2015-07-21, 00:23
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Om det nu fanns en dynbox inblandad kanske det stod en på Blomberg 10?

Nästan mer troligt faktiskt! Har inte sett dynbox på caféet, alla bilder är väl inte tagna efter mordet. OM det fanns en dynbox
2015-07-21, 00:26
Medlem
Vet man om moppen fungerade? Har den klickat är det kanske inte omöjligt att nån "skulle hjälpa" det ena ledde till det andra och det slutade med dödligt våld? Även tanken på "hjälp att ladda mobilen" är sannolik.

Illa åtgången, antar jag dock att man får räkna med nästan en vecka efter försvinnandet. I tidig sommar på en gård med allt vad det innebär med olika djur (katter,minkar,möss/råttor) så det får man kanske sätta lite i åtanke.

Ett annat scenario som inte är osannolikt är att nån kört berusad kört på LH som börjat vandra då hon misstänker att fadern är på väg. Föraren freakar och försöker gömma LH i nån byggnad. Det skulle ju tyda på att det är nån som känner till platsen oavsett.
2015-07-21, 00:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
det här med att hon varit styckad eller inte lär ju komma fram förr eller senare,
jag förstår mig inte på dom som nästan skäller ut folk i tråden för att dom hört eller tror att hon blivit styckad..visst det finns ju troll som jävlas men..

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-07-21, 00:29
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det skulle väl kunna stämma bättre med vad jag hört, alltså hur man skulle kunna tolka det. Men som sagt två som hävdar att hon inte varit styckad, alltså delad (i flera transportbitar).
Vi får se, tror vi får se en pressrelease snart med lite mer.

Det finns fortfarande ingen som har sett hur Lisa fraktades bort. Ingen politibil vad jag har läst iaf. Då kanske det inte är så otroligt att hon låg kvar i baracken när den forslades bort. Är det möjligt, kan man göra så med hänsyn till anhöriga. För tekniker måste väl det vara det optimala, att få hela fyndplatsen att jobba med.
2015-07-21, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

ja jag vet om den där artikeln eller vad man ska kalla den den postades tidigt lite varstans efter fyndet, påstods väl komma ifrån brittisk media i från början om jag inte minns fel..
2015-07-21, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Vet man om moppen fungerade? Har den klickat är det kanske inte omöjligt att nån "skulle hjälpa" det ena ledde till det andra och det slutade med dödligt våld? Även tanken på "hjälp att ladda mobilen" är sannolik.

Illa åtgången, antar jag dock att man får räkna med nästan en vecka efter försvinnandet. I tidig sommar på en gård med allt vad det innebär med olika djur (katter,minkar,möss/råttor) så det får man kanske sätta lite i åtanke.

Ett annat scenario som inte är osannolikt är att nån kört berusad kört på LH som börjat vandra då hon misstänker att fadern är på väg. Föraren freakar och försöker gömma LH i nån byggnad. Det skulle ju tyda på att det är nån som känner till platsen oavsett.

Den fungerade. Stod redan i början att pappan tyckte det var konstigt med moppen så han testade att starta och det gick.
2015-07-21, 00:36
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
http://www.expressen.se/gt/broderna-kan-ha-fangats-pa-film/
Vad de köpte för maträtt spelar ingen roll.

Vilka fina uppspaltningar och länkar du fixar hela tiden . Det kan ju också ha varit så att dom inte brukade vara där och handla vid just den tidpunkten på söndagar i vanliga fall . Skulle ju också göra det till ett ovanligt dumt försök att på det viset skaffa alibi . I själva verket gjorde dom ju i så fall något som verkade misstänkt . Att bryta mönstret i sitt privatliv är väl ovanlig dumt om man vill verka oskyldig .
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
ja jag vet om den där artikeln eller vad man ska kalla den den postades tidigt lite varstans efter fyndet, påstods väl komma ifrån brittisk media i från början om jag inte minns fel..

Brittisk media har knappast nämnt det här fallet överhuvudtaget. Fundera i stället vem som postat inlägget dagen efter hon hittats död och framförallt, i vilket syfte.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Eventuellt rättegång redan i september I sådana fall borde FUP komma snart
Kriminalkommissarie tror att de kan vara klara med utredningen i mitten på augusti och med hans erfarenhet tror han det blir rättegång någon gång i september.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2781398-lisa-holm-fallet-narmar-sig-rattegang

... Det måtte vara ett extremt graverande fynd gällande den tekniska bevisningen?
Gött om det är så.
Annars blir jag snarare bekymrad hur intressant det än är med FUP med tanke på omständigheterna.
En mordutredning där inte brottsplats är känd från början. Minst fyra platser är involverade (caféområdet, lada, Martorps lokaler samt grusväg/åker sydost) och massor med spridda fynd. Avspärrningsbanden fortfarande kvar på mjölkrummet.
Polisen är uttalat osäker om händelseförlopp ända tills fredag em - de inte har en susning om vad som hänt och har flera hypoteser. Analyssvar har inte inkommit till fullo mitt i högsommaren, advokaten gnäller på bevisningen och den häktade blånekar.
2015-07-21, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE

vet vi att hon varit död hela tiden från försvinnandet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Om det nu fanns en dynbox inblandad kanske det stod en på Blomberg 10?
Kanske inte så troligt men absolut Inte omöjligt att LH dumpades på Blomberg först i dynboxen och sen transporterades till Martorp efter någon dag i dynboxen.

Men får en ihopmonterad dynbox plats i en bil?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moanell
Den fungerade. Stod redan i början att pappan tyckte det var konstigt med moppen så han testade att starta och det gick.

Tack för svar. Att pappan fick igång den är ju dock inga garantier för att den inte klickade då LH skulle starta. Alla med moppe vet att de är nyckfulla. Det är väl inte så troligt dock kanske?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in