2015-07-20, 23:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Förstår inte riktigt vad du syftar till...
Jag gjorde antagandet att den senare bör ha gjort sig av med offrets kropp på nåt av
de sätt som jag föreslog och därför har man aldrig heller påträffat den under alla åren.
Lisas kropp är ju funnen. Och knappast att hennes baneman avsåg att låta den vara just
där framöver. Temporär förvaringsplats bör det väl ha varit frågan om.
Det gavs aldrig tillfälle att ta kroppen/kroppsdelarna vidare.

Missing People dök plötsligt upp och störde planerna tillsammans med en försvarlig hög
figurer från polismyndigheten.

Det blev stora skälvan och handlingsförlamning....och nu är det över.

Inga pizzor och inget kaffeblask i världen förslår nu..
Så, att att Lisas mördare inte hann göra det Helenas baneman gjorde var ett rent antagande, baserat på antagandet att fyndplatsen var temporär. Har jag förstått dig riktigt?
2015-07-20, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVanligSnubbe
Extremt många idiotiska och dåliga teorier som ett gäng snillen kommer med. Är det inte ligor så är det en 79-årig gubbe eller varför inte Lisas pappa....

Dessa teorier som vissa har måste vara för att dom själva tycker det låter mer "spännande". Då spelar det ingen roll hur korkade teorierna är, det kan ju vara så och då börjar det likna en deckare. Lugna ner er en smula, mest troliga är att någon eller fler av dessa litauer har begått detta hemska.

Dom jobbade mitt emot Lisas arbetsplats, har kunnat sitta där och sukta i tre veckor efter den nya tjejen på kaféet. Antingen har en av bröderna inte klarat att hålla tillbaka sina sjuka begär eller så är det två psykfall till bröder som gjort detta tillsammans.

Jag skulle bli mycket förvånad om det inte visar sig att Lisa blivit våldtagen och strypt. Det fanns inga tecken på strid i närheten av kaféet så då får man anta att blodspår knappast funnits. Hon ströps i ladan och sedan blev hon bortforslad tror jag.

Om en, två eller tre litauer var inblandade är svårare att sia om. Men att minst en av dom misstänkta ligger bakom känner jag mig helt säker på. Använder man lite logiskt tänkande så kan 95% av alla teorier sållas bort. Tyvärr verkar vissa vilja att det ska vara precis som man inte tror.

Citerar mitt eget inlägg jag skrev för snart fyra veckor sedan. Står fast vid detta och trots att mer och mer pekar på den häktade vägrar ett fåtal inse att det förmodligen är han. Detta är inte en film som skrivits för spänningens skull, utan verkligheten. Någon pratade om beställningsmord, WHAT? Har väl inte kommit fram ett dugg som ens är nära att tyda på detta? Skärpning
2015-07-20, 23:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så, att att Lisas mördare inte hann göra det Helenas baneman gjorde var ett rent antagande, baserat på antagandet att fyndplatsen var temporär. Har jag förstått dig riktigt?
Ja, vi vet inget säkert förstås.
Har du uppfattningen och tycker den är fullt rimlig att hysa att det var meningen att
Lisas kropp skulle förbli där den var tills någon råkade på den omsider, så okay.
Jag tror ju inte på det i alla fall.
2015-07-20, 23:56
Medlem
boqpods avatar
Fler spikar i kistan...

Chefsåklagaren uttalar sig:
misstankarna mot 35-åringen stärkts efter att nya analyssvar inkommit.
– "Det är väsentliga bevis, det är det."

Den vita byggnaden med galler är alltså bortforslad. Har hela tiden varit inne på att det är fyndplatsen.
Antagligen har man tagit bort den för att kunna göra grundligare undersökning av den, säkra DNA, fibrer, fingeravtryck och liknande. Blir ett jädra springande fram och tillbaka om den fått stå kvar. Dessutom minskar risken att spår på dess utsida försvinner pga väder och vind.

AB artikel
2015-07-20, 23:58
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
En tanke om pizzeriafilmen, skulle det inte kunna varit ett försök att skaffa sig alibi, dom kanske rentav sett övervakningskameran vid tidigare besök och tänkte vara lite smarta, dom fattade väl inte att lisa skickat ett sms till föräldrarna precis innan dådet som typ spikat ett klockslag för försvinnandet..

Jag tror också helt klart att det var ett försök att skaffa sig alibi . Men det kan ju även ha varit så att han kollade på mobilen och läste meddelandet som LH skickat och just därför blev det en färd till affären i ett försök att skaffa sig alibi . Ett väldigt misslyckat försök av honom efter vad det verkar ....
2015-07-21, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Jag kan personligen inte komma ihåg att jag skulle ha läst/hört det.

Kan någon annan i Tråden bekräfta/dementera den uppgiften?

Har för mig det var en bekant till AJ som blev mördad av en 35-årig litauisk man i Törevalla 2011. Personen som skrev om detta sa man skulle söka på Töreboda i detta forum.
2015-07-21, 00:01
Medlem
Redan när man fick veta vilka sorts grupper den äldre brodern var medlem i på Facebook ringde varningsklockorna. Konstiga sexsidor, inte vanliga kinky utan extrema sidor vad det verkar som. Lägg till sidan om seriemördare så kan man ju fundera på vad han hade för fantasier.

