullutrustat, inkl goda möjligheter till rengöring.

Vilka kan ha tillgång till slaktrummet. Vilka har nycklar dit. Rummet kan väl inte vara olåst heller.
2015-07-21, 01:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du som har sån koll på MGMs medgivanden. Jag har ställt frågor:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Är ledsen jag missat ditt inlägg/fråga till mig. Jag läser inte alla inlägg eftersom jag ofta bara är inloggad någon timme på natten.
Jag är ledsen jag inte kan avslöja för dig hur jag vet detta, då det inte finns på min världskarta att avslöja mina kontakter. Du får lita på vad jag säger eller så får du låta bli att tro mig.
MGM har inte erkänt mord, men det tror jag du visste redan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in