Det är inte alltid något invecklat motiv, förmodligen släppte han lös sina inre fasansfulla fantasier som han kan ha haft en väldigt lång tid utan att agera ut dom.

Tror absolut utredare och åklagare har bra på fötterna. Det mest intressanta nu är att se om det finns spår från dom två andra på Lisas ägodelar etc. Där känns det lite mer ovisst fortfarande
2015-07-21, 00:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jag tror också helt klart att det var ett försök att skaffa sig alibi . Men det kan ju även ha varit så att han kollade på mobilen och läste meddelandet som LH skickat och just därför blev det en färd till affären i ett försök att skaffa sig alibi . Ett väldigt misslyckat försök av honom efter vad det verkar ....
Eller, som han med rakkniven säger, så är det ett vanligt besök för att handla middagsmat.
2015-07-21, 00:04
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Citerar mitt eget inlägg jag skrev för snart fyra veckor sedan. Står fast vid detta och trots att mer och mer pekar på den häktade vägrar ett fåtal inse att det förmodligen är han. Detta är inte en film som skrivits för spänningens skull, utan verkligheten. Någon pratade om beställningsmord, WHAT? Har väl inte kommit fram ett dugg som ens är nära att tyda på detta? Skärpning

Citat:
Extremt många idiotiska och dåliga teorier som ett gäng snillen kommer med. Är det inte ligor så är det en 79-årig gubbe eller varför inte Lisas pappa....

Dessa teorier som vissa har måste vara för att dom själva tycker det låter mer "spännande". Då spelar det ingen roll hur korkade teorierna är, det kan ju vara så och då börjar det likna en deckare. Lugna ner er en smula, mest troliga är att någon eller fler av dessa litauer har begått detta hemska.

Dom jobbade mitt emot Lisas arbetsplats, har kunnat sitta där och sukta i tre veckor efter den nya tjejen på kaféet. Antingen har en av bröderna inte klarat att hålla tillbaka sina sjuka begär eller så är det två psykfall till bröder som gjort detta tillsammans.

Jag skulle bli mycket förvånad om det inte visar sig att Lisa blivit våldtagen och strypt. Det fanns inga tecken på strid i närheten av kaféet så då får man anta att blodspår knappast funnits. Hon ströps i ladan och sedan blev hon bortforslad tror jag.

Om en, två eller tre litauer var inblandade är svårare att sia om. Men att minst en av dom misstänkta ligger bakom känner jag mig helt säker på. Använder man lite logiskt tänkande så kan 95% av alla teorier sållas bort. Tyvärr verkar vissa vilja att det ska vara precis som man inte tror.

Att de skulle suktat i 3 veckor känns lite magstarkt.
Hade de full utdelning och jobbade i ladan de tre sista lördagarna skulle de haft möjligheten att se flickan under max 3 dagar.
Lägger man till att de kanske inte jobbat i ladan 3 lördagar i sträck, och kanske även missat henne helt någon av dagarna blir det inte mycket kvar. Gissningsvis 0-2 ggr?
Senast redigerad av Tomato 2015-07-21 kl. 00:09.
2015-07-21, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag läste ett inlägg tidigt i tråden, där nån hade hört att Lisa var illa tilltygad "där nere". Jag tolkade det som att någon försökt ta bort bevis genom att skända hennes underliv. Men vet naturligtvis inte om den uppgiften är riktig.

*stycke bortklippt*
Det skulle väl kunna stämma bättre med vad jag hört, alltså hur man skulle kunna tolka det. Men som sagt två som hävdar att hon inte varit styckad, alltså delad (i flera transportbitar).
Vi får se, tror vi får se en pressrelease snart med lite mer.
2015-07-21, 00:07
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ingen länk utan en logisk slutsats. Polisen har haft bra koll på ungefär vad som hänt efter de första förhören, och allt pekade på den äldre brodern. Ingenting pekade på att att den yngre brodern (eller frun) var delaktiga i själva mordet. Dvs de bevis som fanns/presenterades visade ett trovärdigt scenario med en ensam GM. Om de fortfarande var osäkra på vad som hänt och vem som gjort det borde även MGM ha släppts.

Det är korrekt att polisen haft bra koll på vad som hänt, men nu frågade jag inte efter din slutsats utan du fick det att låta som om de inte är misstänkta längre. Och det är direkt felaktigt.

Rent juridiskt vet jag inte om det är en ensam åklagare som kan ta bort misstankarna eller om det skall föregås av någon prövning. Men det vet säkert någon som kan juridiken bättre.
Men som sagt, den yngre brodern är fortfarande misstänkt för mordet, dock på den lägre graden.
Kvinnan är fortfarande misstänkt för skyddande av brottsling
2015-07-21, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12

Ja det skulle ju kunna vara som du säger..men är han/dom såpass kunniga på svenska?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in